כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פרשת הצוללות: בית המשפט האריך את מעצרם של גנור ובר יוסף; "החשדות מתחזקים"

בדיון הארכת המעצר של המתווך בעסקת הצוללות ושל המשנה לראש המל"ל לשעבר, ציינה השופטת כי חלו התפתחויות רבות בחקירה. אתמול הוארך מעצר הבית של שמרון, פרקליטו ואיש סודו של נתניהו

מיקי גנור ואבריאל בר יוסף בבית המשפט. צילום: מוטי קמחי, פלאש 90
מיקי גנור ואבריאל בר יוסף בבית המשפט. צילום: מוטי קמחי, פלאש 90



בית משפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר (חמישי) את מעצרם של מיקי גנור ושל המשנה לראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף בחמישה ימים. גנור, המתווך בעסקת הצוללות, חשוד בהלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע ומרמה. בר יוסף, שלקח חלק מרכזי בהכנת חוות הדעת שניתנה לגבי רכישת הצוללות, חשוד בשוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, הפרת אמונים והלבנת הון.

בדיון הארכת המעצר הכחיש סנגורו של גנור את החשדות המיוחסים לו, אך על כך אמרה השופטת ענת רון: "כבר בהחלטה הראשונה על מעצרו ציינתי כי בחומר שנאסף על ידי המשטרה יש משום חשד סביר. חשד זה התחזק עם התפתחותה של החקירה עכשיו". גם במשטרה סבורים כי הראיות מחזקות את החשדות נגדו, ונציגת המשטרה הגישה דו"ח סודי בעניינו שאורכו 48 עמודים.

בדיון דחתה השופטת את טענות סנגורו של בר יוסף, לפיהן פרסום החקירה בתקשורת מבטיח כי לא יהיה ניתן לשבש אותה – ולכן יש לשחרר את בר יוסף למעצר בית.

השופטת ציינה כי נאספו חומרי חקירה רבים בפרשת הצוללות ובהם ראיות, עדויות ומסמכים. "למרבה השמחה, מרבית החומר הרב שנאסף על ידי המשטרה לא הופץ על ידי התקשורת, אלא מצוי עדיין בשלב זה כפי שראוי שיהיה, בקלסרי המשטרה בלבד". יחד עם זאת, הוסיפה השופטת שלמרות שחלו התפתחויות לא מעטות בחקירה, "על המשטרה עוד לבצע פעולות חקירה רבות, בהקשר לכלל המעורבים בכלל ולחשוד זה בפרט, ובעניינו של חשוד זה מדובר בעשרות פעולות".

בית המשפט האריך אתמול גם את מעצר הבית של עו"ד דוד שמרון, פרקליטו ואיש סודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא נחקר אתמול בפעם השלישית. מעצרו של רונן שמר, עורך דין במשרדו של גנור, הוארך בחמישה ימים והוא חשוד בגריסת מסמכים.

אתמול נחקר במשרדי יחידת לה"ב 433 מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני), החשוד בקבלת שוחד. לטענת גורמים שמעורים בחקירה, מרום אישר כי הוא זה שהמליץ על מיקי גנור לתפקיד מתווך העסקה כנציג של התאגיד הגרמני תיסנקרופ, אך טען כי עשה זאת כי האמין שגנור הוא האיש המתאים לתפקיד. מרום לא הכחיש בחקירתו שהוא מחזיק בחשבונות בקפריסין - אך טען שמעולם לא קיבל תמורה עבור התמיכה בגנור. בחקירתו הוסיף כי מקורם של הכספים בעסקאות שביצע מאז פרישתו מצה"ל.
פרשת הצוללות מיקי גנור אבריאל בר יוסף דוד שמרון רונן שמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד