ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אושרה הצגת עמדה עצמאית בעניין הכותל לרבנות ולנשים חרדיות

הפתעות מבג"צ: אחר שהתקבלה עתירת המכולות בתל אביב ועניינן יפתח בדיון מחודש בו יוכל השר דרעי להציג עמדתו העצמאית, אושרה בקשת הרב הראשי הגר"ד לאו להצגת עמדה עצמאית בעניין מתווה הכותל, אך לא אושרה בקשת הארכה

אושרה הצגת עמדה עצמאית בעניין הכותל לרבנות ולנשים חרדיות
פלאש 90



התפתחות משפטית נוספת בסוגיית מתווה הכותל ושאלת סמכות ההחלטה בו. פרסום ראשון: בג"צ מאפשר לנשים חרדיות 'נשים למען הכותל' להגיש עמדתן בעניין הכותל ומאשר לרבנות אפשרות להגיב עצמאית לעתירות בעניין 'מתווה הכותל' על ידי עורך הדין דורון טאובמן ממשרדו של רם כספי.

ל'נשות הכותל החרדיות'. אלו כפי שדווח ב'בחדרי' עתרו אף הן להציג עמדתן, אישרה היום (חמישי) נשיאת בית המשפט, להציג נייר עמדה משלהן, אך הגבילה אותן לשלושה עמודים.

אליה וקוץ בה. יחד עם אישור האפשרות לראשונה לרבנות הגיש תגובה, דוחה נשיאת בית המשפט העליון בקשת הארכה נוספת של 60 יום, שהגישה הפרקליטות לפני שבועיים. היא מגבילה את המועד, ומעניקה מספר ימים בלבד לעשות זאת. "איני רואה מקום להיעתר לבקשה כאשר מועד הדיון קבוע ליום ה30.7." כתבה השופטת, "אולם כדי שלא נישאר בלי תגובה ולפנים משורת הדין, יאופשר למדינה ולמשיבים האחרים לעתירות, להגיש תשובותיהם עד יום שני 17.7".

הבקשה האחרונה להארכה הוגשה בעקבות בקשת עורך הדין טאובמן מטעם הרבנות, זאת אחר שהיועמ"ש מנדלבליט הסכים לרבנות הראשית לצרף עמדה כתובה, בידי עורך דין מטעמה, אבל הגביל אותם בכך שהעמדה שתוגש לבית משפט העליון תוצג בידי הפרקליטות ולא כמייצגים עצמאיים.

בעקבות אי ההסכמה להארכה, ובשל כך שעדיין היועמ"ש לא מאפשר לרבנות ייצוג עצמאי אלא הצגת עמדה, הוגשה היום עוד עתירה דחופה בידי עו"ד זאב שרף שכתב "משהנסיונות לקבלת אישורו של היועץ המשפטי לממשלה לייצוג נפרד לא צלחו, מוגשת עתירה זו". סיכויי העתירה להתקבל במלואה, אחר שהיועמ"ש מתנגד לכך והנשיאה, כאמור, דחתה את בקשת ההארכה - נמוכים.

כזכור, כאן ב'בחדרי חרדים' דיווחנו בהרחבה על הדרישה של הרב הראשי, שבבסיס הטענות שלו הוא שולל את האפשרות לסמכות בית משפט העליון בהחלטות אלו, בין היתר במתן סמכות דתית בלבד להכרעות בעניין הכותל, זאת על פי פקודת המנדט עוד לפני הקמת המדינה.

היועמ"ש מנדלבליט עמד בתחילה על כך שרק הפרקליטות היא זו שתציג את עמדת הרבנות. בעקבות כך החלו לחצים שלכל הפחות מי שיכתוב את עמדת הרבנות יהיה עורך דין פרטי, לכך הסכים היועמ"ש.

החוזה מול משרד עו"ד כספי נסגר לפני מספר שבועות. על פי הסיכום עורך דין מטעם המשרד "יסייע בגיבוש המסמך שיצורף מטעם הרבנות הראשית לעמדת המדינה". לפני שבוע הגיש היועמ"ש ברבנות עו"ד הראל גולדברג למחלקת הבגצ"ים בפרקליטות בקשה, להאריך את מועד מתן התשובה מהתאריך ה12.7 שנקבע בהחלטה הקודמת, בשישים יום נוספים. כאמור, אתמול במתן התשובה בידי הנשיא, היא אישרה הגשת עמדת הרבנות אך לא אישרה את הארכת המועד.
מתווה הכותל הרב לאו מנדלבליט בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד