ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

והתקשורת עסוקה בנסיעות וסקרים • טור אישי

המזרח התיכון בוער, בדרום חוששים מהפצמ"ר הבא, העניים לא סוגרים את החודש • והתקשורת? עסוקה במי נסע, על חשבון מי - ומי יחקור • ואיך שכחנו את הסקרים

מטוס. צילום ארכיון
מטוס. צילום ארכיון



מי שחשב שמלחמת ה"ביביטורס" הסתיימה עם העברתה לחקירת מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס - טעה ובגדול.

מי שחשב שכשמחפשים בפינצטה לא ימצאו נסיעות כאלו ואחרות אצל נבחרי ציבור רבים, גם הוא טעה ובגדול.

הבוקר מפרסם העיתונאי יואב יצחק כי גם יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני "יצאה לחו"ל על-חשבון גופים זרים 11 פעמים בתקופה של 17 חודשים - מחודש מאי 2009 ועד דצמבר 2010".

לדבריו, "הטיסות לחו"ל והשהייה באתר האירוח מומנו על-ידי אותם גופים וארגונים, שהזמינו את לבני מתוקף תפקידה כאישיות פוליטית בכירה בישראל וכיושבת-ראש מפלגת קדימה".

הוא כמובן נכנס לפרטים, למחירים, לשמות הגופים. אבל אני, נאמנה לקו בו נקטתי מתחילתה של הפרשה, מסרבת להכניס את ידי לרפש הזה. נסעו או לא נסעו, העיסוק בפרשה כאילו מדובר בחשיפתן של פרשות שוד או רצח, אינו מריח לי טוב.

לא זה מה שמדינת ישראל צריכה בימים כה קשים אלו. מדינת חמאס עלולה חלילה לקום ביום לא בהיר אחד מתחת לאפינו עם הסכמי שלום כאלו ואחרים בין הפלגים, מצרים השכנה משדרת חוסר יציבות, שלא לדבר על שאר מדינות המזרח התיכון. אפילו הקרינה שחדרה לאזורנו מכיוון יפן, אמורה להדאיג אותנו יותר מאיזה כסא קיבל נתניהו בטיסה ועל איזה חשבון. גם מימון המטוסים של לבני לא ממש חשוב ברגע זה לעתידה של מדינת ישראל.

אי לכך, לא ניכנס לפרטים, רק נספר כי כדור השלג מתגלגל לו במורד. מן הסתם יושבים ברגעים אלו עיתונאים חרוצים ונוברים בערימות של מסמכים אותם השיגו יש מאין, הכול כדי למצוא את הגילוי הבא: מי נסע, לאיפה וכמה.

ראש ממשלה ללילה אחד

אגב, יש עוד נושא מאוד מעניין בו עסוקים עיתונאים רבים בימים אלו: סקרים.

בסקרים הללו הם ממליכים מלכים, שאפילו עוד לא הקימו טכנית את מפלגתם. מציירים מפות פוליטיות, מקשטים אותם בצבעים, ושוכחים לשמוע לקחים בנושא מפיו של נשיא מדינת ישראל, שמעון פרס.

מי שמבקש לבזבז את זמנו בעיסוק בסקרים, כדאי לו שיבקר בבית הנשיא. הוא ישמע שם אי אלו תובנות מעניינות שנולדו בלילה בו הפך לראש ממשלה, תואר שדבק בו רק עד הבוקר שלמחרת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד