י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ויצמן ועזרא נגד עסקת הענק של 'דגל': "לא נשתוק; בכייה לדורות"

חשיפת 'בחדרי' ממשיכה לעורר סערה בירושלים: חברי המועצה החרדים זועמים על עסקת הענק של רבני וחברי המועצה של 'דגל' • יוחנן ויצמן: "זה חמור. איני יכול לשתוק" • פיני עזרא: "מי שעשה זאת יאלץ להסביר טוב מאוד מדוע פעל כך"

ויצמן ועזרא נגד עסקת הענק של 'דגל': "לא נשתוק; בכייה לדורות"



חשיפת "בחדרי חרדים" ממשיכה לעורר סערה בעיר הבירה: חילוקי דעות חריפים בתוככי הסיעות החרדיות בירושלים, בעקבות חשיפת "בחדרי" על דבר העלאת תוכנית מתחם ורבורג לשינוי תב"ע בועדה המחוזית לתכנון ובנייה, תוך דילוג על הועדה המקומית, זאת באישורם של רבני 'דגל התורה' בעיר, חברי המועצה החרדים מהסיעות האחרות – זועמים.

ח"מ העיר, יוחנן וייצמן, שהביא לחשיפת הפרשה, אומר בשיחה ל"בחדרי חרדים" כי "מתוקף תפקידי בוועדת ההקצאות ובוועדות התכנון, אני נמצא בקשר רציף עם האברכים בשכונות המעורבות ומשמש כתובת למצוקותיהם בענייני היתרי בניה", לדבריו, "לאור זאת, איני יכול לשתוק נוכח מכירת מתחם ורבורג ושינוי הייעוד שלו מחינוך לתרבות ובילוי, שזה ללא ספק יהיה בכייה לדורות".

לדברי ויצמן, "ילדי האברכים מקבלים מוסדות במרחקי הליכה ענקיים, ואילו מתחם חשוב כל כך עלול להימסר לידיים חילוניות, מה שישפיע באופן חמור על צביון השכונה והתפתחותה".

"יש לזכור כי כאשר מדיניות האפליה תיפסק, בתי הספר והגנים ממילא יחולקו באופן שוויוני בין ילדי השכונה וחבל לוותר כעת על מתחם שלפי תחזיות התפתחות השכונה יעבור ללא ספק לרשות האברכים החרדים", הוסיף ויצמן ל"בחדרי חרדים".

גם חבר הוועדה המקומית, חבר המועצה, פיני עזרא, זעם על עסקת הענק של 'דגל התורה' עם ברקת, שנחשפה ב"בחדרי חרדים" ואומר בשיחה עם "בחדרי חרדים", כי "קיים מחסור גדול של מבני ציבור לקהילה החרדית בקרית יובל, אני חושב שזה לא המקום לשנות את ייעוד מתחם ורבורג לתרבות ופנאי".

לדבריו, "יש כאן שתי נקודות בעייתיות, ראשית, שינוי ייעוד השטח ממבנה ציבור לתרבות – זו אמירה חמורה שאומרת פעם נוספת: אנחנו לא רוצים מוסדות חרדיים בקרית יובל".

"בנוסף", ממשיך עזרא, "כחבר הועדה לתכנון ובנייה אני מדגיש כי לא ייתכן שתוכנית שהעירייה יוזמת, תדלג על הוועדה המקומית ותגיע ישירות לוועדה המחוזית, זו הבעת אי אמון בוועדה המקומית ובנבחרי הציבור. אני מאמין שראש העיר ניר ברקת לא מעורב בזה, כי הרי לו יש אמון בחברי המועצה ובחברי הוועדה וכי בוודאי הוא לא ידלג עלינו וילך ישירות לוועדה המחוזית".

עזרא מוסיף בנחרצות ל"בחדרי חרדים" כי "לא נעבור לסדר היום על דבר שכזה. אפנה לראש העיר בעניין, וכבר שוחחתי עם יו"ר הוועדה מאיר תורג'מן. התוכנית צריכה קודם כל להגיע לוועדה המקומית, שם ישמעו את ההמלצות והתיקונים שלנו, כפי שמצופה במסגרת דמוקרטית. לא יתכן להעביר את התוכנית מעל הראש של חברי המועצה. צריך לראות מיהו זה שעשה זאת בעירייה והוא יאלץ להסביר טוב מאוד מדוע הוא פעל כך".

כזכור, נחשף ב"בחדרי חרדים" כי רבני 'דגל התורה' בירושלים נתנו אור ירוק לראש העיר ניר ברקת, על שינוי התב"ע במתחם ורבורג בקרית יובל, שהפך עם השנים לסמל המאבק בין החרדים לחילונים בירושלים. בתמורה קיבלו הרבנים מבנים רבים והבטחה לבניית עשרות מבנים נוספים עבור: גני ילדים, תלמודי תורה, בתי ספר ומרכזי תרבות, עבור המגזר החרדי המתגורר בשכונות המעורבות בעיר.

בנוסף, פורסם הבוקר לראשונה ב"בחדרי חרדים" כי הרב אהרון וינר, רב בית הכנסת הליטאי 'רינת מאיר' בשכונה וחתנו של ר"י 'עטרת ישראל' הגרב"מ אזרחי, שיגר מכתב יוצא דופן לנציגים החרדים בירושלים ובו הוא טוען כי התוכנית קיבלה את התנגדות גדולי ישראל.

במכתב ששיגר לחברי מועצת העיר כתב כי הרב וינר: "כפי הידוע למע"כ, עיריית ירושלים הגישה לוועדה המחוזית תכנית על מגרש וורבורג שביעודו העכשווי מיועד למבני חינוך, תוכנית זו באה להפכו למתחם בידור ובילוי לתושבים כללים שאינם תושבי קרית יובל".

לדברי הרב, "זאת וכאשר לילדי קריית יובל אין מוסדות חינוך בקרית יובל ונאלצים לכתת רגליהם בגשמים ובחום עד שכונת בית וגן. תוכנית זו הייתה קיימת בעבר וגדולי ישראל עיני העדה זצ"ל ויבדלחט"א שליט"א הורו להתנגד נגדה".

"אני פונה אליכם בשם תושבי קריית יובל לעשות ככל יכולתכם לבטל גזירה נוראה זו המהווה נזק בלתי הפיך למרקם העדין של קריית יובל", כתב והוסיף לסיום כי "לתוכנית זו רבים המתנגדים מכל המגזרים בקרית יובל ואין בה תועלת כלל ורק להיפך. וכל המסייעים יזכו לראות בבננה של ירושלים בקדושתה במהרה בימינו".
יוחנן ויצמן פיני עזרא מתחם ורבורג קרית יובל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד