כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ח"כי 'דגל' יעלו למעונו של הגראי"ל; האם לתמוך בחוק ירושלים

פרסום ראשון: כפי שהצהיר גפני בשיחה ל'בחדרי'; הערב הוא יעלה יחד עם מקלב ואשר, לחזון איש 5 להתייעצות, בנושא החוק שמקדם השר בנט • בסיעה האחות - 'אגודה' כבר נעולים על ההחלטה, להצביע בעד

ח"כי 'דגל' יעלו למעונו של הגראי"ל; האם לתמוך בחוק ירושלים
.



אחר התייעצות ארוכה שהתקיימה בשעה האחרונה, כפי שנחשף הבוקר ב'בחדרי חחרדים' - הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן הורה לחברי הכנסת של 'דגל התורה', לתמוך בחוק ירושלים של השר בנט.

הכרעתו של הגראי"ל באה בעקבות השינוי האחרון שנעשה בחוק לאחר דרישתו של השר זאב אלקין. על פיו, שינויים מונציפאליים בבירה כדוגמת איחוד שכונות או הפרדתן - יהיה ניתן לבצע ברוב רגיל. ראש הישיבה הכריע שאין חשש של התגרות באומות זאת כאמור בעקבות ההגבלה של אלקין שתאפשר שינויים מונציפאלים.

עודכן: 20:41


העדכון הקודם, הבוקר ב'בחדרי חרדים':

חברי הכנסת אצל הרב שטיינמן, הערבצילום: חברי הכנסת אצל הרב שטיינמן, הערב
חברי הכנסת אצל הרב שטיינמן, הערב


פרסום ראשון: לאחר שיו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אמר בשיחה עם "בחדרי חרדים", כי הוא מתכוון לשאול את גדולי ישראל האם לתמוך בהצעת חוק ירושלים המאוחדת של 'הבית היהודי' – היום (חמישי) בערב, צפויים חברי הכנסת של 'דגל התורה', גפני, יעקב אשר ואורי מקלב לעלות למעונו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ולהיוועץ עמו בסוגיה ובעוד נושאים בוערים העומדים על הפרק.

הכרעתו של ראש הישיבה תקבע כאמור, האם 'דגל התורה' תתמוך בהצעת החוק שמקדם שר החינוך נפתלי בנט, המבקשת כי כל החלטה שתתקבל בנוגע לשטחי ירושלים תחייב הסכמה ורוב של 80 חברי כנסת. לטענת גפני, ישנה סבירות שההצעה הנוכחית נועדה רק להקניט וליטול קרדיט על מציאות שכבר קיימת. בעקבות התנגדותו של גפני, הצעת החוק לא עלתה בשבוע שעבר בוועדת השרים, והיא נדחתה ליום ראשון בשבוע הבא.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף, כי בתוככי 'יהדות התורה' נרשמו חילוקי דעות סביב דרישתו של גפני להעניש את שר החינוך נפתלי בנט ולא לתמוך בחוק, וזאת בעקבות פגישתו עם ראשי הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות, למורת רוחן של המפלגות החרדיות שאף ניסחו תגובה זועמת נגד בנט - אך ברגע האחרון - היא נגנזה וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים".

בראיון בלעדי שהעניק שר הבריאות יעקב ליצמן ל"בחדרי חרדים", הוא הבהיר כי בכל מצב הוא מתכוון להצביע בעד חוק ירושלים המאוחדת של בנט, גם אם גדולי ישראל שעימם גפני מתייעץ יורו שלא לתמוך בחוק, "היה אצלינו דבר כזה פעם עם רמת הגולן, הם הצביעו ככה ואנחנו אחרת", אמר ליצמן.

גפני עצמו אמר בראיון ל'קול ברמה', כי "אני לא יודע איך חוק ירושלים הפך להיות משהו של 'אגודת ישראל'. אני רוצה להזכיר לכולם של'דגל התורה' יש גדולי תורה, ואני רוצה להזכיר לכולם ש'דגל התורה' לא תעשה דברים בלי לשאול את גדולי התורה".

גפני הוסיף כי "אני רוצה להזכיר לכולם שידעו, כל אלה שחושבים שאני הפכתי להיות שמאלני – אני רוצה להגיד שהיום על פי החוק אם רוצים להחזיר חלק מארץ ישראל, לא רק את ירושלים, לא רק ת"א, אי אפשר לעשות את זה בלי רוב של 80 ח"כים או משאל עם. השאלה כעת מי רוצה לקחת קרדיטים ולומר לציבור אני עשיתי את זה".

כעת, הכרעתו של ראש הישיבה תכריע האם 'יהדות התורה' תתפצל בהצבעה על הצעת החוק של 'הבית היהודי', או שכולם כאחד יצביעו בעדה.
רבי אהרון לייב שטיינמן חוק ירושלים משה גפני יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד