י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שיגעון האוזניות שכבש סמינרים וישיבות - הסיפור המלא

עשרות בחורים מקפצים בשקט מופתי כשעל אוזניהם אוזניות. מדוע רק עכשיו אנחנו רואים את התופעה שכבשה סמינרים וישיבות כבר לפני חמש שנים? אפי כהן מבני ברק בשיחה עם 'בחדרי' על היסטוריית ההיסטריה החדשה. שימו אוזניות וכנסו לקצב

שיגעון האוזניות שכבש סמינרים וישיבות - הסיפור המלא
ל



בימים האחרונים הסתובב בכל קבוצה אפשרית סרטון ובו נראים בחורי ישיבה חסידית באמריקה, כשהם רוקדים בעוז ובששון כשעל אוזניהם מונחות זוג אוזניות גדולות - וברקע לא נשמעת מוזיקה. הפירוש לדבר, כך עבר ההסבר, הוא הרצון לרקוד על אף השעה המאוחרת ויחד עם זאת לא להפריע לשכנים.

להיט האוזניות הזה, כך מסתבר, רץ בעולם הישיבות והסמינרים כבר יותר מחמש שנים. איך עד היום לא יצאו סרטונים לרשת? זו נקודת זכות. אין ספק.

לאחר מעשה, חיפשנו ב'בחדרי חרדים' את האדם שעומד מאחורי התופעה המעניינת הזו והגענו אל זוג מבני ברק, בשנות השלושים לחייהם והורים לארבעה ילדים. אפי ויעל כהן. היא - אחראית על ההזמנות, תיאום וכו', הוא - בצד הטכני והניהולי.

"זה התחיל לפני כשש שנים", מספר אפי בשיחה עם 'בחדרי'. "רוב היום ישבתי ולמדתי, וקצת קירבתי אנשים. עם הזמן יצא לי לשמוע מהם על מסיבות במזרח, בהן רקדו 2000 איש עם אוזניות אלחוטיות. די נדלקתי על הרעיון, ובתור אחד שאוהב גימיקים ואף פתחתי עסק או שניים במהלך חיי, החלטתי להביא את הרעיון הזה לארץ. בשלב זה לא חלמתי שזה ייכנס למגזר החרדי".



כיצד פעלתם עד היום בכזו עוצמה מתחת לרדאר?

"רוב הפעילות עד כה היתה בעיקר בסמינרים ותיכונים לבנות יש לנו כלל ברזל בעבודה עם סמינרים:
לא מצלמים/מסריטים בנות בשום צורה שהיא, אנו נאמנים ללקוחות ומודעים לרצון לשמור על צניעות הבנות ולא לפרסמן ברבים. גם בסרטון שצילמנו את המזרקה, התמקדנו בה כי רצינו הסרטה בפעילות להראות ללקוחות פוטנציאלים וטשטשנו פנים שכן היו שם".

אז מהו הלהיט שמשגע את הסמינרים והישיבות?

מדובר באוזניות עם טכנולוגיית שידור מיוחדת שיכולה לשדר לעשרות אלפי אוזניות בו זמנית וכן בכמה תדרים.

"יום אחד גיסתי מספרת על סדנת תכשיטים שערכה בסמינרים", משחזר אפי. "היא נתנה לי מספר של מתווכת תוכניות לסמינרים שונים והתחלתי להתקשר במטרה להציע את האוזניות. בהתחלה כולם צחקו עלי כי זה יחסית יקר. הפריצה הגיעה בעקבות רכזת אחת שרצתה מאוד את התוכנית. חצי שנה אחרי הצעת המחיר, היא חזרה אלי עם שלוש עסקאות סגורות לאחד הסמינרים הבולטים בבני ברק. הייתי בהלם. יום אחרי האירוע הראשון בסמינר, הטלפון קרס מהזמנות".



האוזניות הללו נולדו בשנות השמונים באנגליה-מספר אפי, ישבו סטודנטים לטכנולוגיה ואהבו להאזין למוזיקה בחדרם. בשעה 23:00 היו דופקים בדלת השוטרים ודורשים לכבות. באחד הימים בנה סטודנט קובייה שמפצלת ל- 20 אוזניות. כל אחד יכול היה לבוא עם האוזניות שלו ולהתחבר, וכך האזינו לאותה מוזיקה. בהמשך המוצר השתכלל והפך אלחוטי.

מה עושים עם האוזניות?

"מה לא", עונה אפי ומפרט: "הן מתאימות לתוכניות של הפעלות שטח, חפש את המטמון באוזניות, הרקדות - יש מקומות שמתקיימות בהם הרקדות סוערות ומדהימות והשקט נשאר בחוץ. בלי חשש של רמקולים וכו'.

לפני כשבוע סיימו 600 בנות סמינר מאוד מוכר, רפטינג בנהר הירדן, הן סיימו את התוכנית עם הרקדה סוערת בשטח באוזניות אלחוטיות.

אנקדוטה מעניינת התרחשה בסמינר גדול בירושלים. "ביקשו 300 אוזניות לתוכנית ברכבת. במסגרת התוכנית נסעו הבנות ממודיעין לעכו. פחדתי... יעבוד או לא מבחינת קליטה? החלטתי לקחתי סיכון. התקנתי משדר באחד הקרונות שהן שכרו ברכבת, השארתי אותו מחובר למחשב של הלקוח ויצאתי במהירות מהקרון, נסעתי עם הרכב לתחנת העצירה שלהן. אשתי שנותרה על הקרון לוודא שהכל כשורה, סיפרה על חוויה מדהימה. הבנות קיבלו משימות באוזניות וביצעו מעברים בין קרון לקרון ובסוף הרקדה לאורך הנסיעה".

"ב"ה אין סמינר בארץ שפסח על אחת מהתוכניות שיש לנו. כהן גימיקים לאירועים, להציע. חסידים, ליטאים, ספרדים, כולם".

"לא ידעתי אם זה יתפוס - עד שלא שמתי את האוזניות על האוזניים", אומר אפי. "רק אז הבנתי למה אנשים רוצים לוותר על רמקולים. זה נותן וואקום על האוזן ותחושה שאתה עף. כמובן יש אפשרות חיבור למיקרופון ומוזיקה וכו'.



בהמשך הביאו הזוג כהן גימיקים נוספים לארץ כמו מכשיר שסורק ברקוד/כרטיסי אשראי עם תוכנת צבירת נקודות ייעודית שלהם, המשמשים כפעילות בקעמפים, קייטנות, הפעלות שונות בבתי ספר ועוד. צמידי לד נשלטים מרחוק, מכונת אמת, מזרקה מוזיקלית ועוד.



הם מעסיקים בנות מיוחדות שיעבדו כמחליפות בטריות וכו' - כמובן בתשלום.

כיום, שש שנים אחרי שהכל התחיל, ובני ובנות ישראל מפזזים לקצב המוזיקה באוזניות, חזר כהן ללימוד התורה ומעסיק עובדים.

"זה מה שספגתי בבית", הוא מסביר. "נכון, אני צריך לעשות לביתי, אבל המטרה בסופו ובתחילתו של דבר היא תורה וברוך השם שאני יכול להיות שם".


אוזניות אוזניות אלחוטיות סמינר ישיבות אפי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד