ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

לאחר הסגירה • הר הבית ייפתח מחר; מלך ירדן שוחח עם נתניהו

הממשלה החליטה לפתוח מחר את הר הבית בהדרגה למתפללים, זאת בעקבות הערכת מצב של בכירי מערכת הביטחון. למרות התנגדות ממשלת ירדן, בשערי הכניסה להר הבית יוצבו מגנומטרים ויותקנו מצלמות. מלך ירדן שוחח בנושא עם נתניהו

צילום: הדס פרוש, פלאש90
צילום: הדס פרוש, פלאש90



לאחר הסגירה, הר הבית שב ונפתח. הר הבית ייפתח מחר (ראשון) החל משעות הצהריים למתפללים, מבקרים ותיירים. כך סיכמו בהערכת מצב טלפונית ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, המפכ"ל רוני אלשיך, ראש השב"כ נדב ארגמן ומפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי.

לפי ההחלטה, לראשונה יוצבו בשערי הכניסה להר הבית מגנומטרים ויותקנו מצלמות מחוץ להר הבית שיצלמו את הנעשה וזאת למרות התנגדות ממשלת ירדן. לפי הדיווח מלך ירדן התקשר לראש הממשלה נתניהו והשניים שוחחו בנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הודעה כי, "לפני כניסת השבת, שוחחתי עם ההורים של שני השוטרים הגיבורים שלנו שנרצחו בהר הבית. שלחתי להם חיבוק מכל אזרחי ישראל והשתתפות בכאב הנורא שלהם. הנחיתי גם לפני השבת להרוס את סוכות האבלים של המשפחות של המחבלים השפלים הללו והערב קיימתי דיון עם הצמרת של גורמי הביטחון, והנחיתי להציב מגנומטרים בשערים שדרכם נכנסים להר הבית. אנחנו מציבים גם מצלמות על תרנים מחוץ להר הבית, אבל הם נותנים שליטה כמעט מלאה על כל מה שנעשה שם. החלטתי שהחל ממחר, במסגרת המדיניות שלנו לשמור על הסטטוס-קוו, אנחנו נפתח את הר הבית בהדרגה, אבל עם אמצעי ביטחון מוגברים".

שבת מתוחה בירושלים בעקבות פיגוע הירי בבוקר יום שישי, בו נרצחו שני שוטרים רס"מ האיל סתאוי, בן 30 מכפר מראר, ורס"מ כמיל שנאן, בן 22 מכפר חורפיש, וחוסלו שלושת המחבלים מאום אל פחם.

הבית הלבן פרסם הודעת גינוי חריפה לפיגוע: "אתמול, העיר הקדושה ירושלים הפכה לזירת טרור. העם בארצות הברית שבור לב שטרוריסטים ירו למוות בשני שוטרים ישראלים, ואנחנו מקדישים את תפילותינו ומחשבותינו למשפחות הקורבנות. חייב להיות אפס סובלנות לטרור. זה לא תואם את המאמץ להשגת שלום ועלינו לגנות אותו בתקיפות, להביס אותו ולחסל אותו.

הבית הלבן גיבה את החלטת הממשלה לסגור את הר הבית למוסלמים: "המתקפה אילצה את ממשלת ישראל לסגור זמנית את הר הבית כדי לערוך את חקירתה. ישראל הבטיחה לעולם שאין לה כל כוונה לשנות את הסטטוס קוו במקום הקדוש, החלטה שארצות הברית משבחת ומברכת עליה. אנחנו מפצירים בכל המנהיגים והאנשים המאמינים לגלות הבנה לתהליך זה עד שיוסקו המסקנות", נמסר בהודעה.

מאז הפיגוע, רחובות העיר העתיקה בירושלים כמעט ריקים מאדם, הר הבית נסגר לראשונה בהוראת מפקד מחוז ירושלים ניצב יום הלוי וכוחות משטרה עצרו שלושה אנשי וואקף בחשד שידעו על כוונות המחבלים ואולי אף סייעו להם.לפי החשד הנשק בו השתמשו המחבלים הוטמן בהר הבית.
הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד