כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

קונים רכב מיד שניה? קבלו חמישה כללי זהב לבדיקת הרכב טרם הקנייה

כל כך הרבה חששות מתעוררים בנו לפני רכישת רכב יד שניה, ולא סתם. השוק מוצף ואין לדעת מה הוא טומן בחובו. כתבה חובה לפני רכישת רכב החלומות שלכם

קונים רכב מיד שניה? קבלו חמישה כללי זהב לבדיקת הרכב טרם הקנייה
לא לגעת



קניית רכב משומש היא משימה לא כל כך פשוטה, על מנת לזכות ברכב החלומות שתמיד רציתם במחיר נוח לכיס, חשוב מאוד להעביר את הרכב מספר לא מבוטל של בדיקות שלוקחות זמן וכסף. עם זאת, קניית רכב מיד שניה עשויה לחסוך לכם סכום כסף לא מבוטל אותו הייתם צריכים להשקיע בקניית רכב חדש לחלוטין במחירו המלא. כיצד ניגשים לעסקת רכישת רכב מיד שניה מבלי ליפול בפח ובמינימום סיכונים? קבלו מספר טיפים מועילים.

זיהוי המוכר, רישיון הרכב, שעבודים ועיקולים

כשלב ראשון עליכם לבצע זיהוי פשוט של מי שעומד מולכם – המוכר. בקשו תעודת זהות, הביטו בתמונה וודאו כי ולא אחר רשומים ברישיון הרכב כבעליו החוקיים. במקרה ולא, יתכן ומדובר בסוחר רכבים לא מורשה. גם במידה והאיש שמולכם מציג עצמו כמוכר בשם בעל הרכב האמיתי, סרבו בתוקף והתנהלו אך ורק עם האדם המופיע ברישיון הרכב כבעליו.

הביטו ברישיון הרכב, אמתו את מספר הבעלים הקודמים והשוו בין הפרטים הרשומים בו לאלו של מוכר הרכב. בנוסף, השוו את מספר המנוע המופיע ברישיון הרכב לזה המופיע על גבי המנוע עצמו. צעד נוסף שמומלץ לביצוע הוא בדיקת שעבודים ועיקולים על הרכב, בדיקה אותה מבצעים במשרד הרישוי.

בדיקת ספר הטיפולים של הרכב

ספר הטיפולים הוא למעשה "הגיליון הרפואי" של כל רכב. עליכם לדרוש לראות את ספר הטיפולים של הרכב מהמוכר ולבדוק האם הרכב עבר את כל הטיפולים המתוכננים לו על פי הוראות היצרן? האם הטיפולים בוצעו בזמן או על פי מספר הקילומטרים המתוכנן? בנוסף, בדקו האם הטיפולים בוצעו במוסך מורשה. מעבר לאלו כדאי מאוד לבדוק אילו חלקים הוחלפו ברכב ומתי – בדגש בלמים, רצועת הטיימינג והמצמד.

צמיגים

צמיגי הרכב הם אחד מהמרכיבים החשובים ביותר בבטיחותו. הצמיג משמש כאמצעי היחיד המקשר בין הרכב לבין הכביש ולכן חשוב מאוד לתת את הדעת על צמיגי הרכב שאתם קונים. חשוב מאוד לבדוק את רמת השחיקה שלהם והאם מופיעים חתכים או סדקים.

בדיקת צבע ופחחות – בדיקה חיצונית

את הבדיקה החיצונית הבוחנת את הצבע והפח ברכב חובה לעשות באור יום בלבד. צאו לסיבוב סביב הרכב והביטו בו מלמעלה למטה ומכל צד אפשרי. חפשו אחר כל שריטה, עיוות בפח או שינוי בגוון הרכב. שינויים וחוסר עקביות בצבע הרכב עלולים להצביע על תיקון מאסיבי שנערך במרכב הרכב עקב תאונה.

וכמובן... נסיעת המבחן

בדיקה זו היא אחד מהמבחנים החשובים ביותר, אם לא החשוב ביותר לפני קניית רכב מיד שניה. במהלך הנסיעה הקפידו להיות קשובים למנוע, האם הרעש הבוקע ממנו נשמע סביר? האם תיבת ההילוכים עובדת בצורה יעילה ללא חריקות או רעשים או תנודות יוצאות דופן? בהמשך, סגרו החלונות ברכב והקשיבו לרמת האיטום מרעשים חיצוניים. נסו להרגיש כמה שיותר את רמת המתלים (הקפיצים) של הרכב, ותנו דגש נרחב לרמת הנוחות כללית ואיכות הנסיעה.

אוטוטו יש לכם אוטו חדש

כמעט סיימנו! כל הבדיקות שערכנו עד כה הן חשובות ביותר אבל אין הן באות להחליף בדיקת רכב כללית של מוסך מסודר. בשום פנים ואופן אל תוותרו על בדיקה כזו של מוסך רציני, וכמובן שעדיף מוסך מטעמכם ולא המוסך שימליץ לכם מוכר הרכב. הרכב עבר את הבדיקה בהצלחה? אפשר לגשת להחלפת בעלות ולהגיד מזל טוב! תתחדשו. וסעו בזהירות.


רכב רכב יד שניה רכישת רכב טיפולים כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד