י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כישלון חרוץ: מיקרוסופט הורגת את הווינדוס-פון

החברה הודיעה כי תפסיק לתמוך במערכת ההפעלה שמותקנת עדיין על מיליוני מכשירים בכל העולם

כישלון חרוץ: מיקרוסופט הורגת את הווינדוס-פון



שבע שנים אחרי שמיקרוסופט (69.99 +0.01%) השיקה את מערכת ההפעלה שלה לטלפונים ניידים, ווינדוס-פון, הודיעה היום (ג') החברה האמריקאית כי היא הורגת למעשה את המערכת, שלא הצליחה להתחרות באנדרואיד של גוגל וב-iOS של אפל.

החברה הודיעה כי היא מפסיקה את התמיכה לגרסה 8.1 של ווינדוס-פון – הגרסה הנפוצה ביותר של מערכת ההפעלה וזו שמותקנת על כ-80% מהמכשירים שפועלים על ווינדוס-פון. מיקרוסופט השיקה אמנם ב-2015 את מערכת ההפעלה ווינדוס 10 – שלה גם גרסה לטלפונים סלולריים, אבל ווינדוס-פון 8.1 היתה גרסה ייחודית למובייל, והודעת מיקרוסופט מהיום היא למעשה הודאה בכישלונה בתחרות.

מיקרוסופט רכשה את יצרנית הטלפונים הסלולריים נוקיה ב-2013 תמורת 7.2 מיליארד דולר, בתקווה שהיא תסייע לה להיכנס לתחום הטלפונים הסלולריים. זמן קצר אחרי הרכישה השיקה מיקרוסופט את המותג לומיה לטלפונים סלולריים של נוקיה, עם מערכת ההפעלה ווינדוס-פון. אך מאז השקת המכשירים, מכרה החברה כ-120 מיליון מכשירים כאלה, לעומת כ-5 מיליארד מכשירי אנדרואיד ואייפון. כיום, 99.6% ממכשירי הסמארטפון בעולם פועלים על בסיס אנדרואיד או iOS.

בשנתיים האחרונות צנחו המכירות של מכשירי ווינדוס-פון, ורבים בתעשיית הטכנולוגיה חיכו להודעה הרשמית של מיקרוסופט על הפסקת התמיכה במערכות ההפעלה. בנוסף, בשנים האחרונות העבירה מיקרוסופט את המיקוד שלה לתחום הענן, וגם מאמצי השיווק של מכשירי הווינדוס-פון פסקו כמעט לחלוטין.
ווינדוס-פון טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד