ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

ראש הישיבה בהילולא: מסלולי הלימודים זה "הוללות"

בדברים שנשא ראש הישיבה הגר"נ בן סניור בעצרת לזכרו של הגרב"צ אבא שאול זצ"ל, עורר ראש הישיבה אודות לימוד התורה לשמה ותקף את מסלולי הלימוד למקצועות תורניים: "נטשטשו הדברים, יש שחושבים שלימוד התורה זה אמצעי להגיע למשהו. הרמב"ם אומר שזוהי 'הוללות'"

ראש הישיבה בהילולא: מסלולי הלימודים זה "הוללות"



לרגל יום ההילולא הי"ט להסתלקותו של ראש ישיבת "פורת יוסף" ובעל ה"אור לציון", הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל, נערך אמש (רביעי) בעיר בני ברק עצרת זכרון מרכזית לזכרו ולעילוי נשמתו, בהשתתפות מאות אברכים ובני ישיבות ובראשם גדולי תורה וראשי ישיבות.

במעמד שנערך בהיכל בית המדרש הגדול שע"י מוסדות 'בנין ציון' בראשות תלמידו המובהק, הגאון רבי נתן בן סניור רב ואב"ד שכונת אור החיים בבני ברק.

נשאו דברים הגאון המקובל רבי יעקב הלל ראש ישיבת אהבת שלום, תלמידו ראש הישיבה הגאון רבי נתן בן סניור, והגאון רבי שלמה זילברשטיין ראש כולל ורב חסידי גור בבני ברק.

בדברים שנשא תלמידו ראש הישיבה הגר"נ בן סניור בעצרת, עורר ראש הישיבה אודות לימוד התורה לשמה ותקף את מסלולי הלימוד למקצועות תורניים ואמר: "כיום נטשטשו הדברים ויש שחושבים שלימוד התורה זה אמצעי להגיע למשהו, מקימים מסלולים שתוך שלוש שנים אתה נהיה כך, אתה נהיה אחרת, האדם נכנס למסלול והוא חייב לצאת משהו וזה המטרה, מחשבה כזו הינה נגד התורה, וכדברי הרמב"ם שאומר שזוהי 'הוללות'".

"מסלולי הלימודים זהו היפך תכלית התורה הקדושה, שהרי השכר של התורה זה עוד תורה, והשכר של דף גמרא זה עוד דף גמרא, אדם שלומד תורה לשמה אזי במשך השנים יש אדם שנוטה להיות מורה הוראה, יש אדם שהקב"ה מטה את ליבו להיות דיין בישראל, יש מגיד שיעור, יש ראש ישיבה, כל אדם לפי מה שהקב"ה מכווין אותו, לפי נטיית ליבו".

מיד עם תום העצרת נערך מעמד קביעת המזוזה להיכל בית הדין ובית ההוראה "בנין ציון" שע"י המוסדות שהוקם ע"ש של בעל הילולא הגרב"צ אבא שאול זצ"ל המכהנים תחתיו מגדולי הדיינים והמו"צים וזוכה לשמש במשך כל ימות השנה המוני בני תורה ועמך בית ישראל בשאלות בכל חלקי השולחן ערוך.



























































הרב בן ציון אבא שאול הרב נתן בן סניור עצרת מספד בית הדין אור החיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד