כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גם סכסוך של שנים יכול להגיע לפתרון

גופים ועסקים שהתגלע ביניהם סכסוך אזרחי-מסחרי מגלים פעמים רבות שבתפאורה המשפטית בישראל, הפתגם המפורסם ש"טחנות הצדק טוחנות לאט" עלול להיאמר בלשון המעטה. זאת למרות קיומה הברור של עילה משפטית ואפילו אם נעשתה פנייה למשרדי עורכי דין מהשורה הראשונה

עו"ד רוני מתניה
עו"ד רוני מתניה



מאבק משפטי שמתנהל לאורך שנים ארוכות גורר אחריו שובל של הוצאות כספיות, עוגמת נפש וטרחה. לא אחת, המאבק עצמו מאפיל על התוצאה ונוצר מצב ברור שבו התפל משתלט על העיקר. זהו בקליפת אגוז סיפורו של לקוח שהגיע למשרדנו לגבי הליך משפטי שהחל כשש שנים קודם לכן.

אובדן אמון בין הצדדים לגבי משא ומתן אפקטיבי?

מה גרם לתיק להתארך עד כדי כך? ובכן, הנתבעת במקרה הנ"ל הייתה חברה ממשלתית אשר יוצגה בהליך על ידי אחד מבכירי הפרקליטים בפרקליטות. בא כוחה של הנתבעת ניהל כבר מספר משאים ומתנים מול עורכי הדין הקודמים של הלקוח, והיה מצוי במצב שבו הוא שבע (בלשון המעטה) מניסיונות להגיע לפשרה מוסכמת.

במקביל, ניהול התביעה היה מצוי במבוי סתום. ניסוח רשלני של כתב התביעה אשר הוגש בעבר, שלא הוכללו בו מלוא הרכיבים המתבקשים, הביא לכך שגם עילת התביעה המוצדקת שהייתה ללקוח שלנו לא הצליחה לסייע בידיו.

כשהצגנו את הניתוח הראשוני ללקוח (כתב תביעה קלוקל וניהול רשלני של התיק עד עתה), וכאשר הוספנו לכך את ההבנה שקיים קושי בהבאת הפרקליטות לשולחן ההידברות פעם נוספת, התמונה בהחלט לא הייתה נעימה למראה.

יישוב סכסוכים זו אסטרטגיה ותפיסת עולם

אולם,כחלק מתפיסה אסטרטגית, רוני מתניה ורות ג'רבי משרד עורכי דין, חרט על דגלו את הגישה הפרקטית בניהול ויישוב סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט, החלטנו בתיאום עם הלקוח כי ערוץ ההידברות עם הנתבעת הינו האמצעי המיטבי לשרת את מרשתנו.

ראשית, היה ברור לנו שניהול ההליכים המשפטיים בערכאות בלבד עלול להימשך כחמש שנים נוספות (מינימום), לנוכח ההליכים ההכרחיים שנידרש לנקוט בהם בהתחשב במצבו של התיק כפי שהונח בפני בית המשפט. זאת, על כל ההוצאות המרובות הכרוכות בכך, שלא היו משרתות בהכרח את האינטרס של הלקוח שלנו כפי שהוצג בפנינו על ידי מנהל החברה.

לאור ניסיוננו מהעבר, לא היה לנו ספק כי נוכל לפתוח צוהר להידברות ישירה ובלתי אמצעית עם ב"כ הנתבעת (מפרקליטות אזרחית תל אביב). זאת בניסיון אחרון להניע את סגירת התיק באופן המיטבי עבור מרשתנו בפשרה. דבר אשר יחסוך לה בהכרח משאבים יקרים של זמן והוצאות המקופלות בניהול ההליך בבית המשפט.







עו"ד רות ג'רבי

על מנת להגשים מטרות אלה, פנינו לבחון באופן מעמיק ויסודי את כל הראיות והמסמכים שהוצגו בפנינו על ידי הנתבעת (ואשר השתרעו על לא פחות מ–5 ארגזים מלאים במסמכים). לאחר ניתוח מושכל של הסיכויים והסיכונים בכל אחת מדרכי הפעולה האפשריות, פנינו באופן מסודר ומקצועי לפרקליטות.

ערוץ ההידברות – גם לטובת הנתבעת

לשמחתנו ולשמחת מרשתנו, הפרקליטות נאותה לפתוח ערוץ הידברות נוסף ואחרון, בכדי לנסות וליישב את המחלוקת מחוץ לערכאות. הפרקליטות פעלה כאמור לאחר שהצגנו בפניה את ההיבטים השונים מבחינתה שבהמשך ניהול התיק בבית המשפט. דבר שהפך את ערוץ ההידברות לכזה שגם ייטיב עם הנתבעת (בניגוד להתגוששות משפטית לעומתית בערכאות). בסופו של היום, בתוך מספר חודשים הצלחנו להביא לפשרה בשיעור של כ-5 מיליון שקלים ומבלי לגרור את הצדדים להליכים משפטיים ארוכים שסופם לוט בערפל.

בשיתוף, רות ג'רבי ורוני מתניה משרד עורכי דין ונוטריון
גירושין רוני מתניה רות גרבי עורכי דין כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד