י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לייבל'ה בהצצה: היכן נופשים המשבקי"ם של האדמו"רים

והשבוע בלייבל'ה: המשב"ק שנשאר בבני ברק, כשהרבי שלו נופש אי שם בשוויץ. מה הם סדרי הישיבה של חברי הכנסת בביתו של הגראי"ל שטיינמן. ומה אפשר לעשות כשאיש היח"צ קובע חתונה באלול?

לייבל'ה בהצצה: היכן נופשים המשבקי"ם של האדמו"רים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



עולם החסידות בנופש

בין הזמנים הרשמי עדיין לא החל, אך באוויר כבר שוכנת לה תחושה של חופש, אדמו"רים רבים יוצאים לנופש - מי בעל חסידות גדולה ומי בעל חסידות קטנה, בבחינת "וקווי ה' יחליפו כח".

ראשית מתחיל לייבל'ה בידיעה על הרבי מויז'ניץ ממרכז חסידי ויז'ניץ, הרבי שוהה במלויה אשר בשוויץ, כאמור לרגל החופשה השנתית. הרחק מאוויר ההרים הצלול - כאן במרכז הארץ, פגש לייבל'ה במסעדת 'קורניק' בבני ברק שלייבל'ה אגב טוען שנים, וזה בדוק. כי במקום יש את הקוגל תפוחי אדמה הכי טוב במזרח התיכון. נראה מזכירו האישי והמשב"ק - הרב משה לבין, כשהוא גם נמצא בנופש. לבין חמוש במשקפי שמש עמד ורכש ממעדני השבת, ככה זה שהרבי בנופש והמשב"ק חפץ לקנות סלט ערבי. לייבל'ה רצה ללחוש למשב"ק שגם בבני ברק וגם בשוויץ יש נוף עוצר נשימה, אך עצר ברגע האחרון.



ואפרופו אדמו"רים הנוסעים לנופש, יש גם משבקי"ם הנוסעים להחליף כח. בעוד לבין נשאר בארץ, הרי שהמשב"ק של האח הגדול מויז'ניץ, הרב בן ציון שטנגר. נסע לאוסטריה לנופש אצל אבריימי פלדמן, שם פגש במשב"ק האגדי לבית סאטמר הרב משה (גאבע) פרידמן. השניים שוחחו רבות, כמו שידוע למשבקי"ם כמו לאדמו"רים שיחות משותפות על נושאים משותפים, קיימים לרוב. הם פגשו גם באיש יחסי הציבור וקשרי הממשל, יוסי רוזנבוים. שנתן להם כמה תובנות מחסידות קרלין.



עדיין מחוץ לארץ הקודש אבל בברטר, בנאות דשא, השבוע באיטליה אצל יוסי גרז. נראו חבר מועצת העיר ירושלים ישראל קלרמן, כשהוא בשיחה ממושכת עם עורך עיתון 'יתד נאמן', ישראל פרידמן. לייבל'ה היה שמח להיות זבוב על ההר כדי להשתתף בשיחה.



'המתחיל עם משבק"ים אומרים לו גמור' כך כתוב בחוקי העיתונות של לייבל'ה. ואכן לייבל'ה מדווח כי פגש בערב שבת בבריכה באור יהודה, את נהגו של הרבי מויז'ניץ אשר בחלדודנא. הלא הוא ר' שייע קרויזר, שיצא עם נכדיו לפוש מעט מעמל היום הכבד, היציאה נערכה יממה לאחר אירוסי בתו שנחגגו עם החתן לבית הרטמן.



ביציאתו מן הבריכה בעוד המגבת על כתפו מעשה החסידים הטובלים בבוקר (או בצהריים, תלוי אילו חסידים). הבחין לייבל'ה לאחר שיצא מהבריכה, ביו"ר "הצלה" אושי שלומוביץ', שהגיע גם הוא לשכשך את רגליו בחום הכבד.



ובמסעדת 'מוטיס' בבני ברק, פגש לייבל'ה את הדובר של בית הגראי"ל, הרב יעקב רוזנשטיין. קובי יצא לליל שישי יחד עם ילדיו. ופינק אותם בטשולנט מהביל שאין כמוהו.



ואם כבר הזכרנו את ביתו של הגראי"ל, לייבל'ה מזכיר כי השבוע נכנסו ילדי תלמוד תורה 'חקרי לב', מבית וגן בירושלים. לביתו של הגראי"ל שטינמן. מי שזכה ליחס מיוחד וקיבל ברכה אישית, הוא בנו של הרל"ש של קלרמן בספרא- שמואל יעבץ, כמו שנאמר 'מעשה אבות – סימן לבנים'.



עוד מי שנכנס אל הקודש פנימה, הוא הרב שלום קולדצקי יו"ר איגוד בני הישיבות. נצפה השבוע מקבל את ברכתו של הגראי"ל שטיינמן לקראת חופשת הקיץ הקרבה, בחופשה הקרובה יעסיק הרב קולדצקי את הישיבישער'ס אשר יצאו לבין הזמנים אב.



ונציגם של בני התורה בירושלים, חבר מועצת העיר אברהם בצלאל. נכנס בליל שישי למעונו של האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא. לייבל'ה שמע שהפגישה עסקה גם בעצה וגם בברכה.

בכנסת תמיד עובדים

לייבל'ה לא מוותר אף פעם על הכנסת לפחות עד הפגרה, זהו מקור בלתי נדלה לידיעות הכי עסיסיות. והשבוע למרות הצום הכבד, הוא הגיע לבקר בצל נגיעות רגב בגפני. לייבל'ה גילה התעוררות רוחנית גדולה בעת קריאת ההפטרה המרגשת בתענית י"ז בתמוז. גפני כובד בעליית 'שלישי' והתכבד אף לקרוא את ההפטרה, לייבל'ה שמע ואף ראה את סגן השר פרוש וחה"כ אייכלר מאזינים בקשב רב, ואילו הייתה עזרת נשים - בוודאי גם השרה רגב הייתה מוחה דמעה סוררת.






מיד בצאת הצום הגיע לייבל'ה למזנון הכנסת, שם פגש בכוהנים צביקה הסגן, וחיים חבר המועצה. השניים נצפו עומדים בתור ממש כמו בישיבה לקבלת מנה.



בהמשך הדרך לאחר שלייבל'ה השביע את רעבונו מהצום, פגש לייבל'ה את נאמנו של חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, מאיר פנחס. מאיר שוחח עם חבר הכנסת מוזס, שהיה באמצע לגלוש בדף הבית שבו אתם נמצאים כעת. לייבל'ה היטה אוזן תוך כדי שהוא שותה קפה קר בצד ושם עצמו כמי שהדבר אינו נוגע לו, והופ... יש לנו סקופ - לייבל'ה יודע לספר על כמה דברים שפנחס סגר עם מוזס והדבר עוד לא הותר לפרסום.



והכוורת בכנסת המורכבת מטל גן צבי נושא כליו של בנט, שלומי פולק של גפני, והאיש החזק ביותר שמוליק ליטוב של הנגב והגליל, ושל גפני שלא מרבה להצטלם נתפסו מחויכים מתמיד. לייבל'ה לא הספיק להתקרב אליהם ולדעת על מה ולמה, אך מיד שיהיה עדכון- לייבל'ה ידווח.



במורד המסדרון הבחין לייבל'ה בסגן של בני ברק, מנחם שפירא. שעושה צעדים התחלתיים בכנסת, מנחם נצפה עם איתי גדסי, בשיחה ערה בצל סערת ההקצאות בבני ברק והחשד לשחיתות אצל הסגן מש"ס. כמו כן שוחח עם מנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין.



במזנון הידוע הבחין לייבל'ה ב"אויב העיתונאים" בכנסת, צביקה יעקובזון. שנצפה יושב לארוחה דשנה עם מגיש המהדורה המרכזית בקול ברמה, משה גלסנר. שהוא כנראה היחיד שיכול להסתדר עם כולם בשל לשונו החלקה וידיעותיו הרבות.



ואיך אפשר בלי בבצ'יק? שגם לא הגיע לוועידת 'המודיע' מכיוון שהבוס גם לא הגיע ,נצפה בתמונה אמנותית במשכן הכנסת, כשהוא משתקף למצלמה. יודעי דבר אומרים כי 'בפורום החרדים' התמונה הייתה ללהיט, לייבל'ה משער כי היא תצא עוד חודש חודשיים, כתמונה של 'רבנים' מהסוג בו משתעשעים ילדי ישראל..



ומבבצ'יק ל'בוס' שלו, שבוע אחרי ששר הבריאות יעקב ליצמן נראה מתברך אצל האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, נראה השבוע בחדר קבלת הקהל בנהריה - חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, שהתקבל בקודש פנימה.

חברי הכנסת של 'דגל התורה' הגיעו בחמישי בערב למעונו של מנהיגם ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, סדר הישיבה (כמובן אין מוקדם ומאוחר וכו') כלל את גפני אשר באמצע ואורי מקלב, שלישי. האם יש סדר חדש שאנחנו לא יודעים? לייבל'ה עדייו לא יודע תשובה ברורה על העניין, אך בכל אופן באחת התמונות, מקלב נתפס מסמס או קורא הודעה דחופה של פנייה. לייבל'ה משער כי הדבר גבל בפיקוח נפש אמיתי.



ובין לבין שחברי הכנסת נמצאים זמן רב בחדרו הפשוט של הגראי"ל, נצפה דודי וורצמן עוזרו של מקלב. כשהוא תופס ספר בסלון הבית ויושב ולומד, כנראה שעצם אווירת הבית משפיעה על האדם לטובה ומעוררת בו את חשק התורה.



וידיעה קלה על מוצאי הצום, לייבל'ה התרפק ושמע את מו"ל העיתון 'בקהילה' הרב אריה לייב פפר, מרתק את שומעיו בנאום תורני. בחגיגת יום ההולדת והסיום של עורך 'בקהילה' שלמה קוק, קוק חגג יום הולדת באירוע שערך לקהילת בית הכנסת בשכונתו בפתח תקווה. באירוע עצמו הובעה הערכה וההוקרה ללומדי ומקימי עולם התורה.



ואפרופו בקהילה, השבוע ביום רביעי כמנהג עמך בית ישראל ללכת לים החוף הנפרד כמובן בשעת לילה. נצפו העיתונאי יצחק פלדמן מ'בקהילה' והעיתונאי איתי גדסי מ'קול חי' במלון הילטון הסמוך סוגרים פינות. לייבל'ה שמע כי הם רצו ללכת לבקר את גואטה אך כבר היה מאוחר.

וועידת פוליטיקה ללא פוליטיקה

ולייבל'ה עובר לדווח על הוועידה הידועה של עיתון 'המודיע' שכללה בתחילה פוליטיקאים, ולאחר מכן הוצאו הפוליטיקאים מהתכנון.

לייבל'ה עצמו לא הגיע לוועידת העסקים של עיתון 'המודיע', עקב היותו פוליטיקאי. ובכך לא רצה להפר את ההוראה מגבוה בגור, והסתפק בשליחים נאמנים שאינם פוליטיקאים.

אחד השליחים מדווח לייבל'ה, בלי לדעת אם זה קשור לעניין או לא - בעיתון 'המודיע' השבוע שלחו העובדים מייל עקב התאחרות המשכורת לאחר העשירי לחודש ובחסדי שמים ביום שישי האחרון שולמו המשכורות.

הראשון שפגש שליחו של לייבל'ה, הוא ממלא מקום ראש עיריית ירושלים, פינדרוס. ממלא המקום נראה כשהוא לוגם אספרסו על הבוקר. כנראה לצבור כח לקראת הוועידה העמוסה.



בין לבין ראה לייבל'ה את האסטרטג, יענקי ביכלר. שסידר את כל לקוחותיו כמו שצריך וכמו שרק הוא יודע, ביכלר נראה כשהוא מסתודד עם איש יחסי הציבור, קובי סלע.



בוועידה ראה שליחו של לייבל'ה גם אחדות מרשימה בין קופות החולים, משה שלזינגר מנהל שיווק מגזר חרדי במכבי, והאיש החזק בקופה. נראה משוחח עם הנבחרת של לאומית, המנכ"ל ניסים אלון, אפרים רוזנשטיין מנהל השיווק למגזר, והדובר הנמרץ משה מוסקו. לייבל'ה שמח לשמוע כי הייתה אווירה כללית מאוחדת.

ליקוטי בתר ליקוטי

חגיגה גדולה נערכה השבוע ב'דגל התורה', איש החינוך החד לשון הרב מוטק'ה בלוי חגג שישים להיווסדו, לייבל'ה חושף כי בני המשפחה ובהם אורחים מחו"ל שהגיעו לארץ. חגגו ברוב פאר למחנך במלון 'וולדורף אסטוריה' בירושלים, בני המשפחה גם הפתיעו את המחנך שחובב תמונות וברכות. בתמונת קנבס ענקית שעליה ברכות מכלל החוגים, מגדולי ישראל ועד עיתונאי הבית, לייבל'ה מצרף את חתימתו מכאן ומאחל מזל וברכה.



'אנו רצים והם רצים' נאמר בגמרא, אשרי מי שמשלב את שניהם. חשב לייבל'ה לעצמו כששמע על ההוא שרץ מרתון, הצלם שלומי כהן. שלאחר שחגג בישיבתו "דרך ה'", את הכנסת ספר התורה. הספיק לרוץ עשר קילומטר וירד 14 קילוגרמים שלמים, מיד לאחר מכן לקח את דרכונו והמריא לאיטליה, מה שלייבל'ה מכנה -חופשה מושלמת.



ואיש יחסי הציבור באפיקים הבנש"ק, ציקי פרנק. שהתארס בשעה טובה ‏סגר תאריך לחתונה ברוך השם. לייבל'ה תמיד אוהב לרשום תאריכים וט"ו אלול 6 ספטמבר באולמי קונקורד בבני ברק, לייבל'ה שמקפיד מאד שלא לילך לחתונות בא-ל-ו-ל, יחרוג ממנהגו, עקב האיש המיוחד.



ומי שעובד במשרד ממול ב'שחור לבן' האיש שיכול להזיז קיר, העיקר שהכתבה תיכנס כמו שצריך, הוא מוטי זילברברג. מוטי שנסע להשתטח על קברי צדיקים, נצפה בדבקות ב'אומן', על ציון רבי נחמן מברסלב.



בחתונה השבוע לנכדו של דוד פישר (אח של איש העסקים שלום פישר) השתתפו רבנים ואישי ציבור רבים: לייבל'ה קלט את איש היח"צ והעו"ד שבדרך, חיים חרל"פ, בשיחה ערה עם שלום פישר. ללייבל'ה נודע כי חרל"פ עובד כעת על קונספט מיוחד שישלב בתוכו רבנים, פוליטיקאים, אנשי עסקים וידוענים מכל המגזרים. ומאחל במילה אחת הכוללת הכל - 'בהצלחה'.


וידיעה על עורכי דין שבדרך, יוני משריקי האיש האהוב בש"ס, והצמוד של היו"ר דרעי. התעטר בתואר עורך דין ונהפך למשפטן, מה שנקרא יהיה מי שישיב חורפנו דבר בבתי המשפט. ומי יודע?
אולי הוא עוד יהיה העורך דין של המפלגה.



איש החסד הגדול - ישראל ירט, הקדים את חופשת הקיץ ויצא לשבוע בבלגיה. בסיום המסע בעת חזרתו לארץ.

פינת המזל טוב

ברכת מזל טוב למנכ"ל 'איחוד מוסדות גור', הרב החסיד רבי נחמן וידסלבסקי - לרגל אירוסי בתו.

יהודה ארנד האיש 'הכל יכול' בספרא, ראש לשכתו של סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש. התברך בשבוע האחרון בעוד בן בשעה טובה. ביום שישי חגג את שמחת הברית באולמי 'בית ישראל' בירושלים בהשתתפות צמרת העירייה ושאר מפורסמים.



העסקן אהרל'ה יקטר, האיש שלא מפסיק לגלות שחיתויות בכל מה שקשור לכל דבר במגזר החרדי, לצד מעשי חסד מידי יום, בבית החולים 'תל השומר'. חגג את הולדת הבת, הילד השביעי במספר כן ירבו. יקטר ערך את הקידוש בבית הכנסת של המורדים, לאחר שבבית מדרשו של מורו ורבו הרבי ממכנבוקא מסיימים אחרי השעה 1:00 בצהריים. בהזמנה גם לא נכתב לאיזה חסידות משתייכים המורדים, ורק הזכיר את השם 'היכל אהרן'. האם ימים טובים הגיעו לעולם החסידות? ימים יגידו.


שמחה גדולה השבוע האיש והקיוסקים חברון גרנביץ' (שמעט חבל שלא כותב היום טור שבועי ) אירס את בנו הגדול מבחירי ישיבת חברון, עם בתו של הזמר גלעד פוטולסקי, שלא מפסיק לשיר אף פעם בחברון.






וברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית בני ברק, מנדל איזנברג. לאירוסי נכדו הראשון.

וברכת מזל טוב לבערל שטיסל, מבעלי החנות 'דסקל' בבני ברק, לרגל שמחת אירוסי בנו.

וחגיגה גדולה במערכת 'קו עיתונות' לצד פתיחת חשבון טוויטר של הסמנכ"ל והוגה הדעות יענקל'ה פרידמן (שאגב לייבל'ה מברכו בברכת רוב נחת על עליית הבן לישיבה גדולה מובחרת), העיתונאי שמעון ליברטי שהוריד את הגבס מידו יומיים קודם, חבק השבוע את הבת השנייה, בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה משגר מזל טוב.



ולסיום ברכת מזל טוב לזמר מידד טסה, לרגל שמחת נישואיו השבוע. הזמר אבי בן ישראל נצפה מברך את מידד ולייבל'ה היה במתח בכל זמן צילום סרטון הברכה, זאת בשל הסיגריה שהתכלתה לה אט אט בידו של בן ישראל, לייבל'ה מצרף גם וידיאו וגם ברכת מזל טוב.

לייבלה רכילות חרדית חסידות ויזניץ מרכז נופש המשבקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד