י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

משפחות 'אוטובוס המוות': עשו מאיתנו צחוק

המשפחות השכולות של 'אוטובוס המוות', זועמות על גזר הדין שהוטל על הנהג. בשיחה ל'בחדרי', אומרת אם אחת המשפחות: "עשו צחוק מאיתנו, מה זה הסכום הזעום הזה? אולי לא ניקח את הכסף, בגלל המצב הכלכלי של הנהג. לנו זה לא יוסיף"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



גזר הדין- המשפחות זועמות: אמו של אחד ההרוגים בתאונת 'אוטובוס המוות', אומרת היום (שישי) בתגובה לגזר הדין שהוטל על הנהג, ל'בחדרי חרדים', כי עודכנה בפרטים על ידי הפרקליטות, והייתה בהלם. "נראה שעשו צחוק מאיתנו, מה זה הסכום הזעום הזה? שוחחתי עם משפחה נוספת ששיכלו את בנם בתאונה, באמא הייתה בהלם".

אך יחד עם זאת היא אומרת כי "אם היה מדובר במשפחות חילוניות, הם לא היו שותקים. לא על עונש המאסר של ארבע שנים ולא על סכום הפיצוי הדלוח. אבל אנחנו כולנו משפחות חרדיות מאמינות, לא נלחמנו על זה, זה לא מה שיחזיר לנו את הילדים".

במהלך השיחה הוסיפה "אולי בכלל לא ניקח את הכסף הזה, בגלל המצב הכלכלי שלו. לנו זה לא יוסיף כלום - ולו זה יהיה ממש מורגש. הרי הפיצויים ישולמו ב-50 תשלומים, כמה זה? מאות שקלים בחודש. לא נרגיש את זה בכלל".


וידאו מצמרר: שחזור אסון 'אוטובוס המוות'

כפי שדיווח 'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון, בית משפט גזר ארבע שנות מאסר על נהג 'אוטובוס המוות' חיים ביטון, שברשלנותו גרם למותם של 6 נוסעי קו 402, ופציעתם של הנוסעים האחרים.

כפי שסוכם בהסדר הטיעון, נגזרו על ביטון ארבע שנות מאסר בפועל, ושנה נוספת על תנאי. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בניגוד לדרישת פרקליטות מחוז ירושלים כי נהג קו 402 ישלם פיצוי של עשרות אלפי שקלים לכל משפחה, השופט יהושע צימרמן סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, גזר על הנהג פיצוי כולל בסך 80,000 ש"ח, כך שכל משפחת הרוג יקבלו 12,000 ש"ח ושרה שפרלינג הכלה שנפצעה קשות, תקבל 8,000 ש"ח. בנוסף, נשלל רשיון הנהיגה של ביטון למשך 15 שנים ושלילה לצמיתות ברכב ציבורי.

"יכולותיו הכלכליות של נאשם לא אמורות לקחת בחשבון את סכום הפיצויים למשפחות ההרוגים והפצועים", ובפרקליטות ביקשו מבית המשפט לגזור על הנהג פיצוי של עשרות אלפי שקלים לכל משפחה. לעומת זאת, עו"ד לאה גולדמן, פרקליטתו של חיים ביטון ביקשה להתחשב במצבו הכלכלי.

הסדר הטיעון כלל הסכמה על ארבע שנות מאסר ופסילה לצמיתות על רכב ציבורי, אולם על שאר הדברים לא הגיעו להסכמה. "העובדה כי מדובר בנאשם שאינו עבריין, פרנסתו נגדעת, מעשיו גורמים למצוקה כלכלית, גם בהקשר הפיצויים, מחזה שאנו רואים כמעט בכל העבריינים של גרימת מוות ברשלנות - לכן אין נסיבות יוצאות דופן, נבקש לכבד את ההסדר" אמר בדיון נציג הפרקליטות עו"ד אביעד דואק. לגבי נהיגה ברכב שאינו ציבורי ביקש לפסול אותו למשך 20 שנה.

השופט יהושע צימרמן אמר כי "עונש המאסר ארוך ככל שיהא, אין בו כדי להחזיר לחיים את קורבנות נהיגתו הרשלנית של הנאשם ואין בו כדי לשקם מפציעתה החמורה את הנוסעת אשר נפצעה - יחד עם זאת יש בעונש המאסר כדי לבטא את האופן שבו על בימ"ש והחברה להתייחס לחומרת מעשיו של הנאשם ותוצאותיהם" ולכן החליט לקבל את הסדר הטיעון, למרות התנגדות בעלה של המנוחה לאה מלמוד ע"ה (61) ואמר כי זה הסדר "סביר ומאוזן".

בעניין הפיצויים לגבם היתה מחלוקת בין הצדדים, אמר השופט כי באופן כללי הוא תומך בהטלת פיצוי בהיקף משמעותי שיש בו אקט ענישתי עם היבטים מוסריים וחינוכיים. אולם, "משמעות קבלת עתירה זו (עשרות אלפי שקלים לכל נפגע א.ש.) הינה הטלת פיצוי מצטבר כבד ביותר". עוד הוסיף כי במידה וייעתר לבקשת הפרקליטות, יש בו כדי להביא את הנהג ביטון ביוצאו מהכלא "אל שוקת שבורה מבחינה כלכלית. אינני סבור כי הדבר נכון". באשר לפסילת רישיון נהיגה, קבע כי ייאסר עליו לנהוג ברכב שאינו ציבורי במשך 15 שנים, וברכב ציבורי ייאסר עליו לנהוג לצמיתות.
אוטובוס המוות קו 402 תאונת דרכים גזר דין פיצוי לנפגעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד