י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הח"כים דורשים מבצע להצלת ילדי 'לב טהור'

לאחר מותו של מנהיג כת 'לב טהור', ח"כים שיגרו מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הם דורשים להציל את ילדי הכת ולהחזירם לישראל

כת לב טהור. צילום: ארכיון
כת לב טהור. צילום: ארכיון



לאחר מותו של מנהיג כת 'לב טהור', חברי הכנסת, עליזא לביא, מירב בן ארי, חיים ילין ואורלי אבוקסיס, שיגרו מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים איילת שקד וחיים כץ - ובו הם דורשים להציל את ילדי הכת ולהחזירם לישראל.

במכתבם כתבו הח"כים לנתניהו: "השבוע פורסם בכלי התקשורת, כי מנהיג כת לב טהור, שלמה הלברנץ טבע למוות במקסיקו. רק לפני כשלושה חודשים הוגדרה כת לב טהור בפסיקה של בית המשפט לענייני משפחה, תמ"ש 15801-05-15 היועץ המשפטי לממשלה ואח' נ' ע.ח ואח' (25.4.17), ככת פוגענית".

"על פי הערכות ב"כ היועץ המשפטי לממשלה", הוסיפו, "הכת מונה בין 50 ל-60 משפחות ובין 150 ל-200 ילדים, רובם בעלי אזרחות ישראלית.  בית המשפט קבע כי נגרמת פגיעה קשה בנפשם ובגופם של הילדים בכת, העדויות הזורמות מהכת מעידות על אונס קטינות, ניצול מיני, הרעבת ילדים, סימום ילדים, אלימות פיזית קשה מאוד, אלימות נפשית ועוד".

"בשנת 1990 לאחר שנפתחה נגד הלברנץ חקירה בחשד לשיתוף פעולה עם גורמים איסלאמיים בעבירות הקשורות לביטחון המדינה, נמלט הלברנץ לארה"ב עם כמה עשרות תלמידיו, כאשר תלמידיו וילדיהם הוברחו מישראל באמצעות דרכונים מזויפים ונגד הלברנץ נפתחה חקירה נוספת בגין חטיפה. בשנת 1994 נעצר הלברנץ על ידי האף בי איי על חטיפת ילד, הוא הורשע ונדון למאסר ובסוף שנות ה 90 הוחלט על גירושו מארה"ב והוא ברח לקנדה".

"לאחר שבית המשפט בקוויבק החליט להוציא חלק מהילדים ממשמורת הוריהם בעקבות ראיות להתעללות שכוללת מכות, נישואי קטינים, התעללות מינית  וכדומה, ברח הלברנץ יחד עם תלמידיו לגואטמלה ולאחרונה לאחר שהרשויות בגואטמלה הצרו צעדיו, ברח עם תלמידיו למקסיקו, שם כאמור, טבע השבוע למוות".

לסיום כתבו: "אין ספק כי על מדינת ישראל מוטלת האחריות והחובה להציל את הילדים הללו. מותו של שלמה הלברנץ פתח חלון הזדמנויות נדיר להצלתם ועל כן נדרשת פעילותכם הדחופה להצלת הילדים".
חברי כנסת לב טהור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד