י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגראי"ל שטיינמן לאברכים: "הכסף לא של חב"ד. הם רק הדואר" • סערה

הסערה סביב שיתוף הפעולה בין רשת הכוללים 'עטרת שלמה' ל'כולל חב"ד' - נמשכת • אברכים שעלו לבית הגראי"ל כדי לשכנעו להסיר תמיכתו משיתוף הפעולה, נענו: "אני יודע בוודאות שהכסף לא של חב"ד" • האברכים המשיכו: "הכסף מגיע מה'קרן לידידות'!", הגראי"ל ענה: "זה לא. זה כסף נקי"

מנהלי כוללים בבית הגראי"ל. תמונת אילוסטרציה
מנהלי כוללים בבית הגראי"ל. תמונת אילוסטרציה



שיתוף הפעולה בין 'כולל חב"ד' לרשת הכוללים 'עטרת שלמה' - שנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' - ממשיך להסעיר את האברכים הלומדים ב'כוללים'. חלק מהאברכים יצאו נגד שיתוף הפעולה, אותו אישר הגראי"ל שטיינמן.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קבוצת אברכים הלומדים בכולל 'עטרת שלמה' עלתה הבוקר (ד') לבית הגראי"ל שטיינמן, בכדי לשמוע את דעתו על שיתוף הפעולה השנוי, מבחינתם, במחלוקת.

אחד האברכים סיפר, כי עוד לפני שהתחילו להסביר לראש הישיבה את הנתונים שנמצאים בידיהם, השיב להם: "אני יודע ושמעתי על כך".

הגראי"ל אמר לאברכים שטענו כי הכסף מגיע מה'קרן לידידות': "זה כסף נקי, זה לא מגיע משם".

אבל יש גם בעיה עם חב"ד, טען אחד מהם: "אני יודע בוודאות שזה לא שייך לחב"ד". הגראי"ל הוסיף כי חב"ד משמשמים רק כדואר במקרה הזה, "זה רק עובר דרכם", אמר לאברכים.

עוד בנושא:
היסטוריה: שיתוף פעולה ליטאי - חב"די בארגון 'קמחא דפסחא'
הרב סורוצקין: "אנשי ריב ומדון מרימים ראש" • חשיפה

לאחר מכן הראו האברכים לראש הישיבה את המודעות המתפרסמות על-ידי כולל חב"ד, בהם נראה כי הם מתפארים בשיתוף הפעולה שמקבל את ברכתו של הרב עצמו. "יכול להיות שחב"ד מתפארים בזה, אך זה לא כסף שלהם", השיב הגראי"ל.

בסיום הפגישה ביקשו האברכים את רשות הגראי"ל לתלות את הדברים שאמר על לוח המודעות בכולל. הגראי"ל אישר - והמודעות נתלו.

כתב 'בחדרי חרדים' ששוחח עם מנכ"ל 'כולל חב"ד', מנדי בלוי, שמע ממנו כי "בפעם הראשונה שהגיעו לגראי"ל לשאול אותו אם אפשר לקחת את הכסף מחב"ד, ענה הגראי"ל : 'מה השאלה בכלל... הם לא יהודים?!'".

אתמול (ג') חולקו פשקווילים בכוללים נגד שיתוף הפעולה, והדברים הגיעו לאוזניו של הרב שלום-בער סורוצקין, ראש רשת הכוללים, השוהה בימים אלו בחו"ל.

הרב סורוצקין כתב מברק בהול בו מבהיר לאברכים כי הדבר נעשה על דעתו של ראש הישיבה. "צעד אחר צעד על פי דעותיו והכוונתו הטהורה של מרן ראש הישיבה שליט"א ומעולם לא נעשה דבר שלא על פי דעתו והכוונתו והכל שלו הוא וגם הנידון דידן כך הוא", כתב ראש הכולל מחוץ לארץ.

המודעה שנתלתה בכל הכוללים צילום: משה ויסברג



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד