י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ליברמן החליט: שמעון אלקבץ הוא המפקד הבא של גלי צה"ל

אלקבץ, 51, הוא איש רדיו ותיק, שעד לאחרונה כיהן כסמנכ"ל הרדיו של תאגיד השידור הציבורי כאן, ולפני כן מנהל קול ישראל והעורך הראשי של רשות השידור בתקופת הפירוק

שמעון אלקבץ. צילום: משה שי, פלאש 90
שמעון אלקבץ. צילום: משה שי, פלאש 90



שמעון אלקבץ הוא מפקד גלי צה"ל הבא - כך החליט היום שר הביטחון אביגדור ליברמן. אלקבץ יחליף את ירון דקל שפיקד על גלי צה"ל מאז פברואר 2012. דקל יעזוב את תפקידו בתחילת ספטמבר. אלקבץ עצמו עבר בעבר בגל"צ ככתב בדרום וברצועת עזה וכחמש שנים עורך תוכנית הבוקר.

לפני שבועיים העבירה ועדת האיתור למינוי מפקד גלי צה"ל הבא לליברמן את שלושת המומלצים לתפקיד. המועמדים היו שמעון אלקבץ, יהושע מור-יוסף ומאיה להט-קרמן.

אלקבץ, 51, הוא איש רדיו ותיק, שעד לאחרונה כיהן כסמנכ"ל הרדיו של תאגיד השידור הציבורי כאן, ולפני כן מנהל קול ישראל והעורך הראשי של רשות השידור בתקופת הפירוק. הוא היה ממייסדי רשת מקומוני "ידיעות תקשורת", כיהן כסמנכ"ל בקבוצת "מעריב", ניהל פרויקטים בחדשות ערוץ 10 ועוד. לפני הגעתו לרשות השידור ייסד אלקבץ את רדיו "גלי ישראל" ואת רדיו דרום וכיהן כמנכ"ל קבוצת תחנות הרדיו האזוריות. עד לפני כשנתיים שימש אלקבץ כראש מינהל התרבות והאמנות במשרד התרבות והספורט.

השניים שהפסידו במרוץ הם מור-יוסף ומאיה להט-קרמן. מור-יוסף הוא איש יחסי ציבור המזוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית. כבר כיום הוא משמש, בין השאר, איש יחסי ציבור של גלי צה"ל. בין 2008 ל-2011 הוא שימש מנכ"ל הרדיו של אזור יו"ש "גלי ישראל". בתחקיר "הארץ" דווח כי מור-יוסף היה בין השמות שהזכיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כמועמד מועדף למפקד גל"צ עוד בתקופת שר הביטחון הקודם.השר יעלון דחה אז את הדרישה. להט-קרמן משמשת כיום ראש מחלקת התוכניות בגלי צה"ל ושימשה במגוון תפקידים רחב בשוק התקשורת, בהם עיתונאית ועורכת בידיעות אחרונות, יוצרת ועורכת תוכניות בערוץ 8.

ליברמן מסר: "אלקבץ הוא בעל ניסיון מגוון ועשיר בתקשורת ובניהול בתחום התקשורת. לכן הגעתי למסקנה, כי בעת הזו הוא האדם המתאים ביותר להוביל את גלי צה"ל אל מול האתגרים שניצבים בפני התחנה בעולם התקשורת. אני מבקש להודות לוועדת האיתור בראשות אלוף (מיל') יפתח רון-טל, ולחבריה הוועדה השופטת בדימוס שרה פריש, ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, נציב שירות המדינה לשעבר שמואל הולנדר והעיתונאי שמעון שיפר, שביצעה עבודה מעמיקה ורצינית, ולשאר המועמדים. אני מאחל הצלחה לשמעון אלקבץ".

אלקבץ אמר כי: "אני מודה לשר הביטחון אביגדור ליברמן על האמון והבחירה בי, ולחברי ועדת האיתור בראשות יפתח רון-טל על המלצתם המפרגנת והחד משמעית. אני בא באהבה ומאהבה לגלי צה"ל, וזו סגירת מעגל מרגשת עבורי. הייתי כתב גלי צה"ל בדרום וברצועת עזה, ובמשך שנים ערכתי את יומני הבוקר של התחנה. גלי צה"ל הייתה ועודנה קול ברור וחשוב מאין כמותו בשידור הציבורי בישראל, והיא תמשיך להיות כזו".
שמעון אלקבץ גלי צהל אביגדור ליברמן יהושע מור-יוסף מאיה להט-קרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד