כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

החש בראשו: העצה של הגר"ח קנייבסקי לראש הקהל שנזקק לחיזוק בהתמדה

הגר"ח קנייבסקי נוהג לייעץ לנזקקים לישועה - ללמוד מסכת או נושא הקשור לדבר בו הם נזקקים לישועה • כיצד הגיב הגר"ח לאדם שבא אליו וביקש עצה לישועה במיחוש חמור בראשו, לאחר שהגר"ח שם לב כי לא מדובר ב"מתמיד גדול"

הגר"ח קנייבסקי בלימודו בביתו. צילום: דוד זר.
הגר"ח קנייבסקי בלימודו בביתו. צילום: דוד זר.



כידוע, מפעם לפעם מייעץ הגר"ח קנייבסקי לפונים אליו לישועה ברפואה, פרנסה או זיווג וכדומה - ללמוד נושא מסוים כסגולה, ובעז"ה בקרוב תבוא הישועה.

בעלון התורני 'דברי שי"ח' היוצא לאור מדברי תורתו של הגר"ח, מתפרסם השבוע, כי בדרך כלל רבי חיים מייעץ לדבר הקשור לאותו הנושא. כך למשל, פעמים רבות הוא מייעץ לחולים במחלה הנוראה רח"ל ללמוד מסכת בכורות (המסכת עוסקת בכל מיני מחלות שונות הקיימות באדם או בהמה). לסובלים מכאבים שונים ברגל, הוא מייעץ לא אחת ללמוד פרק 'כיצד הרגל' (שכן תחילת הפרק עוסק בנזקים הבאים כתוצאה מרגל בהמה המזקת). ולממתינים לזיווג הוא מייעץ ללמוד מסכת קידושין.

הגר"ח אף ביאר למקורבים אליו את עומק טעמו: 'כל דבר שיגרום לאדם להרבות בלימוד התורה, זה עצמו כבר סגולה להביא את הישועה, כי הקב"ה רוצה שהאדם יתקרב אליו יותר, וכיון שבזמן שאדם צריך ישועה הוא מוכן יותר לקבל על עצמו קבלות אני מייעץ איזה דבר שילמד, ובעז"ה זה יועיל לו'.



הרב קנייבסקי. צילום: שוקי לררצילום: הרב קנייבסקי. צילום: שוקי לרר
הרב קנייבסקי. צילום: שוקי לרר


בימים האחרונים, הגיע למעונו של הגר"ח אחד מחשובי ראש הקהל בקהילה מכובדת בחו"ל, וביקש את ישועתו למיחוש חמור מאוד בראש, ממנו הוא סובל כבר זמן רב והרופאים ממליצים על מספר טיפולים מסובכים. הגר"ח הביט בו ומהר מאוד הבין כי האיש ההוא אינו "המתמיד הגדול". בנוסף, הוא גם נחשב לאיש מכובד שאסור לביישו, אדרבה, אם יתבייש ייצא מכך רק נזק. ובכן, הכיצד אומרים לאדם תשב ותלמד בלי לבייש אותו?

פנה אליו הגר"ח ואמר לו, אתן לך סגולה, תלמד פירוש הרא"ש שעל הש"ס... כנגד המיחוש בראשו. הלה התפלא ושאל: ללמוד פירוש הרא"ש? על איזה מסכת? הגר"ח: איזה מסכת אתה לומד? הלה בגמגום: אין לי מסכת קבועה... אני לומד קצת משניות לעיתים... הגר"ח: אין פירוש הרא"ש רק על משניות, זה על גמרא. ראש הקהל: אני לומד גם 'חוק לישראל' מידי פעם... הגר"ח בנחרצות: לא, צריך 'פירוש הרא"ש על הש"ס, לא מזדמן לך ללמוד גמרא? ראש הקהל: לא משהו קבוע... הגר"ח: תקבע לך איזה מסכת שתבחר, ועליה תלמד פירוש הרא"ש ובעז"ה יהיה רפואה שלימה. ובכך אומרים המקורבים הרויח הגר"ח שיקבע עיתים לתורה כל יום.
הרב חיים קנייבסקי מיחושים עצה ברכה ראש הקהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד