י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

טלטלה בעולם הישיבות הכלל חסידיות: הישיבה מתפצלת

6 שנים לאחר שהוקמה, הישיבה שהביאה בשורה לבחורים המתבגרים, מתפצלת • ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הישיבה מתפצלת לאור חילוקי דעות שהתגלו בין ראש הישיבה והמשגיח, מה שגרם גם לפתיחת ישיבה חדשה בראשות הגר"ח שמרלר • כל הפרטים

בחורי ישיבת אורייתא. צילום ארכיון: אלי סגל
בחורי ישיבת אורייתא. צילום ארכיון: אלי סגל



טלטלה בעולם הישיבות הכלל חסידי: הישיבה הגדולה הכלל חסידית - 'אורייתא' בירושלים' שהוקמה לפני שש שנים במטרה לתת מענה לבחורים המבוגרים החסידים מתפצלת לשניים וראש הישיבה הגאון רבי חיים שמרלר מקים ישיבה חדשה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חילוקי דעות התגלו בתקופה האחרונה בין המשגיח הגאון רבי דוד שפר וראש הישיבה הגאון רבי חיים שמרלר, בנושא קבלת בחורים לישיבה.

הישיבה התפצלה כאמור, לאחר שבחורי הישיבה המבוגרים בגילאי 23, החלו להרגיש שהישיבה מתחילה להיות צעירה מדי ויותר בחורים צעירים בגילאי 18 -19 החלו להתקבל לישיבה, בשונה מהעבר.

לאחר ישיבה שקיימו הבחורים עם מנהלה הרוחני של הישיבה הרב דוד שפר, הוחלט על פיצול הישיבה כשהבחורים המבוגרים יעברו ממבנה הישיבה ברחוב הטורים בבירה, למבנה אחר סמוך ובכך הישיבה תהיה מחולקת לשניים "אורייתא לצעירים" ו"אורייתא למבוגרים".

(בחורי ישיבת אורייתא בהדלקה השנה במירון בל"ג בעומר)



הרב שמרלר בהדלקה עם בחורי הישיבה בליזענסקצילום: הרב שמרלר בהדלקה עם בחורי הישיבה בליזענסק
הרב שמרלר בהדלקה עם בחורי הישיבה בליזענסק


הישיבה המונה כיום למעלה מ- 150 בחורים, תתפצל - שישים בחורים מתוכם יעברו לישיבה של המבוגרים, שלושים בחורים נוספים שיתקבלו בזמן אלול לישיבה של הצעירים, זאת לשמחת המבוגרים שהביעו את הערכתם על היוזמה של הישיבה.

ראש הישיבה הגאון רבי חיים שמרלר, שלא אהב בלשון המעטה, את הצעד הזה, החליט ככל הנראה לפרוש מהישיבה, ואף לפתוח ישיבה חדשה שתיקרא 'חיי תורה', שכבר קיימת באזור מאה שערים בירושלים והגר"ח שמרלר ימסד אותה מחדש, בעוד ישיבת 'אורייתא' תישאר כאמור בשני מבנים עם כל הצוות של הישיבה והבחורים כרגיל.

לדברי אחד מתלמידי הישיבה "הדבר הזה גרם לטלטלה כבדה ולשיחת היום בקרב הבחורים החסידים, שכן לאחר שש שנים שהישיבה נותנת מענה לבחורים המבוגרים, שעברו תמיד למיר או למקומות אחרים ולא תמיד מצאו עצמם, אך באורייתא תמיד מצאו את המקום המתאים, בו הם יכלו לשקוד על תלמודם באין מפריע למרות שהם מבוגרים".



הרב חיים שמרלר והרב דוד שפר. צילום: אלי סגלצילום: הרב חיים שמרלר והרב דוד שפר. צילום: אלי סגל
הרב חיים שמרלר והרב דוד שפר. צילום: אלי סגל


בחורי הישיבה, לא מפסיקים להלל ולשבח את הישיבה על מסירות אין קץ, בכל השנה בשבתות התאחדות ובכך למרות הפיצול הישיבה תמשיך לפרוח הלאה, יחד עם הרב דוד שפר.

כזכור, עם הקמתה, קיבץ הרב דוד שפר בחורים וגדולי האדמו"רים, חיזקו את הישיבה תמיד ואף ביקרו תמיד בישיבה.

הישיבה הייתה כבשורה, עקב כך שלקחה את הבחורים גם לחו"ל לקברי צדיקים וכדומה, קיימה תפילות בימים נוראים, הדלקה בל"ג בעומר במירון, וגם חידוש - בבין הזמנים הבחורים נשארו בישיבה.

בישיבת 'אורייתא' מסרו ל'בחדרי חרדים': "הרב שמרלר אמנם פותח ישיבה חדשה - אבל ממשיך לכהן במקביל כראש ישיבתנו. הבסיס להודעת הפרישה, היה פתיחת מסגרת חדשה בישיבה לבחורים היותר מבוגרים - אשר גם היא תעמוד תחת נשיאותו של הרב שמרלר. כל המהלכים בישיבה נעשים בתיאום מלא בין הנהלת הישיבה, ראש הישיבה הגר"ח שמרלר, והמנהל הרוחני הג"ר דוד שפר".

"הנהלת הישיבה מוסרת, כי הם בתפילה שהתרחבות והתחדשות זו, תועיל בראש ובראשונה לרווחתם של קרוב ל-200 בחורי הישיבה, והתפתחות זו תסייע להמשיך הלאה לקצור את הפירות המפוארים אשר יוצאים מישיבת אורייתא, ויהי רצון שחפץ ה' בידינו יצליח".
ישיבת אורייתא טלטלה הרב דוד שפר הרב חיים שמרלר כלל חסידי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד