י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מה באמת חושבים ליצמן וגפני על יו"ר 'העבודה' הנבחר

בעוד שר הבריאות ליצמן תוקף: "הפעלת תחבורה ציבורית בשבת – פגיעה חמורה ביום הקדוש לעם היהודי" • זאת בתגובה להכרזת יו"ר מפלגת העבודה הנבחר אבי גבאי בעד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת • גפני דווקא מחבק: "אבי גבאי, איש מסורתי. אדם מוערך שהתנהלותו בממשלה ובמשרד להגנת הסביבה הייתה טובה וראויה"

גפני וליצמן. צילום: פלאש 90
גפני וליצמן. צילום: פלאש 90



שר הבריאות יעקב ליצמן במתקפה נגד יו"ר מפלגת 'העבודה' הנבחר אבי גבאי, בעקבות הכרזתו על תמיכתו בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת. כך מתפרסם הבוקר (רביעי) בעיתון 'המודיע'.

ליצמן אמר כי "מדובר בפגיעה חמורה ביום הקדוש לעם היהודי ובהפרה בוטה של הסטטוס קוו הנהוג בישראל לאורך השנים".

ליצמן הבהיר כי הנציגות החרדית לא תשב בממשלה ולא תשתף פעולה עם גורמים המכריזים מאבק במסורת ישראל ובערכי הדת. "הכרזה פומבית בעד הפעלת ציבורית בשבת מעוררת תמיהה רחבה על כוונותיו העתידיות של מר גבאי" הדגיש שר הבריאות.

בשיחה אישית שקיים אתמול (שלישי), עם יו"ר 'העבודה' אבי גבאי, לאחר בחירתו לתפקיד, ציין בפניו השר ליצמן כי סוגיות דת ומדינה צריכות להיות מחוץ למשחקים הפוליטיים, שכן מדובר בנושאים עקרוניים, הנוגעים לצפור נפשו של עם ישראל. שהחרדים ידרשו לעמוד עליהם בכל סיטואציה פוליטית. שר הבריאות הודיע לגבאי כי "שמירת הסטטוס קוו מהווה תנאי הכרחי לכל קואליציה בהווה או בעתיד. ולא נוכל לשבת בממשלה שבכירים בה יכריזו על פגיעה בשבת קודש".

ליצמן הוסיף בשיחה עם "בחדרי חרדים" ואמר: "גבאי איש ראוי ומכובד, הצטערתי על אמירתו בעד תחצ בשבת ואני מקווה שמדובר בהכרזות בלבד. הבהרתי לו שיש קווים אדומים איתנו, הסטטוס קוו בשבת אחד מהם".

לעומתו, ח"כ משה גפני סיפר בראיון ל'יתד נאמן', כי התקשר לברך את גבאי על ניצחונו בפריימריז, ואמר כי "מהיכרותי את אבי גבאי, מדובר באיש מסורתי. אדם מוערך שהתנהלותו בממשלה ובמשרד להגנת הסביבה הייתה טובה וראויה".

גפני הוסיף ואמר ל'יתד': "אנחנו מכירים כולם את מערכת הבחירות, ואמירות שנשמעות בגופי תקשורת אנטי דתיים, אינם באמת רלוונטיים". אומר גפני ומשדר אופטימיות: "בכל מקרה, כרגע הוא לא מתכוון לעשות כלום כי הוא לא יכול לעשות כלום. יש לנו זמן להמתין ולקוות שהוא ילך בדרך המתונה של שמירת הסטטוס קוו".
יעקב ליצמן אבי גבאי משה גפני סטטוס קוו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד