י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אנחת רווחה בכוללים • הגרי"ש: מותר לקחת מחב"ד

אברכים ביקשו לברר דעת הגרי"ש אלישיב על 'קמחא דפסחא' של 'כולל חב"ד' • הגרי"ש פסק: "אין כל בעיה" • ובית הגר"ח קנייבסקי מכחיש הפרסומים

אברכים בבית הגרי"ש אלישיב. צילום ארכיון
אברכים בבית הגרי"ש אלישיב. צילום ארכיון

שיתוף הפעולה בין כוללי 'עטרת שלמה' ו'כולל חב"ד' בחלוקת 'קמחא דפיסחא' - שנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' ביום שישי האחרון - ממשיך לעורר דיון סוער בציבור הליטאי, וגדולי ישראל אליהם הגיעו הצדדים התומכים והמתנגדים לשיתוף הפעולה, בכדי לפרוש בפניהם את טענותיהם, הכריעו במאבק היצרי, שיסודותיו טמונים במאבק רב שנים בין הפלגים השונים בציבור החרדי.

לאחר שבשעות הבוקר פרסמנו כי הגראי"ל שטיינמן קבע באוזני אברכים שהגיעו לביתו, כי אין כל מניעה לקחת מ'כולל חב"ד' כסף המיועד לאברכי הכוללים, נדרש גם הגרי"ש אלישיב לסוגיה הלוהטת.

עוד בנושא:
היסטוריה: שיתוף פעולה ליטאי - חב"די בארגון 'קמחא דפסחא'
הרב סורוצקין: "אנשי ריב ומדון מרימים ראש" • חשיפה
הגראי"ל שטיינמן לאברכים: "הכסף לא של חב"ד. הם רק הדואר" • סערה

במהלך פגישתם, אמר הגראי"ל לאברכים כי כל מה שעושה הרב שלום בער סורוצקין, ראש כוללי 'עטרת שלמה', הוא על דעתו ובהוראתו המפורשת.

מספר אברכים, שלא הסתפקו בתשובת הגראי"ל, ביקשו לברר גם את דעתו של הגרי"ש אלישיב בנושא.

בנו של הגאון רבי בנימין רימר - חתנו של הגרי"ש, הלומד ב'כולל', נשלח על-ידי כמה מחבריו בכדי לברר מהי דעת הגרי"ש בנושא המסעיר.

הגר"ב פנה היום (ד') אל הגרי"ש אלישיב ושמע ממנו, כי אין כל בעיה לקחת את ה'קמחא דפסחא' שמציע 'כולל חב"ד', תוך שהוא תוהה על עצם השאלה.

יצויין, כי מזה שנים מקיים הגאון רבי משה מרדכי קארפ, גאב"ד בקרית ספר חלוקה משותפת, באותה מתכונת, עם 'כולל חב"ד - וזאת על פי הוראתו של הגרי"ש אלישיב.

בתוך כך, בשיחה שקיים אתר 'בחדרי חרדים' עם אנשי אמונו של הגר"ח קנייבסקי, הם אומרים כי הדברים שפורסמו בשמו בפרשייה המדוברת - חסרי שחר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד