י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סאטמר בחוברת מיוחדת על שקרי "עסקני הגיוס"

הניסיון לגייס את רבני ארה"ב למאבק ברבני ארץ ישראל בעניין הגיוס, בסופו של דבר גרם נזק קשה ליוזמים ומארגנים מ'הפלג הירושלמי' וסאטמר - עמדת האדמו"ר מסאטמר נגד, הביאה לקמפיין משמעותי שפירט ופירק את הסוגיה לחלקים עם טענות לשקרים

סאטמר בחוברת מיוחדת על שקרי "עסקני הגיוס"
ל



אסיפת הרבנים נגד הגיוס במונסי ממשיכה להסעיר את תושבי ארה"ב ואת חסידי סאטמר. במכתב שהופץ בין חסידי סאטמר בארץ ובחו"ל, מסבירים חסידי סאטמר את עמדתו של הרבי מהר"א מסאטמר, ומפריכים את השקרים אותם הביאו ה"סיקריקים" באסיפת הרבנים.

במכתב הם מסבירים שוב את עמדתו של הרבי מסאטמר ש"איסור ההתייצבות" המחודש של הפלג גרם להחרבת המאבק בגזירת הגיוס, ומביעים תמיהה על הפלג שהולכים בדרך של "אשר אסרת, התרתי ואשר התרת אסרתי", כאשר אוסרים את ההתייצבות אבל מתירים את לקיחת הכספים מהמדינה, אשר לדברי האדמו"ר מסאטמר היא הגורם המרכזי לגזירת הגיוס.

במכתב מאריכים במובאות היסטוריות, בהן ניתן לראות כי כבר בעבר "קנאים" התנגדו להכרעותיו של רבי יואל מסאטמר זצ"ל והאשימו אותו ב"פשרנות". "גם ל'קנאות' צריך מסורת", נכתב.

בהמשך הם מסבירים את עמדתו של הרבי מסאטמר לפיה יש קודם כל לנהל דיון עם רבני ארץ ישראל, ולשמוע את דעתם בנוגע לחוק הגיוס, וכי אי אפשר להסתמך על צד אחד שמציג את דבריו בחו"ל.
בחוברת מובאת דוגמא של שקרים שהובאו במהלך האסיפה ע"י עסקני הגיוס. שקרים כאלו שברורים וניתנים להפרכה ע"י כל אחד ללא מאמץ רב.

בחוברת מתייחסים למה שהציגו העסקנים שהרבנים בארץ ישראל סבורים שיש גזירה ומחכים להתערבותם של רבני חו"ל. הם מציינים למכתביהם של רבנים רבים, כולל מכתבם של הגר"ד לנדא והגרי"ג אדלשטיין, שמבהירים כי אין גזירה חדשה, ואין צורך בהתערבות רבני חו"ל.

בנוסף נכתב בחוברת כי העסקנים הציגו שתקנות חוק הגיוס נכנסו לתוקף ויש ישיבות שהוצאו מההסדר משום כך, בעוד האמת היא שכל הישיבות שהיו בהסדר נשארו מוסדרות והתקנות טרם נכנסו לתוקף.

נקודה נוספת עליה עומדים בסאטמר, כי העסקנים הציגו כי ביכול הפיתרון שהוסדר ע"י ועד הישיבות של "התייצבות בקבוצות" של כל הישיבה ביחד אינו מבוצע בישיבות הספרדיות ואף הביאו שמות של מוסדות נוספים כביכול בהם "מונעים" השלטונות מהישיבה לארגן התייצבות בקבוצות, ומובאת במכתב רשימה ארוכה של ישיבות ספרדיות והתאריך שהתייצבו בלשכת הגיוס בצורה מאורגנת, כמו כן לגבי ישיבת יקירי ירושלים וצאנז שהוצגו לפני הרבנים ככאלו בהן לא מתקיים ההסדר מובאים התאריכים המדוייקים בהם התייצבו הבחורים כל הישיבה ביחד.

חסידי סאטמר טוענים כי השקרים הרבים שמפיצים הסיקריקים, גורמים להרס המאבק בגזירה.

החוברת

סאטמר סיקריקים הגיוס רבי אהרן מסאטמר הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד