י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בימים הקרובים: קו טלפון הרבה יותר זול מבזק

באקספון אישרו את הפרטים, אך סירבו לחשוף את תמחור הקווים הסופי • ההערכה היא כי חברות יוכלו להציע קווי טלפון במחיר של 30–35 שקל לחודש עקב הרפורמה, לעומת 67 שקל שמשלם כיום לקוח בזק ממוצע בשירות הטלפון

בימים הקרובים: קו טלפון הרבה יותר זול מבזק



הרפורמה בטלפון הקווי יוצאת לדרך, והצרכנים יוכלו ליהנות מפירותיה כבר בימים הקרובים: ל-TheMarker נודע כי אקספון תתחיל למכור קווי טלפון של בזק במחיר נמוך בהרבה ממחירון בזק כיום.

באקספון אישרו את הפרטים, אך סירבו לחשוף את תמחור הקווים הסופי. ההערכה היא כי חברות יוכלו להציע קווי טלפון במחיר של 30–35 שקל לחודש עקב הרפורמה, לעומת 67 שקל שמשלם כיום לקוח בזק ממוצע בשירות הטלפון.

הרפורמה בטלפון הקווי מתגלגלת במשרד התקשורת כבר שנים. מבקר המדינה חשף כי בקדנציה של שלמה פילבר כמנכ"ל המשרד היא עוכבה עוד יותר, משום שפילבר שינה את המודל הטכנולוגי והכלכלי שקידם קודמו — באופן שיטיב עם בזק. למרות העיכובים, בסוף מאי הכריז משרד התקשורת על התחלת הרפורמה, וקבע כי תוכנס לתוקף ב–17 ביולי. מועד זה נדחה מעט מסיבות פרוצדורליות, והרפורמה תיכנס לתוקפה רק ב–30 ביולי.

הרפורמה קובעת כי בזק תחויב למכור קווי טלפון שלה למתחרות במחיר מפוקח ונמוך. כך, החברות יוכלו למכור לצרכן קו טלפון או חבילת טלפון ואינטרנט במחיר נמוך בהרבה ממחירי בזק. לא היה ברור אם החברות האחרות יצטרפו לרפורמה, אך כעת נודע שאקספון תשווק קווים מוזלים. בשלב הראשון הקווים ישווקו רק ללקוחות האינטרנט של אקספון במסגרת השוק הסיטוני ומצטרפים חדשים אליו.

בזק היא מונופול מוכרז בתחום הטלפון עם נתח שוק של 70%. לפי דו"ח בזק לרבעון הראשון של 2017, לחברה 2.1 מיליון קווים, והכנסותיה מתחום הטלפוניה היו 361 מיליון שקל ברבעון (ירידה של 6% מול הרבעון המקביל). הרפורמה בתחום האינטרנט הובילה לחיסכון של 40% בהוצאות הצרכנים. לרפורמה בטלפוניה פוטנציאל חיסכון דומה — ואף גבוה מזה.
טלפון נייח בזק אקספון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד