י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הפרובוקציה נכשלה: 15 איש ב"צעדת המאות" • צפו

אנשי תנועת 'מחזקים את החיילים', קיימו הערב שוב צעדת מחאה שהתחילה בכיכר הדווידקה. אלא שהצעדה נחלה כישלון חרוץ, כשרק חמישה עשר איש צעדו בה • המארגנים ל'בחדרי': "תנועת מא״ה מרגישה גאווה וניצחון על כל אזרח שעזב את ביתו ומשפחתו ובא להראות שאכפת לו מהחיילים החרדים"

הצעדה שנכשלה
הצעדה שנכשלה



הפרובוקציה נכשלה - 15 אנשים ב"צעדת המאות": אנשי תנועת 'מא"ה - מחזקים את החיילים', קיימו הערב שוב צעדת מחאה שהתחילה בכיכר הדווידקה. אלא שהצעדה נחלה כישלון חרוץ, כשרק חמישה עשר איש צעדו בה. רובם דתיים וקצתם חרדים.



כזכור, לפני שלושה שבועות קיימה תנועת 'מחזקים את החיילים' צעדת תמיכה ראשונה בחיילים חרדים. הצעדה יצאה מכיכר הדווידקה ואליה הגיעו כ-40 מפגינים שקראו קריאות תמיכה בחיילים חרדים. מארגני הצעדה ביקשו כבר אז להגיע למאה שערים, אולם המשטרה לא אישרה זאת מחשש לאיבוד שליטה.

הערב, שלושה שבועות אחרי, הופיעו מארגני הצעדה בכיכר הדווידקה, כשבפרסומים שקראו להגיע להפגנה נכתב, "הפעם ניכנס למאה שערים".

אלא שכאמור, בצעדה שהתקיימה הערב, השתתפו פחות מחצי ממספר המשתתפים שהגיעו לצעדה הקודמת. המשטרה לא אפשרה ל-15 המפגינים להכנס למאה שערים. לאחר כחצי שעה של צעדה ברחוב הנביאים, המפגינים הגיעו עד בית החולים ביקור חולים, שרו שירים והתפזרו לדרכם.

בתנועת 'מחזקים את החיילים' שאירגנו את הצעדה אומרים הערב ל'בחדרי חרדים': "הכוונה הייתה שיגיעו פחות מחמישים איש, כי אז לא צריך אישור משטרה להיכנס למאה שערים, אך למרות שהיינו קבוצה קטנה פחות מחמישים איש - המשטרה החליטה לעצור אותנו מלהיכנס למאה שערים".

לדבריהם: "תנועת מא״ה מרגישה גאווה וניצחון על כל אזרח שעזב את ביתו ומשפחתו ובא להראות שאכפת לו מהחיילים החרדים. תנועת מא״ה תמשיך בכל הכוח עד שהקיצוניים יפסיקו את ההסתה והאלימות".

כזכור, בתחילת השבוע דווח ב'בחדרי חרדים', כי ח"כ עליזה לביא ממפלגת יש עתיד, הגישה שתי שאילתות למשטרת ישראל לגבי הווטו שהוטל על כניסים הצועדים לכיכר השבת. לדברי המארגנים, "נכון לעכשיו, לא התקבלה תשובה קונקרטית בנושא".

לפי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', גורמים פוליטיים עומדים מאחורי הצעדה, דבר שמארגני הצעדה מכחישים. 
צעדה חיילים חרדים מאה שערים ביקור חולים פרובוקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד