י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

למה טיפולי שיניים כה יקרים? ד"ר עמוס בוחניק מסביר

חור בשן = חור בכיס. את הקלישאה הזו כולנו מדקלמים, אך לא כולנו יודעים מהי הסיבה לכך שכל טיפול שיניים גובה מאתנו סכום כסף לא מבוטל

למה טיפולי שיניים כה יקרים? ד"ר עמוס בוחניק מסביר
לא לגעת



כאשר אנחנו נאלצים לבצע טיפול שיניים אנחנו נאלצים באותה הזדמנות להיפרד גם מסכום כסף משמעותי. גם אם מדובר על סתימה או על טיפול שורש, אך הסכום יקר ומשמעותי פי כמה כאשר מדובר על טיפול שיקומי. סכומי כסף גדולים משלמים הפציינטים עבור ביצוע טיפולי שיניים. האם יש סיבה לדבר? ומדוע יש פערי מחירים בין המרפאות השונות?

המחיר של טיפול שיניים

• אין מימון ממשלתי - יש תחומים שבהם יש מימון מגורמים ממשלתיים. כך לדוגמה אף בענף רפואת השיניים. לאחר שיצא חוק בדבר טיפולי שיניים לילדים הוזלו המחירים בצורה משמעותית וכיום ביצוע טיפול שיניים לילד כרוך בתשלום נמוך מאוד. אך כאשר מדובר על טיפול שיניים למבוגרים אין את המימון ולכן המעמסה הכספית נופלת על המטופל בלבד. הוא זה שצריך לשאת בהוצאות הטיפול ולשלם עליו מכיסו.

• ציוד רפואי מתקדם – תחום רפואת השיניים עושה שימוש בציוד מתקדם מאוד. מטבע הדברים הציוד הזה יקר מאוד. מדובר על מכשור בו עושה הרופא שימוש במהלך ביצוע הטיפולים. הציוד חדשני ויקר מאוד וכמובן מייקר את עלויות הטיפול.

• חומרי טיפול – בכל טיפול נעשה שימוש בחומרים דנטליים מתאימים בהקשר לטיפול. כאשר החור ייסתם ברכיב המתאים, שתל יותאם אף הוא מהרכיב הנכון וכך גם לגבי שן מלאכותית. מדובר בחומרי גלם יקרים מאוד. גם תהליך ההכנה דורש הקצאה של משאבים בשביל להפיק תוצר מתאים במבנה ובמראה. סעיף זה משפיע בצורה ניכרת על המחיר הסופי שישלם הלקוח בגין הטיפול.

• ידע רפואי – רופא השיניים הוא איש מקצוע בעל ידע רפואי. גם בתחום שיקום הפה צריך הרופא המטפל להכיר את התחום לעומקו ולהיות מוסמך לביצוע הליכים כירורגיים שונים. כל פניה לבעל מקצוע כרוכה במחיר בהתאם.

אמנם ניתן לגלות כי קיימים פערי מחירים בין רופאי השיניים ובין המרפאות השונות, אך חשוב לזכור שלא מה שזול הוא בהכרח כדאי, במיוחד בתחום רפואת השיניים. מכיוון שבעניין זה מה שחשוב הוא שהטיפול יהיה מוצלח ויחזיק מעמד לאורך זמן רב. כך הוא יצדיק את הטיפול ואת העלויות שלו. לכן לפני שאתם מחליטים היכן כדאי לבצע טיפול שיניים, חשוב כי תבררו על המרפאות השונות. חפשו אחר המרפאה המתאימה והנכונה עבורכם. אל תתפשרו על מקצועיות ועל איכות הטיפול, אל תוותרו על רכיבים איכותיים ומתאימים שיוכנסו לתוך הפה שלכם. בשביל שתהיו מרוצים לאורך זמן.

הכירו את רשת שיניים בראשות ד"ר עמוס בוחניק, רשת מרפאות שמציעה לכם מגוון טיפולים בהתאמה לצורך שלכם. אצלנו כל מטופל מקבל את הטיפול הנצרך לו בהתאמה מלאה לצורך בצורה מקצועית ומיומנת במיוחד. פנו אלינו ובקרוב תוכלו לחייך בפה מלא בשיניים.
רופא שיניים דר עמוס בוחניק רשת שיניים טיפול שיניים כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד