א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אחרי כניעת ראשי הישיבה - מהנדסי העירייה הגיעו לשטח

בלשכת ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט לא מבזבזים זמן, לאחר כניעת ראשי ישיבת שער התלמוד שהודיעו כי יתפנו מהמקום • הבוקר הגיעו למתחם הישיבה, מהנדס אגף החינוך ואנשי צוות נוספים לסיור בשטח, על מנת לתכנן את המקום לקראת שנת הלימודים הבאה

שמואל כהן צדק במתחם הישיבה
שמואל כהן צדק במתחם הישיבה



בלשכת ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט לא מבזבזים זמן, לאחר כניעת ראשי ישיבת שער התלמוד שהודיעו כי יתפנו מהמקום.

הבוקר הגיעו למתחם הישיבה, מהנדס אגף החינוך בעירייה שמואל כהן צדק ואנשי צוות נוספים לסיור בשטח, על מנת לתכנן את המקום לקראת שנת הלימודים הבאה.

על פי התכנון של העירייה, במקום מתוכננים להיבנות 6 גנים לילדים מיוחדים שיוכלו להיכנס למקום באופן מיידי כבר בתאריך ה-1.9, עם פתיחת שנת הלימודים החדשה.

ראש העיר חנוך זייברט, הנחה הבוקר את כל אנשי משרדו לפעול במהירות האפשרית ולהקצות את כל המשאבים הנדרשים לבניית הכיתות על מנת שיתאכלסו כבר בתחילת השנה.

זייברט הסביר, כי החינוך המיוחד סובל ממצוקת מקום ועל כן יש לפתור זאת באופן מידי עם תחילת השנה.

בנוסף, החלו בעירייה לתכנן את בניית הכיתות הנוספות שאמורות להיבנות במקום שמתוכננות לאכלס למעלה מ-1200 תלמידים בנוסף לילדי הכיתות המיוחדות, הצורכים תנאים מיוחדים וכיתות רחבות.

על פי התכניות שכבר אושרו במשרד החינוך. אמורות להיבנות במקום 40 כיתות רגילות, ו-6 כיתות לגני ילדים, לילדים מיוחדים.

כפי שדווח אתמול (שלישי) ב'בחדרי חרדים', ביומים האחרונים התערב בעניין הדיין הגאון הרב יהודה סילמן לצד הגאון רבי יגאל רוזן ראש ישיבת אור ישראל, ואלו הצליחו להביא את הצדדים לשלום.

כחלק מהרגעת השטח, ראשי הישיבה התנצלו על התנהלותם בתקופה האחרונה ועל התנהלותם מול ראש העיר חנוך זייברט, וראש העיר הסכים להעתר ולהעניק להם הקצאה. בשעה זו הם מתכנסים אצל ראש העיר לסיכום הפרטים האחרונים. על פי המתווה המסתמן: הישיבה תקבל הקצאה מסודרת בחלק מהשטח בו היא יושבת כעת, וימצא גם הסדר לתקופה שעד קבלת ההקצאה.

במקביל ראשי ישיבת שער התלמוד הרב יהודה פכטר והרב יצחק שמעון ברוורמן, כתבו מכתב בו הם מסיימים את המאבק ומתנצלים על שאירע.

"בצער רב ומעומק לבנו השבור", הם כותבים במכתב, "כאשר הוויכוח על מקום הימצאה של ישיבתנו הקדושה נגרר למחוזות של חילול ה' נורא והנה מתברר שהייעוץ שקיבלנו בתחילת הדרך לא היה טוב. ובאמת לא היינו צריכים להתחיל בהליך המשפטי. ואילו היינו מקבלים את ההצעה הראשונה של ראש העיר לפני כשלוש שנים כל זה היה נחסך.

"הישיבה יקרה לליבנו מאוד ותלמידיה מעל הכל. והיות וכל רצוננו שהישיבה תמשיך ותשגשג והמצב הנוכחי מזיק כידוע, לכן הננו בזאת להביע את צערנו העמוק על כל ההליך וכל המסע התקשורתי הנעשה סביב הישיבה. לאור זאת הננו מפסיקים את כל עיסוקנו בישיבה אחרי עשרות שנים של מסירות. הישיבה תמשיך ותשגשג בעזרת ה גם בלעדנו אבל ליבנו אתכם".

החותמים בדמע ובצער ושואפים להרבות אהבת חינם. הרב יהודה פכטר והרב יצחק שמעון ברוורמן".
שער התלמוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד