כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סערת הירי בכלבים: רבני העיר בית שמש מפרסמים גילוי דעת

סערת הירי בכלבים בעיר בית שמש, מסרבת לרדת מסדר היום הציבורי, וכעת גם כמה מרבני העיר מתערבים בנושא ומפרסמים גילוי דעת בעניין: "אנו מברכים את העירייה והרשויות הפועלות בנחישות, לניטרול האיום המיידי על חיי התושבים"

צילום:pixabay
צילום:pixabay



סערת הירי בכלבים הפראיים בבית שמש, לא יורדת מסדר היום, כעת גם רבני הקהילות בעיר בית שמש, מצטרפים לסאגה ומפרסמים גילוי דעת המתיר לירות בכלבים המסוכנים.

וזה לשון המכתב: "טוֹב יְקוָק לַכֹּל וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו" (תהלים קמה,ט). ה' מרחם על כל בריותיו. חכמי ישראל קבעו שגרימת צער לבעלי חיים אסורה, והגמרא מספרת שרבי יהודה הנשיא נענש כאשר לא ריחם על בעלי חיים (בבא מציעא פה ע"א). גדולי ישראל אף יצאו נחרצות נגד צייד של בעלי חיים, וקבעו שאין זו דרכם של יהודים שהם רחמנים בני רחמנים (נו"ב יו"ד תניינא סי' י). אולם במקום שיש סתירה בין חיי אדם לצער בעלי חיים ולהריגתם, מעדיפה תורת ישראל את חיי האדם שנברא בצלם אלוקים (תרומת הדשן ח"ב סי' קה).

לכן אנו מברכים את העירייה והרשויות הפועלות בנחישות, לניטרול האיום המיידי על חיי התושבים, לצד בחינת חלופות שבהן אין סתירה בין חיי אדם לחיי שאר הבריות.

על המכתב חתומים: הרב דוד בגנו, רב קהילת "משכן שילה", הרב מאיר גואטה, ראש ישיבת "אורות התשובה", הרב כרמי ישראל גרוס, רב קהילת "ביאלה שטיבעל", הרב דניאל דרייר, רב קהילת "נחלי תפילה", הרב ניר ורגון, רב קהילת "רמת שלום", הרב יצחק מאיר יעבץ, רב קהילת "כלל ישראל", הרב אברהם יעקבוביץ', רב קהילת "מכון לתורה", הרב בועז מורי, ראש ישיבת "לב התורה", הרב דניאל מיירס, רב קהילת "מנורת המאור", הרב חיים סולובצ'יק, רב קהילת "אור שלום", הרב בנימין פילנטנשטיין, רב קהילת "אוהב ישראל", הרב שלום קורץ, רב קהילת "עץ חיים" והרב אליעזר שינקולבסקי, רב קהילת "נופי אביב".

יצויין כי רוב הרבנים החתומים על המכתב, משתייכים לזרם הדתי לאומי, שלחמו במהלך הבחירות האחרונות בראש העיר הנבחר משה אבוטבול, וכעת במפתיע מחזקים את ידיו.

כזכור, בחודש טבת התפרסמו שתי כתבות ב'בחדרי חרדים' שתיארו והביאו תיעוד מבעיית הכלבים המשוטטים ברמת בית שמש, שהפכו תוקפניים ובאחד המקרים אף תקפו נערה בת 15. אחר שהניסיונות למגר את התופעה כשלו, העירייה הודיעה השבוע, כי תחל להשתמש בירי חי כדי לחסל את התופעה וכמובן את הכלבים. אוהבי החיות הזדעקו והרימו קול זעקה. הלחץ הציבורי עשה את שלו, אך התושבים יצטרכו להמשיך ולהתמודד עם הסכנה והפחדים.

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, התערבה גם היא, פנתה לשר החקלאות אורי אריאל, וביקשה ממנו למנוע את הירי בכלבים המשוטטים בעיר בית שמש, זאת בעקבות החלטת העירייה בנושא, שגררה סערה רבתי. מוקדם יותר באותו היום, התראיין מנכ"ל העירייה מתי חותה ב'כאן' והגן על ההחלטה ואף הודיע כי למרות העתירה שהוגשה, העירייה אכן תשתמש בירי.

אשת ראש הממשלה, פרסמה פוסט מחשבון הרשת החברתית הרשמי של בעלה, ראש המשלה, וכך כתבה: "לכבוד השר אורי אריאל, אני מבקשת ממך לעשות כל שביכולתך כדי למנוע את הירי בכלבים שמתוכנן להתבצע בבית שמש. אני משוכנעת שבמאמץ המשלב רגישות ומקצועיות ניתן למצוא דרכים אחרות לשמור על בריאות הציבור. שרה נתניהו רעיית ראש הממשלה.

ראש העיר משה אבוטבול פרסם בתגובה סרטון, בו הוא קורא לאשת ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו לחזור בה מאמירותיה: "אני קורא לשרה נתניהו לחזור בה מהאמירות שלה, לא מדובר פה בכלבה קאיה המתורבתת שלה, אלה בכלבי פרא שלא מציע לאף אחד להתקרב אליהם".

בהמשך דבריו עקץ אבוטבול את הגברת נתניהו ואמר: "אלה יפי הנפש שמעדיפים את חיי הכלבים על חיי בני האדם, מוזמנים לבוא ולאמץ כלבים, מתוך המבחר הרב שנמצא בעיר - בבחינת אמץ כלב".

בתוך כך, חלק מתושבי העיר מגבים את החלטת העירייה, לירות בכלבים משוטטים ואמרו כי הם מפחדים לצאת מהבית, ואף הביעו פליאה מהפוסט שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשמה של רעייתו שרה, שבו ביקשה למנוע את הירי בכלבים. "היא מרחמת על כלבים ולא על אנשים", אומרים תושבי העיר.
סערת הירי בכלבים כלבים עיריית בית שמש משה אבוטבול שרה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד