י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שרה התערבה לטובת הכלבים ופנתה לשר

סערה בעקבות החלטת עיריית בית שמש לירות בכלבים משוטטים. שרה נתניהו ביקרה את ההחלטה וראש העיר הודיעה על השהיית ביצוע ההחלטה • בחדרי חרדים התריע על הבעיה לפני חצי שנה

צילום: נתי שוחט, פלאש90
צילום: נתי שוחט, פלאש90 צילום: נתי שוחט פלאש



בחודש טבת התפרסמו שתי כתבות ב'בחדרי חרדים' שתיארו והביאו תיעוד מבעיית הכלבים המשוטטים ברמת בית שמש, שהפכו תוקפניים ובאחד המקרים אף תקפו נערה בת 15. אחר שהניסיונות למגר את התופעה כשלו, העירייה הודיעה כי תחל להשתמש בירי חי כדי לחסל את התופעה וכמובן את הכלבים. אוהבי החיות הזדעקו והרימו קול זעקה. הלחץ הציבורי עשה את שלו, אך התושבים יצטרכו להמשיך ולהתמודד עם הסכנה והפחדים.

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, פנתה הערב לשר החקלאות אורי אריאל, וביקשה ממנו למנוע את הירי בכלבים המשוטטים בעיר בית שמש, זאת בעקבות החלטת העירייה בנושא, שגררה היום סערה רבתי. מוקדם יותר היום התראיין מנכ"ל העירייה מתי חותה ב'כאן' והגן על ההחלטה ואף הודיע כי למרות העתירה שהוגשה, העירייה אכן תשתמש בירי.

אשת ראש הממשלה, פרסמה פוסט מחשבון הרשת החברתית הרשמי של בעלה, ראש המשלה, וכך כתבה: "לכבוד השר אורי אריאל, אני מבקשת ממך לעשות כל שביכולתך כדי למנוע את הירי בכלבים שמתוכנן להתבצע בבית שמש. אני משוכנעת שבמאמץ המשלב רגישות ומקצועיות ניתן למצוא דרכים אחרות לשמור על בריאות הציבור. שרה נתניהו רעיית ראש הממשלה.

כך גם, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול הגיב לראשונה לסערת הירי על כלבים בראיון ל'קו הסקופים': "משרד החקלאות אישר לנו אחרי שניסינו פתרון של כלובים, ניסינו הרדמה וכלום לא עזר, חיי אדם חשובים לנו יותר. ולכן אישרו לעירייה להשתמש בירי. משרד החקלאות קיבלו רגליים קרות בגלל הרעש סביב זה והם מבקשים מאיתנו להמתין לתשובה בעתירה בבית משפט למרות שאין צו מניעה. אנחנו דואגים לתושבים היקרים שלנו. בינתיים נחפש פתרונות אחרים. ההחלטה מושהית".
כלבים בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד