כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

האב הואשם בהתעללות: "התינוק פרכס ואיבד את הכרתו"

שבועיים לאחר מעצרו, הוגש כתב אישום נגד האב חובש הכיפה בן העדה האתיופית • הפרקליטות מבקש להאריך את מעצרו של האב - המואשם בהתעללות קשה בבנו בן ה-9 חודשים - עד תום ההליכים

האב הנאשם בבית המשפט. צילום: שלומי גבאי וואלה! NEWS
האב הנאשם בבית המשפט. צילום: שלומי גבאי וואלה! NEWS



שבועיים לאחר מעצרו, האב חובש הכיפה בן העדה האתיופית, הואשם בהתעללות קשה בבנו בן התשעה חודשים. פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר את כתב האישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, במהלך החודשים האחרונים ובמספר הזדמנויות שונות, נהגו ההורים לקשור את ידיו של התינוק באמצעות חיתולי בד לעגלה בה ישן, מאחר והתינוק לא היה שקט והרבה לבכות.

לפני כשלושה חודשים התארחו בני הזוג עם בנם התינוק בבית משפחת האם, וכרגיל במהלך הלילה קשרו את ידי התינוק לעגלה באמצעות חיתולי בד. רק לאחר שאחות האם העירה להם על כך ואמרה כי מדובר בהתנהגות אסורה המהווה התעללות, הם שיחררו את ידיו.

מאז, האב הנאשם, סטר לבנו התינוק בחוזקה בלחיו, בראשו, ובחלקים שונים של גופו, ואף נהג לאחוז בזרועותיו ולטלטל אותו בחוזקה, וכן אחז בו בכוח בירכיים. כתוצאה מההתעללות הקשה, נגרמו לתינוק סימני חבלה של ממש, לרבות המטומות ושריטות.

ביום 26.06.17 בעקבות אירוע אלים שביצע הנאשם בתינוק והיה כרוך בטלטולו בכוח, החל התינוק לפרכס ולאבד את הכרתו. ההורים הזעיקו אמבולנס והתינוק הובהל לבית חולים הלל יפה בחדרה שם נמצאו על גופו סימני אלימות, שריטות מרובות, סימנים הנחזים להיות סימני נשיכה, סימני חבלה בלחי, ואובחן דימום מוחי.

התינוק הועבר, כשהוא מורדם ומונשם, לבית חולים "דנה" לילדים באיכילוב שם אובחנו בגופו של התינוק דימומים מוחיים סאבדורליים, רבים טריים וישנים, ודימומים מרובים ומפושטים ברשתיות של העיניים וחבלה חמורה בעיניים.

מאז אשפוז התינוק בבית החולים נאלץ לעבור שני ניתוחים בעיניים והוא עדיין מאושפז בבית החולים. הצוות העביר דיווח למשטרה ובעקבות כך נפתחה חקירה וההורים נעצרו. לדברי ההורים, התינוק לא נחבל וכי הסימנים שעל גופו הינם תוצאה מ"שריטות שגרם התינוק לעצמו או במהלך הזחילה שלו", זאת כאשר הם יודעים כי מדובר בסימני חבלה שנגרמו עקב מעשיו של הנאשם - האב.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין הגורמת לו חבלה חמורה על ידי אחראי, תקיפת קטין הגורמת לו חבלה של ממש על ידי אחראי, התעללות בקטין וחסר ישע על ידי אחראי.
תינוק התעללות גבעת אולגה חסר ישע כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד