כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הפתרון לנוער נושר בארה"ב: מסיבת טרנס ושבת חוויתית • בלעדי

כך מנסים להתמודד בארצות הברית עם הנוער הנושר של המגזר החרדי: קמפינג של שלושה ימים עם מוזיקת טרנס ובשרים על האש • מי יופיע? היכן יתקיים? מה מטרת הפסטיבל? ולמי הוא מיועד • כל הפרטים בפרסום ראשון

הפתרון לנוער נושר בארה"ב: מסיבת טרנס ושבת חוויתית • בלעדי





זה שנים שהציבור החרדי בארה"ב מתמודד עם תופעת הנשירה שהגיעה בשנים האחרונות, גם בישראל, למימדים מבהילים. אין ספור רעיונות ומסגרות צצו, חלקם נעלמו, חלקם קיימים, ומטרת כולם היא למצוא פתרון לשאלה: איך, למען השם, עוצרים את הסחף? ומהי הדרך לשמר את בני הנוער מפיתויי העולם שבחוץ.

לפני מספר שנים הוקם ארגון קהילתי שעונה על השם "Palm Shtrimpin", ששם לו למטרה לשמר ככל האפשר את בני הנוער הללו במסגרת הקהילה. הארגון, שבורח מאור הזרקורים, מצהיר כי הם "מארגנים טיולים שקטים ופרטיים, המתקיימים בתקופת הקיץ". בנוסף "אנחנו נהנים לאכול, לבשל, למנגל, לשיר, לרקוד, לנגן בכלי נגינה, לקיים שיחות אינטימיות ואינטלקטואליות ועוד הרבה דברים שאנחנו מכנים 'כיף'".



בחודש הבא מתכוונים בהארגון להפיק פסטיבל מוזיקת טראנס ונשמה, שיתקיים באגם 'Echo lake', הממוקם ב'אפ סטייט' ניו יורק שבארצות הברית.

הפסטיבל, שמכונה "PSF - PALM SHTRIMPIN FESTIVAL", יתקיים במשך שלושה ימים: יתחיל ביום שישי ויסתיים ביום ראשון. המארגנים מבטיחים למשתתפים 'שבת אינטימית וחוויתית', במסגרתה יתקיימו שיעורי תורה וסעודות שבת מיוחדות תוך דיבוק חברים. עד כניסת שבת ולאחריה, יתקיימו במקום ריקודים, מוזיקה, אוכל טוב והרבה שמחה.

בין האמנים שיופיעו לאורך ימי הפסטיבל: להקת 'פומפדיתא', בעל המנגן הקרליבכי חיים מאיר, DJ יהודה, ו-PSYBRACADABRA. בסרטון שהפיקו בארגון מדברים על 'מוזיקת היימיש', ומזמינים את מי שרוצה לרכוש כרטיס.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' מדגישים בהנהלת הארגון, כי מטרת הפעילות בכלל ופסטיבל זה בפרט, לספק חוויה אישית עם קשר יהודי לאותם בני נוער שנמצאים בשלב כזה או אחר של עזיבה. "אין לנו מטרה", מדגישים שם, "שיבואו בני נוער שנמצאים במגזר החרדי במסגרות המקובלות. אנחנו לא מחפשים אותם".

Palm Shtrimpin PSF נוער נושר מסיבת טרנס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד