י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בדיון סוער בכנסת: הח"כים החרדים הגנו על ישיבות 'הפלג הירושלמי'

דיון סוער התקיים הבוקר בוועדת חוץ וביטחון בנושא תקנות הגיוס החדשות לבני הישיבות והכוללים, במהלכו עלה גם סעיף לשלילת התקציבים לישיבות 'הפלג הירושלמי' המסיתות נגד חיילי צה"ל, הח"כים החרדים הגנו בחירוף נפש וההצבעה נדחתה • 'בחדרי' עם התקנות המלאות

גפני, מוזס מקלב ובן צור, הבוקר בוועדת החוץ והביטחון
גפני, מוזס מקלב ובן צור, הבוקר בוועדת החוץ והביטחון



לאחר חודשים רבים של דיונים ופגישות, הבוקר (רביעי), התקיים דיון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, סביב תקנות הגיוס החדשות לבני הישיבות והכוללים, כשבמרכז הדיון היו ישיבות 'הפלג הירושלמי' שאינן מתייצבות בלשכת הגיוס ופעמים אף קוראות להפגנות נגד חיילי צה"ל.

כאמור, במהלך הישיבה, התנהל ויכוח סוער, לאחר שמספר חברי כנסת חרדים ודתיים, ביקשו לשנות את סעיף מספר 5 בפרק ה', המבקש לשלול תקציבים מישיבה המסיתה נגד חיילי צה"ל - ישיבת המשויכת ל'פלג הירושלמי'. חברי הכנסת טענו כי "איך זה קשור בכלל לתקנות הגיוס. תחוקקו את זה בחקיקה ראשית", לבסוף הוחלט שלא תתקיים היום הצבעה.

בסעיף הבעייתי נכתב כי "השר רשאי להסיר ישיבה מרשימת הישיבות אם מצא שהתקיים אחד מאלה. קריאה לאלימות או לפעילות פלילית על ידי סגל הישיבה הבכיר, והתקיימו טעמים מיוחדים המצדיקים לדעת השר את הסרת את הסרת הישיבה מרשימת הישיבות לחוק".

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי סעיף בעייתי נוסף גרר ויכוח והתנגדות של הח"כים החרדים, בעיקר של ח"כ אורי מקלב שאף הוא עוסק בישיבות 'הפלג הירושלמי' שאינן מתייצבות בלשכת הגיוס לצו ראשון, בסעיף כתוב: "השר רשאי להסיר ישיבה מרשימת הישיבות במדיה ונמצאו ששיעור של 20% מקרב התלמידים דחויי השירות בישיבה שמיועדים שלירות ביטחון, אינו מתייצב לרישום ולבדיקה רפואית לפי החוק". מקלב דרש לעלות את שיעור מ-20% ל-30%.

כאמור, בעקבות התנגדות הח"כים החרדים והדתיים לסעיפי התקנות הנוכחיות, ההצבעה עליהן נדחתה למועד מאוחר יותר.

התקנות המלאות:







הפלג הירושלמי שלילת תקציבים תקנות הגיוס ועדת חוץ וביטחון דיון סוער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד