י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשיפת 'בחדרי' הרה"ר אישר: הקברים ייפתחו

ועדת השרים אישרה הבוקר: קברי ילדי תימן ייפתחו, לצורך ביצוע בדיקה גנטית לקשרי משפחה • 'בחדרי חרדים' חשף, כי פסק הלכה שכתב מרן הגר"ע יוסף בסוגיה - הביא לתמיכת משרד הפנים והשר אריה דרעי בהצעת החוק שמבקשת לפתוח קברי קטינים

הרב לאו, צילום: פלאש 90
הרב לאו, צילום: פלאש 90



‏לאחר תמיכתו של הרב הראשי הגר"ד לאו - ועדת השרים אישרה הבוקר (ראשון), את הצעת החוק של ח"כ ‎נורית קורן מ'הליכוד', על פיה, יינתן צו לפתיחת קברי קטינים יוצאי תימן, לצורך ביצוע בדיקה גנטית לקשרי משפחה.

במכתב ששיגר הרב לאו לח"כ קורן, כתב: "בהמשך לשיחתנו הטלפונית בנדון, לאחר שהנחת לפני את הצעת החוק שתאפשר פתיחת הקברים של הילדים שלגביהם קיים חשש שמא הם אינם קבורים שם וכן במקרה של חוסר ודאות לגבי זהותם. הנני מאשר בנסיבות אלו את הצעה זו, ומתפלל כי בדרך זו יתברר הספק ותוסר העננה והכאב מליבות ההורים, בעיקר מעולי תימן".

למרות זאת, הרב הראשי ביקש להבהיר כי "אולם יש להגביל את ההצעה שפעילות זו של פתיחת קבר, שחייבת להעשות ברגישות רבה ועל פי הנחיות הלכתיות, תעשה בהנחייתו ובהוראתו של הרה"ג יעקב רוז'ה שליט"א - חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, שהוא גם יו"ר הועדה לכבוד המת שע"י מועצת הרבנות הראשית, וידיו רב לו בתחום הזיהוי, או כל גורם אחר שהוא ימנה לצורך כך".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף, כי פסק הלכה שכתב מרן הגר"ע יוסף בסוגיה - הביא לתמיכת משרד הפנים והשר אריה דרעי בהצעת החוק שמבקשת לפתוח קברי קטינים.

בראשית פסק ההלכה של הגר"ע יוסף שנמצא בספרו שו"ת יביע אומר חלק ט' - יורה דעה סימן ל"ו נכתב: "נשאלתי מאנשים יראי שמים מאחינו יוצאי תימן, על אודות השערורייה שנעשתה בעוה"ר לפני יותר מארבעים שנה, בעת העליה לא"י מתימן, וקלא דלא פסיק שנציגי השלטונות של אז, היו לוקחים תינוקות מחיק הוריהם לבית החולים כשהיו חולים קצת, ואחר איזה ימים היו אומרים להם שמתו ונקברו, והראו להם מקום קבורה".

מרן הגר"ע מוסיף בתשובתו ההלכתית: "אבל האמת המרה היתה שהיו לוקחים אותם לאימוץ אצל חשוכי בנים, בארץ ובחו"ל, והנבלים האלה היו משקרים על ההורים לומר שבניהם מתו, והראו להם במרמה מקום קבורה, אך מקומות הקברים היו רקים, ועתה לדרישת ההורים הוקמה ע"י השלטונות ועדת חקירה לברר אם נכונה הידיעה הזאת, ונדרשו לפתוח הקברים האלה לראות אם הם ריקים, האם מותר להסכים לדרישה זו, כדי לברר האמת".

"על כל פנים לצורך גדול כזה כדי לברר הדברים, ולהוקיע בשער בת רבים עושי רשע גדול כזה, אנשי דמים ומרמה, ואולי נזכה לבער הרע מקרב ישראל, נראה שיש להתיר לפתוח הקברים, וכמ"ש כיו"ב בערוך השלחן יו"ד (סי' שסג), שכל שהוא לצורך מצוה, או אפילו הפסד ממון וכיו"ב, אין חשש בפתיחת הקבר לראות מה שצריך. ע"ש. והשי"ת יבער הקוצים מן הכרם, ויחיש לגאלינו ישועת עולמים אמן ואמן", כתב לסיום.





הרב דוד לאו ילדי תימן נורית קורן פסק הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד