י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

נתן הלברנץ: "יכולתי להגיע להלוויה בכוח"

כשבוע לאחר טביעתו של מנהיג קהילת 'לב טהור' שלמה הלברנץ ז"ל, שוחח כתב 'בחדרי חרדים' עם בנו נתן, המתגורר בקנדה, שהשיב על שורת שאלות • "אבא התנגד לקיצוניות הקשה של נחמן, הוא לא רצה את זה" • "הוא זה שגירש את נתן ואת האמא"

בתמונה: נתן הלברנץ, יושב שבעה בקנדה
בתמונה: נתן הלברנץ, יושב שבעה בקנדה



שבוע ימים לאחר מותו הפתאומי, של מייסד קהילת 'לב טהור' שלמה ארז הלברנץ-אלברנס, שטבע בנהר במקסיקו, עת ירד לטבול לכבוד שבת קודש, שוחח כתב 'בחדרי חרדים' עם בנו נתן הלברנץ המתגורר בקנדה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מספר הבן נתן שישב שבעה בקנדה; "הכאב עדיין טרי מאד, רק עכשיו קמתי מהשבעה (השיחה איתו התקיימה ביום שישי בצהרים, שעון ישראל). כואב לי על שלא הייתי בהלוויה. הגיעו לפה מנחמים מכל רחבי ארה"ב וקנדה. אנשים נסעו שעות כדי להגיע לנחם אותי. יכולתי להגיע להלוויה בכוח יחד עם האנשים שסביבי, אבל בעצת דיינים חשובים שתומכים בי ומלווים אותי, החלטנו לוותר על זה, כדי לא לגרום צער לנשמתו של אבא".

לשאלת 'בחדרי חרדים', האם נכונות השמועות, כי הבן נחמן עשה חרם עליו ועל אמו וגירש אותם?, "אני לא רוצה לענות ספציפית על השאלה הזאת", השיב נתן והמשיך "אבל בכלליות אומר, שנחמן הוא הקובע בכל מה שקורה בקו הקיצוני, אבא שלי התנגד לקיצוניות הקשה של נחמן, אבא לא רצה את זה, אבל האנשים שסביבו שלטו בו".

לשאלה, האם יגיע בהמשך להתפלל על קברו של האבא, ענה נתן: "בעזרת השם אגיע, אני עוד לא יודע מתי, אם הדיינים שאיתם אני מתייעץ יורו לי להופיע בגלוי, אופיע בגלוי עם ידידיי ותומכיי, אם יורו לי להגיע בהסתר, אגיע בהסתר, אני אעשה בדיוק כמו שיורו לי".

בכל הנוגע להנהגת הקהילה אומר נתן ל'בחרי חרדים': "כרגע אין שום דבר רשמי, אני לא מאשר ולא מכחיש את הפרסומים, לפיהם פנו אלי אנשים מתוך הקהילה שרוצים שאנהיג אותם, אני בכל מקרה לא אנהיג קהילה באותה אופן שהאח שלי נחמן מנהיג, זה נוגד את דעותיהם של אדמו"רים ורבנים שאבי היה מתייעץ איתם, אבל לצערי, אבי לא יכל לעשות כלום בנידון, כי האנשים סביבו הרסו את הכל". מסכם נתן את השיחה.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' לאחר הטביעה הועברה גופתו לבדיקות במכון רפואי במקסיקו, ועל פי הדיווחים גופתו לא נותחה, הלוויתו התקיימה בגואטמלה בהשתתפות בני הקהילה, והוא נקבר בחלקת אדמה שיוחדה לשמש כבית קברות, ונמצאת במתחם גדול שהמנהיג שלמה ז"ל, קנה בחייו.

כאמור, לאחר פטירתו של שלמה הלברנץ, החלו לצוץ שמועות לגבי אופן ה"ירושה", ל'בחדרי חרדים' נודעו פרטים חדשים בכל הנוגע לזהות היורש.

חרדי תושב העיר ביתר, מספר ל'בחדרי חרדים': "פגשתי את נתן הלברנץ לפני מספר שנים, הוא היה מנודה ושבור מהריחוק ממשפחתו, לנתן יש חמישה ילדים שגרו אז עם האמא בתוככי הקהילה, נתן עצמו לא הסכים להיות חלק מהקיצוניות הקשה, הוא נלחם לקבל את הילדים שיגדלו איתו, במשך חצי שנה הוא גר אצלי בבית, עד שהחליט לחזור לקנדה ולהלחם על גידול ילדיו".

"באותה תקופה התנהל בבית משפט בקנדה דיון על משמורת לגבי הילדים שלו, ולאחר מספר דיונים כואבים השופטים החליטו שנתן יקבל את המשמורת, מפני שזה יותר טוב לילדים, נתן נשאר בקנדה עם הילדים, אשתו שבינתים התגרשה ממנו נשארה גם היא בקנדה, כדי שהיא תוכל לראות את הילדים במסגרת הסכם הגירושין שקבע בית המשפט".

האברך מביתר מספר ל'בחדרי חרדים', פרט נוסף שלא פורסם עד עתה; "הבן הקיצוני נחמן, הוא בעצם שולט על הקהילה, והוא עשה לפני כמה שנים "חרם ונידוי" רשמי על אמא שלו (אשתו של שלמה) מה שגרם לאמא להתגרש משלמה ולעבור לגור בניו יורק יחד עם כמה מבנותיה. נחמן הוא קובע את הטון הקיצוני בקהילה, הוא זה שגירש את נתן ואת האמא".
שלמה הלברנץ קהילת לב טהור נתן הלברנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד