י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשיפה: רשימת ההישגים הדרמטית של הצוות הסודי בירושלים

צוות סודי בהכוונת רבני 'דגל', סיכם לאחר מו"מ ממושך עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, על מהפך דרמטי בגישת העיריה לתושבים החרדים של השכונות המעורבות בירושלים - ובראשן קרית יובל. 'בחדרי' חושף את הפרטים ואת רשימת ההישגים

חשיפה: רשימת ההישגים הדרמטית של הצוות הסודי בירושלים



חשיפת "בחדרי חרדים": בתום הליך ארוך ומקצועי, שכלל עשרות מפגשים מתחת לרדאר, ללא כותרות תקשורתיות מזיקות, "הצוות הסודי" של 'דגל התורה' בירושלים, שדבר קיומו נחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים", הביא לתוצאות חסרות תקדים ולהישגים רבים עבור חרדים המתגוררים בשכונות המעורבות בירושלים. "בחדרי חרדים" עם רשימת ההישגים הדרמטית שטרם ראתה אור עולם.

ביום שני השבוע, נרשם כינוס יוצא דופן בסניף 'דגל התורה' בירושלים, סביב השולחן הארוך ישבו רבני התנועה הגר"ב סולוביצ'יק וראש ישיבת חברון הגר"ד כהן. גם הח"כים היו שם, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר. אליהם הצטרפו שלושת נציגי 'דגל התורה' בעיריית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, יצחק פינדרוס וישראל קלרמן ולמעלה מעשרה נציגי השכונות המעורבות בבירה, נווה יעקב, גילה, קריית יובל, רמות א' וב', מרכז העיר ועוד.

על השולחן עלתה מפת ההישגים שהצליחו חברי "הצוות הסודי", ח"כ אשר ושלושת נציגי 'דגל התורה' בעירייה - להביא לאחר עשרות פגישות עם אנשי ראש העיר ניר ברקת, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב ויועץ ראש העיר אברימי קרויזר.

מדובר בשורת הישגים עבור התושבים החרדים של השכונות המעורבות, שבמשך כעשור, נאלצו לחיות ללא תנאים ושירותים סדירים, כדוגמת בתי ספר וגנים לילדים, שגם במקרה שהיו קיימים – הם היו ממוקמים בדירות שכורות וארעיות.

במשך שנים רבות, התלוננו התושבים החרדים כי ראש העיר ברקת, מפלה אותם וזאת לאחר שהם הגיעו להתגורר בשכונות שהיו מאוכלסות בעבר בתושבים חילונים. אולם למרות הכל, היום, לאחר שנים, אלפי חרדים ממלאים את השכונות, והצרכים רק הולכים וגדלים.

בעקבות כך, ייזמו רבני 'דגל התורה' בירושלים, ערוץ ישיר וחדש מול ראש העיר ברקת, וכפי שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים". ערוץ שנמשך חודשים רבים – ושהצליח לבנות אמון יציב בין נציגי 'דגל התורה' לראש העיר, שהסיר מעליו לאט לאט את הלבוש החילוני והבין את צרכיהן של אלפי משפחות בני התורה בעיר.

"בחדרי חרדים" חושף את עיקרי ההישגים שהשיגו הנציגים החרדים, ו"הצוות הסודי", שמונה על ידי ועדת רבני 'דגל התורה' בירושלים במטרה להוביל במקצועיות את הערוץ החדש מול ברקת.

במרכז רשימת ההישגים עומדת לה התחייבות מטעם העירייה, לבניית והסדרת מבני קבע לעשרות גני ילדים בשכונות המעורבות, שעד היום נאלצו להיות בדירות שכורות וארעיות, תוך אפליה חמורה של המגזר החרדי.

בנוסף, התחייבה העירייה להעביר לידי התושבים החרדים שני מבנים קיימים עבור בתי ספר לבנות. האחד הוא מבנה בית הספר ברנדט - ממ"ד בשכונת נווה יעקב, שהתאכלסה ברובה בבני המגזר החרדי. והמבנה השני היה של בית הספר נווה ציון בשכונת מורדות הגן, מבנה שמעתה אמור לשמש את תושביה החרדים של השכונות: גבעת מרדכי, גילה ועוד. בנוסף, סוכם על מספר הקצאות עבור גני ילדים ובתי ספר, במספר שכונות מעורבות.

אולם ההישג הגדול ביותר נרשם בשכונת קריית יובל. על פי הסיכום, עיריית ירושלים תשלם דמי שכירות עבור הבניין הענק ברחוב אפשטיין 5 בשכונה, שישמש בחלקו מעתה את תושביה החרדים של קריית יובל, הן על ידי העתקת תלמוד התורה השכונתי למבנה, והן בהקמת שלוחת מתנ"ס במקום, שתפתח לראשונה עבור הצרכים התרבותיים של המגזר החרדי.

מדובר בהישג חרדי מרשים, זאת לאור העובדה, שבמשך כעשור - ראש העיר ברקת לא הכיר בעובדת קיומם של החרדים בשכונת קריית יובל שהפכה עם השנים לסמל המאבק בין חרדים לחילונים בבירה. כעת, ברקת מוכן לפתוח דף חדש מול המגזר החרדי ובאופן תקדימי להעניק רשמית הכרה בצרכי החרדים המתגוררים בשכונות המעורבות ובפרט לתושבי קריית יובל, שמעתה יוכלו לצרוך תרבות עצמאית, מבלי להזדקק לטובתו של המינהל הקהילתי החילוני בשכונה. וכאמור אף יקבלו לראשונה מבני קבע לגני הילדים ולתלמוד התורה.

ראוי לשבח את התנהלותם של הנציגים החרדים שפעלו באופן שקט ויעיל, מקצועי וייסודי, רחוק מכלי התקשורת, וזאת במטרה לחולל שינוי דרמטי ולהשלים את החסר, ככל שניתן, עבור צרכי הציבור החרדי המתגורר בשכונות המעורבות בירושלים.

למרות זאת, עדיין ישנן דרישות חרדיות רבות שלא התקבלו - אולם בשורה התחתונה אין ספק כי יש כאן שינוי כיוון לטובה, תוך הידברות והבנת הרגישויות של שני הצדדים, מה שמקבל ביטוי לאחרונה גם במאמציו של ח"כ גפני לסייע לירושלים ובפרט למצוקת הכיתות - דרך ועדת הכספים אשר בראשותה הוא עומד.
ירושלים ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד