י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חשיפת 'בחדרי' רב השכונה נגד רבני 'דגל': "גדולי ישראל התנגדו"

חשיפת 'בחדרי חרדים' מעוררת סערה רבתי בירושלים • רב שכונת 'קרית יובל' נגד החלטת ועדת הרבנים של 'דגל התורה' • כל הפרטים

צלם: יוסי זמיר
צלם: יוסי זמיר



סערה בעקבות חשיפת "בחדרי חרדים": האם אנחנו עומדים לקראת פיצול בהנהגה הרבנית של 'דגל התורה' בירושלים?

בעקבות החשיפה ב"בחדרי חרדים", כי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפויה לדון השבוע בתוכנית מתחם ורבורג בקרית יובל, לאחר האור הירוק שנתנו רבני 'דגל התורה' לראש העיר ניר ברקת - הרב אהרון וינר, רב בית הכנסת הליטאי 'רינת מאיר' בשכונה וחתנו של ר"י 'עטרת ישראל' הגרב"מ אזרחי, משגר מכתב יוצא דופן לנציגים החרדים בירושלים ובו הוא טוען כי התוכנית קיבלה את התנגדות גדולי ישראל.

במכתב ששיגר לחברי מועצת העיר כתב כי הרב וינר: "כפי הידוע למע"כ, עיריית ירושלים הגישה לוועדה המחוזית תכנית על מגרש וורבורג שביעודו העכשווי מיועד למבני חינוך, תוכנית זו באה להפכו למתחם בידור ובילוי לתושבים כללים שאינם תושבי קרית יובל".

לדברי הרב, "זאת וכאשר לילדי קריית יובל אין מוסדות חינוך בקרית יובל ונאלצים לכתת רגליהם בגשמים ובחום עד שכונת בית וגן. תוכנית זו הייתה קיימת בעבר וגדולי ישראל עיני העדה זצ"ל ויבדלחט"א שליט"א הורו להתנגד נגדה".

"אני פונה אליכם בשם תושבי קריית יובל לעשות ככל יכולתכם לבטל גזירה נוראה זו המהווה נזק בלתי הפיך למרקם העדין של קריית יובל", כתב והוסיף לסיום כי "לתוכנית זו רבים המתנגדים מכל המגזרים בקרית יובל ואין בה תועלת כלל ורק להיפך. וכל המסייעים יזכו לראות בבננה של ירושלים בקדושתה במהרה בימינו".







כדברי הרב וינר, ל"בחדרי חרדים" נודע כי גדולי ישראל, הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף, הבהירו בעבר את עמדתם נגד התוכנית להפוך את מתחם ורבורג למקום בילוי. מי ששאל את דעתם, היו שניים, שלמה גליק, נציג התושבים החרדים בשכונה וחבר המועצה לשעבר נחמניאל סבן. הבוקר כתב גליק את הדברים הבאים לחברי המעצה החרדים.

"מאז הכנסו של מר ברקת לתפקידו", כתב גליק, "חרט הלה על דיגלו את הפגיעה בתושבי קריית יובל הנמנים על הציבור החרדי הספרדי והאשכנזי שכל חטאם הוא שהם העיזו לצאת מגבולות הגטו ולעבור לגור עקב מצוקת דיור, בקרית יובל הדברים מפורסמים וידועים ואכמ"ל".

גליק מוסיף: "אתם חברי מועצת העיר היקרים, במשך שתי הקדנציות של ברקת נתתם כתף ככל שביכולתכם למען התושבים כנגד ההדרה והשנאה ולא ויתרתם, עמידתכם האיתנה נתנה לנו רוח והשראה, גם אם לפעמים התוצאות בשטח לא היו נראות לעין".

"בקדנציה הקודמת של ברקת בהוראת גדולי ישראל אשר אני וחברי תושבי השכונה כיתתנו את רגלינו למעונם הגאונים הגדולים הגרי"ש אלישיב זצ"ל ומרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ויבלחט"א הגאונים הרבנים מנהיגי העדה שליט"א הצביעה הקואליציה כנגד המחטף של הפיכת ושינוי התבע של מגרש ורבורג של מר ברקת, למרות זאת וכנגד החלטת הקואליציה העלה מר ברקת בהליך לא תקין את שינוי התב"ע לוועדה המחוזית".

לדבריו, "בהוראת גדולי ישראל ורבני השכונות תושבי השכונה האברכים הוציאו מכיסם הדל עשרות אלפי שח ושכרו את שירותו של עו"ד וילצ'יק אשר ייצג אותנו כנגד מר ברקת בוועדה המחוזית והוועדה אכן קיבלה את ברוב הדברים את עמדתנו".

"והנה נודע לנו שבאתר מינהל התכנון שובצו פתאומית ובחשאי לדיון ביום שלישי כד תמוז תכניות הפוגעות בציבור החרדי בעניין מגרש וורבורג", כתב גליק לחברי המועצה החרדים, לדבריו, "אני פונה אליכם בשם רבני השכונה ותושביה המצביעים לכם ואשר מאמינים בכם כשליחים נאמנים אל נא תרפו, אל תתנו לקבוע לנצח את מגרש ורבורג כמגרש המיועד לישיבה חילונית, למכינה קדם צבאית, מעונות סטודנטים, בית קפה, קפיטריה, אולם וקולנוע".

לסיום כתב לחברי המועצה החרדים: "כידוע בשכונת קרית יובל, יש 4 מתנסים גדולים ומפוארים, 2 בריכות שחיה, מגרשי טניס, כדור רגל וסל, ובתי קפה לרוב, אך אין בשכונת קרית יובל עצמה, (לא בבית וגן), מבני חינוך גני ילדים ובתי ספר ותלמודי תורה לציבור שבחר בכם, לציבור שמאמין בכם שתעשו הכל בשבילו, גורל השכונה נפל במשמרת שלכם, אתם תקבעו אם תיהיה פה בכיה לדורות במצב בלתי הפיך ותאכזבו את הציבור שבחר בכם. או שתכבדו כמפלגה חרדית את הוראת גדולי ישראל לפני כ7 שנים וכמו שעשו בקדציה הקודמת וגייסו רוב כנגד ההחלטה האומללה הזאת ובכך תמנעו הליך בלתי הפיך של בנינים אשר יגרמו לנזק גדול ועצום לתושבי דרום מערב העיר בכלל ולתושבי קריית יובל בפרט".
קרית יובל ניר ברקת ירושלים ורבורג דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד