י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השיעור האחרון • ביום ראשון: 'נזר התורה' נסגרת

ישיבת 'נזר התורה', מחלוצות הזרם הכלל-חסידי, הודיעה לתלמידיה על סגירת שעריה • ראש הישיבה: "אין באפשרותי להחזיק את הישיבה" • משה ויסברג שוחח עם התלמידים ההמומים

ישיבת 'נזר התורה', הבוקר. צילום: משה ויסברג
ישיבת 'נזר התורה', הבוקר. צילום: משה ויסברג

עולם הישיבות ייפרד בסוף הזמן מאחת הישיבות הוותיקות והידועות בציבור הכלל חסידי. ישיבת 'נזר התורה' הודיעה כי היא סוגרת את שעריה החל מיום א' הקרוב, ומבנה הישיבה ברחוב ריינס 16 – בניין בית היתומים של דיסקין - יישאר מיותם.

הישיבה שנוסדה לפני למעלה משני עשורים על ידי ראש הישיבה הגאון רבי נחום רוטשטיין, נחשבה לישיבה מובילה, ובין ספסליה עברו אלפי תלמידים מהארץ ומהעולם.

בשנים האחרונות עברה הישיבה תהפוכות רבות. אנשי הצוות התחלפו לעיתים קרובות, והנהלת הישיבה תכננה מספר פעמים לסגור את הישיבה. גם התחרות בעולם הישיבות הכלל חסידיות לא תרמה למצבה של הישיבה, שסבלה בתקופה האחרונה ממיעוט בחורים ומדילול מתמשך במצבת כח האדם.

בשבוע האחרון הודיע ראש הישיבה בכנס שערך בחדרו בבנין הישיבה כי הישיבה נסגרת. "המצב הכלכלי לא מאפשר לי להמשיך להחזיק את הישיבה, ועם כל הצער אני נאלץ לסגור את הישיבה", אמר ראש הישיבה לתלמידים.

בשיחתו הבטיח ראש הישיבה לתלמידים כי ידאג להם למסגרות חילופיות. רוב הבחורים ישכרו דירות בסמוך לישיבת מיר ויצטרפו ל'חבורות' חסידיות הפועלות במקום זה שנים ארוכות.

בני הישיבה מאוכזבים מהחלטת הנהלת הישיבה. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר אחד
הבחורים: "קשה לנו עם ההודעה של ראש הישיבה. יש פה בחורים ממצויני עולם הישיבות. בחורים שסיימו את הש"ס ובחורים שקיבלו תעודות הוראה.

"לנו זה ברור שאין לישיבה אח ורע מבחינת רוחניות ואפילו לא בגשמיות. סגירת הישיבה היא לא מבחינת המצב הרוחני של הבחורים, אלא מבחינת התחרות הגדולה של ישיבות וחבורות שנפתחו שמקשים על הנהלת הישיבה.

"גם היום שזה היום האחרון יש שיעור כרגיל ושטייגען בישיבה. למרות הכאב, אנחנו מעריכים ומבינים את ראש הישיבה ודנים אותו לכף זכות ומודים לו על כל השנים היפות שהיו לנו בין כותלי הבית הגדול הזה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד