י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האברכים לא דיווחו על המלגה בכולל ונחקרו

פרטים חדשים על האברכים שנעצרו בארה"ב לאחר שלא דיווחו על הכנסותיהם. משפחות קיבלו צווים בהם נכתב כי עליהם להגיע לביהמ"ש • אברך מקומי ל'בחדרי': "אמרו לנו: 'תסתדרו לבד, רק תוודאו שההכנסות שלכם מוצהרות עד הדולר האחרון'"

צילום ארכיון: רויטרס
צילום ארכיון: רויטרס



פרטים חדשים על המעצרים בלייקווד. ביום חמישי האחרון, מספר משפחות קיבלו צווים בהם נכתב כי עליהם להגיע לבית המשפט המקומי, בכדי לתת תשובות לכמה שאלות. בעלי המשפחות הגיעו, תושאלו, ולאחר מכן שוחררו הביתה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר אברך מלייקווד על השתלשלות הסיפור. "המעצרים הראשונים היו בחשד לקבלת כספים במרמה על ילדים חולים. הגל השני של המעצרים היה בחשד לקבלת כספים במרמה לסיוע לשכר דירה. הגל האחרון הוא הזמנת אנשים לחקירה ללא מעצרים מתוקשרים, בחשד לתשלום שכר לימוד למוסדות חינוך, מכסף שהרוויחו ולא הצהירו עליו".

האברך מספר על "הלשנה וודאית" של מישהו אנונימי שהסביר לרשויות החוק ש"לא יכול להיות שאברך משלם שכר לימוד למוסד חינוך פרטי, שעולה הרבה מאד כסף, מבלי שאותו אברך עובד בשחור".

לפי החוק האמריקאי, על מלגה ממוסד להשכלה גבוהה אין חובה להצהיר. מכיוון שבעקבות התנגדות ישיבת לייקוד שמוסדות אחרים מלבדה ירשמו כמוסד להשכלה גבוהה, למעט מוסד אחד, רק ישיבת לייקווד - בית מדרש גבוה - מוכרת כמוסד להשכלה גבוהה. ומשכך אברך המקבל מלגת לימודים מכל כולל אחר, חייב להצהיר על כך.

בהוראת ראש ישיבת לייקווד הגאון רבי מלכיאל קוטלר, על האברכים לשלם שכר לימוד למוסדות החינוך. הכוללים הללו, עפ"י רצונו של האברך, מעבירים את הכסף עבורו ישירות למוסדות החינוך של ילדיו, האברכים לא חשבו שיש לדווח על הכסף הזה כהכנסה, אלא שמבחינת הרשויות זהו כסף שיש לדווח עליו.

האברך מספר על מקרה ביזארי במיוחד, של אברך שנקרא לחקירה מאחר ובכרטיס האשראי שלו הועברו סכומים של עשרות אלפי דולרים בחודש, כשהאברך מצהיר שהוא מרוויח בשנה 40000$, מסתבר שהאברך ביקש מחבריו שישתמשו בכרטיס האשראי שלו כשהם מבצעים קניות גדולות, כדי שהוא ירוויח את הנקודות של הקניה (בארה"ב ככל שמגהצים יותר בכרטיס האשראי, מרוויחים נקודות רבות שמעניקות הטבות משמעותיות שמתורגמות לכסף), אבל הרשויות לא מאמינות לאברכים על סיפור כזה, החוקרים טענו לאברך "מדוע שתסמוך על חבר שישלם לך מזומן על קניה שביצעת בכרטיס האשראי שלך בשבילו".

האברך איתו שוחחנו, פנה למשרדי הממשלה בבקשה שיוצאו הנחיות ברורות כיצד להצהיר על הכנסות, מאחר ואנשים נופלים בדברים פשוטים מחוסר ידע על אופן הדיווח, לדבריו, התשובה שקיבל הייתה "תסתדרו לבד, רק תוודאו שההכנסות שלכם מוצהרות עד הדולר האחרון".
לייקווד חקירה מס דיווח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד