כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בגלל האש: נדחתה פגישת משבר הדיור ברכסים

בפעם השלישית, נדחתה פגישת אלקין וגפני שנועדה למצוא פתרון למאות יחידות הדיור המיועדות למגזר החרדי - ומעוכבות בגלל הירוקים

בנין. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
בנין. צילום: הדס פרוש, פלאש 90 צילום: הדס פרוש, פלאש 90



הפגישה המכרעת בנושא משבר מאות יחידות הדיור בגבעת הפרסה ברכסים, שנחשפה ב'בחדרי חרדים' והייתה אמורה להתקיים היום (ראשון) בהשתתפות השר להגנת הסביבה זאב אלקין ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, נדחתה למועד אחר, בעקבות העברת ישיבת הממשלה לחיפה - לאחר גל השריפות שפקד את ישראל בימים האחרונים.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי השר אלקין הגיש ערר נגד בניית מאות יחידות דיור בגבעת הפרסה ברכסים, המיועדות למגזר החרדי, זאת לאחר טענות שהעלו ארגונים ירוקים כי הפרויקט פוגע במעבר אקולוגי לחיות בר.

בעקבות הערר של אלקין, ירד אישור הפרוייקט מסדר היום בישיבת קבינט הדיור שהתקיימה בשבוע שעבר, זאת לאחר שהשר כחלון הורה לדחות את הדיון בנושא עד הגעה לפשרה חדשה, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים'.

כאמור, בעקבות כך, הייתה אמורה להתקיים היום פגישה בין גפני לאלקין, בהשתתפות ראש מועצת רכסים יצחק רייך, ראש מטה הדיור הלאומי אביגדור יצחק וגורמים מקצועיים נוספים, אך היא נדחתה בגלל קיום ישיבת הממשלה בחיפה.

בשיחה עם רייך הוא אומר ל'בחדרי חרדים' כי "לאחר שהישיבה נדחתה בגלל קיום ישיבת הממשלה בחיפה, הצעתי לשר אלקין לבוא לרכסים שהיא בקרבת מקום ולראות מקרוב את התוכנית ואת המקום, אך זה לא יצא לפועל בגלל בעיות טכניות של השר".

רייך מוסיף כי "מדובר בפגישה שנדחתה כבר שלוש פעמים, מסיבות שונות - ואני מקווה שכעת יקבע מועד חדש בהקדם", לדבריו, "האדריכל של התוכנית ואני נציג בפניו של השר אלקין את התוכנית על כל היבטיה, וננסה לשכנע אותו מדוע המתווה שלו לא מקובל עלינו".
זאב אלקין מצוקת הדיור משה גפני רכסים גבעת הפרסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד