י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

טראמפ מגבה את סגירת הר הבית: "אפס סובלנות לטרור"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מגבה את החלטת הממשלה לסגור את הר הבית למתפללים מוסלמים, עד לסיום חקירת הפיגוע: "יש לגלות הבנה לתהליך - עד שיוסקו המסקנות". אמצעי לחימה התגלו במשרדי הוואקף על הר הבית

צילום: הדס פרוש
צילום: הדס פרוש



שבת מתוחה בירושלים בעקבות פיגוע הירי בבוקר יום שישי, בו נרצחו שני שוטרים רס"מ האיל סתאוי, בן 30 מכפר מראר, ורס"מ כמיל שנאן, בן 22 מכפר חורפיש, וחוסלו שלושת המחבלים מאום אל פחם.

הבית הלבן פרסם הודעת גינוי חריפה לפיגוע: "אתמול, העיר הקדושה ירושלים הפכה לזירת טרור. העם בארצות הברית שבור לב שטרוריסטים ירו למוות בשני שוטרים ישראלים, ואנחנו מקדישים את תפילותינו ומחשבותינו למשפחות הקורבנות. חייב להיות אפס סובלנות לטרור. זה לא תואם את המאמץ להשגת שלום ועלינו לגנות אותו בתקיפות, להביס אותו ולחסל אותו.

הבית הלבן גיבה את החלטת הממשלה לסגור את הר הבית למוסלמים: "המתקפה אילצה את ממשלת ישראל לסגור זמנית את הר הבית כדי לערוך את חקירתה. ישראל הבטיחה לעולם שאין לה כל כוונה לשנות את הסטטוס קוו במקום הקדוש, החלטה שארצות הברית משבחת ומברכת עליה. אנחנו מפצירים בכל המנהיגים והאנשים המאמינים לגלות הבנה לתהליך זה עד שיוסקו המסקנות", נמסר בהודעה.

מאז הפיגוע, רחובות העיר העתיקה בירושלים כמעט ריקים מאדם, הר הבית נסגר בהוראת מפקד מחוז ירושלים ניצב יום הלוי וכוחות משטרה עצרו שלושה אנשי וואקף בחשד שידעו על כוונות המחבלים ואולי אף סייעו להם.לפי החשד הנשק בו השתמשו המחבלים הוטמן בהר הבית.

שעות לפני כניסת השבת פשטו כוחות משטרה על בתי שלושת המחבלים בעיר אום אל פחם ובהוראת ראש הממשלה בנימין נתיהו פירקו את סוכות האבלים שהוקמו בחצרות בתיהם.

כמו כן ביצעה המשטרה מספר מעצרים של קרובי משפחה, כפי שקורה הרבה לאחר פיגועים. הר הבית, שנסגר לראשונה לחלוטין, לכניסת מוסלמים לתפילת יום השישי מאז 1969. ככל הנראה כבר מחר (ראשון) בהתאם להערכות המצב הר הבית יפתח בהדרגה.

מאז התרחשות הפיגוע וסגירת הר הבית, כוחות המשטרה והביטחון ערכו סריקות מקיפות בשטח הר הבית, לרבות במסגדים ובמשרדי הוואקף, שם נמצאו אמצעי לחימה ושלושה מאנשי הוואקף נעצרו לחקירה.
הר הבית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד