ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מקורי: הכיפה שתציל חייהם של ילדים רבים

כיפה מיוחדת שייצרה אם לילד אלרגי, תזהיר את הסובבים אותו שלא להגיש לו את רשימת המוצרים אליהם הוא רגיש • "אנחנו רואים צורך גדול לכיפה הזאת, ואנחנו באמת מאמינים שהעיצוב הזה יעזור להציל חיים"

צילומסך מאתר JTA
צילומסך מאתר JTA



אם לילד אלרגי תושבת ברוקלין, שחששה לילדה, הסובל מאלרגיות למספר מיני מאכל, המסוגלים להביא למותו, הדפיסה כיפה שעליה נכתב "סכנה אלרגיה", בנוסף נכתב על הכיפה "תהפכו לאינפורמציה".

הילד המשתייך לחסידות חב"ד וסובל מאלרגיה לבוטנים, אגוזי קשיו, פיסטוקים, זרעי פשתן, זרעי חרדל, קוקוס, אפונה, ביצים ובשר, ושחלק מהמאכלים הללו, יכולים לגרום לו לסכנת חיים, החל לחבוש כיפה עם אזהרה למצבו.

אמו, חני אפלבאום מקראון הייטס, סיפרה לאתר JTA, שעלתה עם רעיון פשוט וחכם להודיע לאחרים שבנה סובל מאלרגיות חמורות: "כיפת אלרגיה".

בקידמת הכיפה מודפסת אזהרת אלרגיה, וכשהופכים את הכיפה, ניתן לראות את רשימת המוצרים המסוכנים לילד האלרגי.

"אהבנו מיד את הרעיון של חני", סיפרה שרה, מי שאחראית על שיווק הכיפה לאתר 'JTA'; "אנחנו רואים צורך גדול לכיפה הזאת, ואנחנו באמת מאמינים שהעיצוב הזה יעזור להציל חיים".

חברה של שרה המתמחה בייצור כיפות, פרסמה את הכיפה הייחודית המתריאה על המזונות האלרגניים, באתר שלה לפני כשבועיים, ולדברי שרה, כבר מכרה כמה מאות, למרות שהכיפות עדיין לא זמינות בחנויות אלא רק באתר החברה, והחברה מתכוונת להפוך אותם לזמינים עבור השוק הסיטונאי של הכיפות בקרוב, מאחר ונוצר ביקוש גדול מאד.

לדברי חני אפלבאום, אמו של פרץ האלרגי, ילדה ענד צמיד אזהרה על האלרגיות החריפות שלו, אך היא חששה כי הוא לא מספיק בולט כדי שאחרים יוכלו לראותם.

הכיפה שייצרה, היא דרך קלה להודיע לכל מי שמגיש מזון לילד אלרגי - במחנה קיץ או במסעדות או ילד שמתארח אצל חבר למסיבת יום הולדת לדוגמא, "רציתי להיות יותר רגועה כשהילד שלי אצל חברים" סיכמה אפלבאום.





כיפה כיפה אלרגיה אזהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד