ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

דרעי מפתיע בראיון: "אם אלי ישי יחזור, נקבל אותו"

בראיון ל'מקור ראשון' מתייחס יו"ר ש"ס אריה דרעי לשורת נושאים פוליטיים ואישיים; החקירות, ניצחון גבאי, שיתוף פעולה עם לפיד וגם מפתיע על אלי ישי

אריה דרעי ואלי ישי בימים יפים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אריה דרעי ואלי ישי בימים יפים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"אם אלי ישי יחזור בו מהקמת המפלגה, יקבל את מרות מועצת חכמי התורה וירצה לחזור לתנועת ש"ס-ברוך הבא", כך אמר שר הפנים אריה דרעי בראיון ל'מקור ראשון', לדבריו, "נקבל את כולם אבל לא ננהל איתו מו"מ. ש"ס הבית הטבעי של כל הציבור הספרדי. אנחנו לא יהדות התורה שמורכבת מכמה סיעות. להם יש אדמו"רים וחצרות, אנחנו לא בנויים לזה. ש"ס מעולם לא הייתה מגובשת ומולכדת כמו היום".

בנוסף, דרעי, פוסל שיתוף פעולה עם לפיד ותוקף "לפיד לא שותף כלל ואין לנו מה לדבר איתו. כל עוד השיטה מטילה עלינו את המשימה להמליץ לנשיא המדינה, אנחנו נמליץ כל הזמן על מועמד הימין. יש לנו שותפים טובים-הבית היהודי כחלון, ליברמן".

הוא התייחס למתיחות האחרונה בין המפלגות החרדיות ל'בית היהודי' - בעקבות בגידת בנט ושקד עם הרפורמים ואומר כי "עזבו את משקעי העבר והרעות הקודמות, אנחנו מנהלים עם נפתלי ואיילת שיחות רבות ושותפות טובה. כולם הבינו אסטרטגיה שאין ממשלה טובה יותר".

דרעי לא מסתיר את חוסר שביעות רצונו מבחירתו של אבי גבאי לראשות מפלגת 'העבודה' ואומר כי "באמת מי היה חולם שאלה יהיו יורשי גולדה מאיר, בן-גוריון, משה דיין או לוי אשכול. זה שינוי גדול מאוד וזה בזכות ש"ס. לצערי, לגבאי אין ניסיון מספק. בראיון שהוא נתן בשבוע שעבר הוא דיבר בענייני דת ומדינה, הכותל והגיורים, ואמר דברים שאפילו יאיר לפיד לא היה מעז לומר".

לגבי ירידת מפלגתו בסקרים, אומר דרעי כי "הסקרים הם סקרי רוח מצב רוח ונכונים לאותה שעה. אי אפשר לעשות סקרים באמצע אירוע. גוש הימין נשאר באותו מצב ובינתיים לא רואה מגמה אחרת".

בהמשך הראיון הוא מתייחס גם לפרשת הצוללות: "יעלון המליץ לרכוש את הצוללות. ביום שבו הקבינט אישר את רכישת הצוללות התפרסמה כתבה על כך שגורמים בצבא מתנגדים וחושבים שהיא מיותרת. כשהנחתי את השאלה על השולחן ראיתי ששר הביטחון דאז יעלון, הרמטכ"ל ומפקד חיל הים ממליצים לרכוש את הצוללות. כן גם בוגי ביקשתי שהצבא יציג גם את הדעה הנגדית, אך הם ביטלון את דבריי ואמרו שהידיעה על ההתנגדות לא נכונה".   

על חקירות נתניהו אומר דרעי כי "אין ספק שנתניהו היה מתפקד טוב יותר ללא החקירות. זה לקוח ממנו זמן וכוחות נפש, אבל אני חושב שהוא מתמודד לא רע. הוא ראש ממשלה טוב יותר ממה שהיה בסיבוב הראשון, מנוסה יותר, ולעיתים אני תמה על הסבלנות שלו. הוא מנהל את הממשלה בשום שכל ויציבות. הציבור נחשף רק למה שהוא רואה אבל אני חשוף יותר לדברים בישיבות קבינט ורואה את תפקודו".
אריה דרעי מקור ראשון אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד