כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

קנס ליהודיה שסירבה להעסיק יהודי בשבת

בעלת סלון לתסרוקות במונטריאול שבקנדה, סירבה להעסיק עובד יהודי בשבת, ונקנסה ב-10,000 דולר

צילום: מנדי הכטמן
צילום: מנדי הכטמן



במונטריאול שבקנדה, ספר יהודי פוטר מעבודתו לאחר שהתעקש לעבוד בשבת. היה זה לאחר שהמעסיקה שלו, סרבה להעסיקו בשבת, העובד התעקש ופוטר.

על פי הדיווח באתר JTA, ריצ'ארד זילברג, ספר יהודי תבע את הבוסית לשעבר שלו, בטענה שפיטרה אותו באופן לא חוקי, וזכה בסכום של 10,000 דולר על ידי בית המשפט בקוויבק על "הפרת זכויותיו הדתיות".

בית הדין לזכויות האדם של קוויבק הורה ביום חמישי האחרון לבעלת סלון תסרוקות, איריס גראסי, לשלם לריצ'רד זילברג, פיצויים שהומלצו על ידי ועדת זכויות האדם של קוויבק, יש לציין שלוועדה יש את הסמכות להמליץ, אך לא להורות על התשלום.

כאמור בית המשפט פסק שהבוסית לשעבר תשלם לזילברג 10000$, "פסק דין זה הוא תזכורת לכך שמעסיק אינו יכול להטיל תנאי עבודה שונים על עובד על בסיס דתו", אמרה נשיאת ועדת זכויות האדם במחוק קוויבק שבקנדה בהצהרה ביום חמישי.

זילברג עבד בסלון התסרוקות מאז שנת 2011, ושבת היה בדרך כלל היום העמוס ביותר שלו. לטענת זילברג, גריסי אמרה לו בשנת 2012 להפסיק להגיע בשבת לעבודה, הוא סירב ופוטר.

זילברג עצמו הגיב לפסק הדין "כאשר אני כיהודי מופלה לרעה על ידי יהודי אחר, עד כדי אובדן העבודה שלי, הכנסה וכבוד, זה דבר בלתי נסבל".
פוטר שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד