י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

החינוך העצמאי מתיימר להקשות על האפלייה בסמינרים

פרסום ראשון ב'בחדרי': מנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין, הורה על שורת נהלים חדשים ואיסור על רישום מוקדם לסמינרים. לטענת ההנהלה הדבר יביא ליתר שיוויוניות בקליטת תלמידות. או שאולי מדובר בשינוי קוסמטי בלבד? הפרטים בפנים

החינוך העצמאי מתיימר להקשות על האפלייה בסמינרים



האם זה מה שיפתור את בעיית הבנות שנשארות בבית? הנהלת החינוך העצמאי קבעה שעל כל הבחינות לסמינרים להיערך במועד אחיד, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בחוזר שנשלח ע"י יו"ר החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין נקבע כי מעתה "יש להקפיד כי הליכי רישום בוגרות כיתות ח', לבתי הספר העל יסודיים לבנות "בית יעקב" – הסמינרים, יחלו לא לפני ר"ח כסלו של כיתה ח'.

לפי גורמים בחינוך העצמאי, מטרת הכלל החדש הוא למנוע את המצב שבו נציגי סמינרים יוקרתיים, רושמים במוקדם בנות בכיתות ז' כדי לרשום את הטובות שבהן, וכך נוצר מצב שאלו שהן ממשפחות מיוחסות, סגורות כבר בכיתה ז לאיזה סמינר הן הולכות, וכאשר אלו שאינן, פונות במועדי הרישום הרשמיים, הן נתקלות בשערים סגורים בטענה שאין מקום. התקנה החדשה, כך לפי אותן מקורות גם תסייע לפתוח את התחרות ותעזור לסמינרים הקטנים".

"כאן המקום לציין" נכתב גם בחוזר, "כי פעילות מסוג זה, בעוד התלמידות בכיתה ז' – היא הרסנית מאין כמוה, ויש למונעה בכל תוקף.

עוד נקבע כי, "הנהלת בית הספר תקפיד שאף אחת מהצוות (בכל תפקיד שהוא) לא תשתף פעולה, לא תפעל, תעודד, תגיב או תאפשר כל סוג של פעילות גלויה ו/או התרחשות סמויה מתחת לפני השטח, שתכלול העברת מידע או שיתוף פעולה או הפנית הורים לסמינרים, עד למועד זה" נכתב בחוזר.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בנות רבות נצאו את עצמן ללא סמינר. ח"כ יעקב מרגי מנסה לקדם הצעת החוק שתחייב הקמת סמינרים אזוריים במגזר החרדי, שכזכור, גררה התנגדות עזה מצידה של 'יהדות התורה'. לדבריו של מרגי, "הלוואי שהייתי יכול להעביר בקדנציה שלי את חוק רישום איזורי לסמינרים, מבחוץ קל יותר, לי יש משמעת סיעתית ומשמעת קואליציונית. יש גבול עד כמה אני יכול להיות סורר ואני ידוע כסורר במידת מה. אבל יש דברים שאתה לא יכול".

"הלוואי ויכולתי להעביר חוק רישום איזורי גם למוסדות החרדים. זה לא קיים לצערי הרב. זה יפתור כמעט את כל הבעיה", הוסיף מרגי, "אני טוען שכל סוגיית האפלייה באה למתג. מנהלי המוסדות משתמשים בזה למיתוג".

מרגי המשיך: "אין ספק, שהמצב הוא קשה. המצב בחברה החרדית בנושא רישום בנות לסמינרים - עדיין לוקה בחסר. אבל עדיין, כמי שמוביל את הנושא, אין ספק שיש שיפור. למרות זאת אני בטוח שמנהלי המוסדות עוקבים אחרינו ומאלתרים ומייצרים להם פתרונות ומעקפים בכל מיני דרכים, הם לא יפסיקו עם זה", תקף מרגי את מנהלי הסמינרים.

הוא האשים את המנהלים בקיום רישום מוקדם, הם מפחדים ואומרים לי 'יתקעו לי את הרישום של הבת שלי'".

האמנם השינוי הזה יחולל מהפכה בתחום הכאוב? ספק הדבר וייתכן ומדובר בלא יותר בעניין טכני שנועד בעיקר לצרכים יח"צניים. אך כנראה שגם בחינוך העצמאי מבינים שהמצב אליו נקלעה היום מערכת החינוך לבנות בגיל הסמינר, אינו יכול עוד להימשך.

חוזר מנכ"ל









סמינרים אליעזר סורוצקין החינוך העצמאי כיתה ז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד