כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פשיטה בנתב"ג: חוקרי להב 433 תפסו מסמכים בלשכתו של האלוף לשעבר צ'ייני

על אף ההערכות כי חקירת מפקד חיל הים לשעבר נוגעת לתקופתו בצה"ל – חוקרי המשטרה ביצעו חיפוש גם בלשכתו ברשות שדות התעופה

האלוף לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום. צילום: משה שי, פלאש 90
האלוף לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום. צילום: משה שי, פלאש 90



האם חקירתו הפלילית של מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר (צ'ייני) מרום, נוגעת גם להתנהלותו בשנתיים וחצי האחרונות, בעת שכיהן כיו"ר מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה (רש"ת)?

ל-TheMarker נודע כי ארבעה חוקרי להב 433 הגיעו אתמול (ג') למשרדי רש"ת בנמל התעופה בן גוריון, וביצעו חיפוש ממושך בלשכתו של מרום. בסיום החיפוש עזבו את המקום כשבאמתחתם מסמכים שונים. במשטרה סירבו היום להתייחס לנושא.

מרום עוכב אתמול לחקירה במסגרת "פרשה 3000" (פרשת הצוללות), בחשד לקבלת שוחד בעת ששימש מפקד חיל הים - תפקיד שמילא עד 2011. לאור זאת, שררה היום מבוכה במסדרונות רש"ת, לכשהתברר כי יתכן שממצאי חקירה אותרו גם בלשכה המשמשת אותו כיום.

מרום מונה לתפקיד יו"ר רש"ת בסוף 2014 בידי שר התחבורה, ישראל כ"ץ. כפי שנחשף הבוקר, תחילה הציע כ"ץ למרום את תפקיד יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד – אך זה העדיף את רש"ת. באותה תקופה ניהל מרום מגעים מול חברת צ'יינה הארבור הסינית, קבלנית ההקמה של נמל הדרום החדש באשדוד, מטעמו של בעל מחצבה פלסטיני מחברון.

מרום נחקר אתמול משך 12 שעות ושוחרר בערב למעצר בית. בחקירתו נשאל על כספים שאותרו בחשבון בנק שהחזיק לכאורה בקפריסין – ולפי החשד, מקורם בדמויות מרכזיות בפרשה.

בעבר נחשף בערוץ 10 כי כי מרום דרש את החלפתו של שייקה ברקת, נציג מספנות טיסנקרופ בישראל, במקורבו, איש העסקים מיקי גנור. עוד פורסם כי מרום פעל לכאורה להעברת התחזוקה של הספינות שיירכשו מטיסנקרופ מידי חיל הים – לחברה פרטית.

עורך דינו של מרום, ציון אמיר, מסר אתמול לתקשורת כי "אין ספק שחקירת המשטרה תוכיח באופן חד משמעי את ניקיון כפיו ואת העובדה שלא נפל כל דופי בהתנהגותו". בינתיים הקפיאה המשטרה את חשבונות הבנק של מרום.
אליעזר מרום רשות שדות התעופה משטרת ישראל פרשת 3000 פרשת הצוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד