י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שלמה פילבר נשלח למעצר בית של 14 יום - והורחק ממשרד התקשורת

בית המשפט יכריע בהמשך בעניינם של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק; אור אלוביץ', בנו של שאול אלוביץ'; סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק; ולינור יוכלמן - מזכירת החברה

פילבר. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
פילבר. צילום: מרים אלסטר פלאש 90



"אני מורה על שחרורו של החשוד שלמה פילבר - למעצר בית מלא למשך 14 יום כולל היום עד ה-26 בשעה 17:00" - כך קבעה היום שופטת בית משפט השלום בת"א, רונית פוזננסקי כץ. בית המשפט יכריע בהמשך בעניינם של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק; אור אלוביץ', בנו של שאול אלוביץ'; סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק; ולינור יוכלמן - מזכירת החברה.

השופטת אסרה על פילבר קשר ישיר או עקיף עם החשודים בפרשה, וקבעה כי מותר לו לצאת לבית כנסת לתפילות. עו"ד ערן שחם, המייצג את רשות ניירות ערך אמר: "מדובר במעצר בית מלא ואסור לו לדבר עם אף אדם". השופטת קבעה כי "פילבר לא ייצור קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים בחקירה ועובדי משרד התקשורת למשך 14 יום, וכן תיאסר עליו גישה לחומרי מחשב ושימוש בהם, עד לקבלת היתר מהרשות לניירות ערך דרכונו ימשיך להיות מוחזק במשרדי הרשות למשך 180 יום. כמו כן יפקיד ערבות בנקאית או מזומן בסכום של 400 אלף שקל".

החל הדיון בענייניו של בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ'. עו"ד שחם, המייצג את רשות ניירות ערך: "הוא נחקר כעת במשרדי הרשות לניירות ערך ולכן לא הגיע לדיון. כאן אין הסכמה בין הרשות ואלוביץ". לדברי שחם, "אבקש להבהיר כי מדובר בפרשה נפרדת, ברצון של הרשות להמשיך ולמצות. אלוביץ' נחקר בחשד לשיבוש הליכי משפט. החשודים פעלו כמכונה משומנת בפרשה הראשונה כדי שיניבו תמורה מותנית של 170 מיליון שקל. מדובר במידע מהותי רב שערכו מאות מיליוני שקלים".

עו"ד ג'ק חן, המייצג את שאול אלוביץ': "לוקח לנו זמן להתרגל לפרשה. ההקראה לחלל האולם נועדה למסיבת עיתונאים. אולם בית המשפט לא נועד בשביל להשיב אם פילבר יכול לדבר עם ראש הממשלה".

"יש חששות לשיבוש הליכים ולכן אנחנו רוצים להגיש לבית המשפט את החומרים כך שישקול ויחליט", אמר שחם בדיון.

במקביל נמשכת חקירתו של פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת. אתמול הודיעה רשות ניירות ערך כי במסגרת החקירה שהיא עורכת בחברת התקשורת בזק, נחקר במשרד הרשות "בכיר במשרד התקשורת", בחשד לעבירות על טוהר המידות ועבירות ניירות ערך. לאחר מכן הותר לפרסום כי הבכיר הוא שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת. את פילבר מייצג עורך דין יובל נחמני.

עוד לפני שהרשות פירסמה את הודעתה אתמול, תהו בענף התקשורת אם בחקירה - שהתמקדה בעסקות שביצעה קבוצת בזק עם בעל השליטה בה, שאול אלוביץ' - מעורב לא רק ההון, אלא גם השלטון. על פרטי הפרשה והחקירה מוטל צו איסור פרסום, אך ידוע כי פילבר פעל במרץ מאז כניסתו לתפקיד להסיר מעל בזק את ההפרדה המבנית - ההחלטה הרגולטורית המונעת מבזק להתמזג עם החברות הבנות שלה, כמו בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes.

בסוף דצמבר 2016 שיגר פילבר אל בזק מכתב קצר המאשר כביכול לחברה למזג לתוכה את החברה הבת yes. משלוח המכתב סייע לחברת יורוקום, שבשליטת אלוביץ', לקבל תמורה נוספת של 170 מיליון שקל, לפי תנאי העסקה למכירת מניות yes לבזק.

המכתב נשלח לבזק ביום חמישי בשעת ערב - בלי שהתקיים לפני כן שימוע, כמקובל במהלכים שמבצע משרד התקשורת, ומבלי שיודיעו על כך למשרדי ממשלה אחרים, כמו משרדי האוצר והמשפטים, שהופתעו ממשלוח המכתב. בזק פירסמה דיווח לבורסה על המכתב, ובעקבות הדיווח פילבר נאלץ לסגת ולהודיע שייערך שימוע לפני ביטול ההפרדה המבנית בבזק. כתוצאה מכך, גם העברת התמורה הנוספת לאלוביץ' נבלמה.

בעקבות אירועים אלה פנתה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אל מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, בבקשה שיבחן את הקשר בין התנהלותו של משרד התקשורת לבין החשדות הפליליים נגד אלוביץ', שחוקרת כיום רשות ניירות ערך. בפנייתה כתבה גלאון: "נדמה כי אלוביץ׳ היה מצוי במצוקה תזרימית ונדרש לאקרובטיקה פיננסית, וכי מנכ"ל משרד התקשורת, פילבר, נעתר למשימה — ובהודעתו הלקונית באישון לילה על ביטול ההפרדה התאגידית, ניסה להוביל לכך שאלוביץ׳ יקבל מבזק 170 מיליון שקל נוספים".

בזק מושפעת במידה רבה מהרגולציה של משרד התקשורת, ודו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול עומד על היחסים שלה עם המשרד ועל קשרי החברות בין אלוביץ' לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעד לאחרונה כיהן כשר התקשורת.
שלמה פילבר שאול אלוביץ סטלה הנדלר לינור יוכלמן בזק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד