י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בדרך לר' אלימלך: קבוצת החסידים נרגמה באבנים

אוטובוס בו נסעה קבוצת חסידים שהגיעה מהארץ לקברו של רבי אלימלך בליז'ענסק - נרגם באבנים, ושמשותיו נופצו • המשטרה לא הגיעה, והחסידים ניצלו בנס

קברו של רבי אלימלך מליזנסק. צילום ארכיון
קברו של רבי אלימלך מליזנסק. צילום ארכיון

רבבות יהודים עשו ביממה האחרונה את דרכם לליז'ענסק שבאוקראינה בכדי להעתיר בתפילה על קברו של רבי אלימלך מליז'ענסק, שהבטיח כי כל מי שיפקוד את קברו ביום ההילולא, לא יפטר מן העולם ללא תשובה.

עוד בנושא:
האוכל, התפילות והריקודים • ליז'ענסק תשע"א
אלפים בליז'ענסק: "הקור בלתי נסבל אבל הלב לוהט"

אלא שקבוצה אחת של יהודים לא תשכח את העלייה לקבר – לעולם.

אוטובוס שהיה עמוס במתפללים שהגיעו ביום חמישי האחרון לאוקראינה, נרגם באבנים על ידי קבוצת צעירים גויים בעיירה ימפולי – שם עשו החסידים את השבת.

כתוצאה ממטר האבנים נופצה השמשה הקדמית, ונזק רב נגרם לאוטובוס.

נהג האוטובוס הזעיק את המשטרה, אלא שאז התברר כי בעיירה הקטנה, אין תחנת משטרה, והקבוצה נאלצה להמתין שעה ארוכה עד לבוא ניידת המשטרה שגבתה תלונה מהנהג.

משם המשיך האוטובוס עם השמשה המנופצת לעבר מעבר הגבול, אך השוטרים שעמדו במעבר הגבול סירב לאפשר לאוטובוס בעל השמשות המנופצות לעבור. נהג האוטובוס נאלץ לחזור על עקבותיו, והקבוצה נתקעה בעיירה בעלזא עד שהגיע האוטובוס החילופי.

החסידים שנאלצו להמתין באוטובוס, אליו נכנסו רוחות פרצים, הודו לה' על הנס שגמל אותם. למרות מטח האבנים והקור העז בו שהו במשך שעות ארוכות איש אינו נפגע, והחסידים הגיעו בשלום ליעדם – קבר רבי אלימלך מליז'ענסק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד