ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

התומך היהודי של הקרן החדשה נהרג בהתרסקות מטוסו

נין למשפחת יצרנית הג'ינסים 'ליווייס', נהרג בהתרסקות מטוסו הפרטי, ביום חמישי האחרון, היה חבר הנהלת הקרן החדשה לישראל ומתומכיה הגדולים

התרסקות מטוס. צילום: מד"א
התרסקות מטוס. צילום: מד"א



וויליאם זקס גולדמן, נין למשפחת הג'ינס ליווייס נהרג.

וויליאם זקס, שכונה בשמו היהודי ביל גולדמן, נין למשפחה מפורסמת של פילנתרופים יהודים בסן פרנסיסקו, נהרג בהתרסקות מטוסו הפרטי.

גולדמן, בן ה-38, המריא ביום חמישי האחרון, משדה תעופה בסונומה - קליפורניה, עם כלי טיס בעל מנוע יחיד, אך זמן קצר לאחר ההמראה הוא התרסק ונהרג. שני ילדיו והאומנת שלהם שהיו על המטוס, נפצעו קשה. אמם של הילדים, שרה גולדמן לא היתה במטוס.

גולדמן, הוא נכדו של הפילנתרופ היהודי המנוח ריצ'רד גולדמן ורעייתו רודה, שהיתה בתו של לוי שטראוס, מייסד יצרנית הג'ינס המפורסמת 'ליווייס' הכחולה.

סבו וסבתו יזמו את פרס גולדמן לאיכות הסביבה, המכונה "נובל גרין" - לפני סגירתו בסוף שנת 2012, כמו כן, היו המממנים המקוריים של פרויקט 'תגלית', ארגון המעודד הגעה של צעירים יהודים מרחבי ארה"ב לישראל.

גולדמן שנהרג, היה מרצה ללימודים בינלאומיים באוניברסיטת סן פרנסיסקו, שם התמחה בהיסטוריה ספרדית, ובמדיניות החוץ, היה בעל תואר שני ודוקטורט בהיסטוריה מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי, ותואר ראשון בהיסטוריה באוניברסיטת ייל.

כמו כן, היה גולדמן, חבר הנהלת הקרן החדשה לישראל. בהודעה שפרסמה הנהלת הקרן בחשבון הפייסבוק שלה, נכתב "ביל גולדמן חבר הנהלת הקרן החדשה לישראל, נהרג ביום שישי האחרון בתאונת מטוס בצפון קליפורניה. שני ילדיו של ביל היו על המטוס ושרדו בנס את התאונה".

דניאל סוקאץ', מנכ"ל הקרן החדשה לישראל ספד לו: "ביל היה חבר יקר ואהוב, חבר הנהלה, ובן משפחה של הקרן החדשה לישראל. הוא היה מושקע בצורה כ"כ משמעותית בעבודתה של הקרן לקידום הדמוקרטיה והשוויון בישראל, לכל הישראלים. החזון שהציג בכל יום בחייו, האידאלים וחוש ההומור המבריק - יחיו בליבנו תמיד. מחשבותינו עם בני משפחתו, ובעיקר עם ילדיו. יהי זכרו ברוך".

מינהל התעופה הפדרלי חוקר את ההתרסקות.







התרסקות מטוס הקרן החדשה לישראל ביל גולדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד