י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הותר לפרסום: שלמה פילבר הוא הבכיר שנחקר היום בפרשת בזק

מנכ"ל משרד התקשורת נחקר בין השאר בחשד ל"ביצוע עבירות על טוהר המידות ועבירות ניירות ערך"

.
.



"במסגרת חקירת בזק נחקר היום מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, במשרדי רשות ניירות ערך בחשד לביצוע עבירות על טוהר המידות ועבירות ניירות ערך". כך הודיעה היום רשות ניירות ערך. על פרטי הפרשה והחקירה הוטל צו איסור פרסום. הודעת הרשות באה על רקע דו"ח מבקר המדינה שיתפרסם היום, ויעסוק בשורה של החלטות בעייתיות שקיבל משרד התקשורת בשנים האחרונות בנוגע לבזק.

אתמול (ג') חלה התפתחות דרמטית בפרשת בזק. רשות ניירות ערך הודיעה כי "החקירה בעניינה של חברת בזק הורחבה גם לעסקת מתן שירותי תקשורת לווינית בין חברת חלל - תקשורת בע"מ לבין DBS שירותי לוויין (yes). החקירה הינה בחשד לביצוע עבירות על חוק ניירות ערך וחוק העונשין". ברשות הבהירו כי איסור הפרסום על פרטים נוספים מהחקירה חל גם בעניין זה.

ההודעה לא מפתיעה את השוק. עוד בטרם ההודעה של היום על הטוויסט הנוסף בחקירה, מספר לא מבוטל של אנשים תהו בעת פיצוץ פרשת בזק האם היא קשורה לא רק להון אלא גם לשלטון. ניתן היה להניח כי הרשות תרצה לדעת כמה גבוה מגיעה אותה מעורבות.

כך למשל, שלמה פילבר, פעל במרץ מאז כניסתו לתפקיד להסיר את ההפרדה המבנית מעל בזק. יתרה מזאת, בסוף דצמבר 2016 הוא דאג להוציא לבזק מכתב קצר שמאשר (כביכול) לבזק למזג את yes אליה. מכתב זה בתזמון זה סייע לאלוביץ' לקבל תמורה נוספת של 170 מיליון שקל על פי תנאי העסקה לרכישת yes. המכתב נשלח לבזק ביום חמישי בשעת ערב, בלי שקודם לכן התקיים שימוע כמקובל במהלכים שמבצע משרד התקשורת, ומבלי שיודעו בכך משרדי ממשלה אחרים, כמו משרדי האוצר והמשפטים, שהיו מופתעים מהמכתב.

בזק היתה חייבת לפרסם דיווח לבורסה על המכתב, ובעקבות הדיווח קם קול צעקה, ופילבר נאלץ לסגת ולהודיע שייערך שימוע קודם לביטול ההפרדה המבנית בבזק. כתוצאה מכך גם העברת "התמורה הנוספת" לאלוביץ' נבלמה. יש להזכיר עוד כי אלוביץ' הוא חבר של נתניהו וכי פילבר הוא מינוי של נתניהו.

בעקבות החשדות הללו נגד פילבר פנתה יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון אל מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, בבקשה שיבחן את הקשר בין התנהלותו של משרד התקשורת למעשים הפליליים לכאורה שבהם חשוד אלוביץ'.

בפנייתה כתבה גלאון: "נדמה כי אלוביץ׳ היה מצוי במצוקה תזרימית ונדרש לאקרובטיקה פיננסית, וכי מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר נעתר למשימה, ובהודעתו הלקונית באישון לילה על ביטול ההפרדה התאגידית, ניסה להוביל לכך שאלוביץ׳ יקבל מבזק 170 מיליון שקל נוספים".
שלמה פילבר פרשת בזק טוהר המידות ניירות ערך צו איסור פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד