ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

עסקת הענק שנחשפה ב'בחדרי': התייעצות בהולה עם גדולי ישראל

חשיפת 'בחדרי חרדים' על העסקה שנסגרה בין רבני 'דגל התורה' בירושלים וראש העיר ניר ברקת, ממשיכה להסעיר את הרוחות בשכונת קרית יובל • הרב אהרן וינר, מרבני השכונה, עלה אתמול למעונם של גדולי ישראל והתייעץ עמם בנושא

עסקת הענק שנחשפה ב'בחדרי': התייעצות בהולה עם גדולי ישראל



בעקבות חשיפת "בחדרי חרדים", רב הקהילה הליטאית בקריית יובל, הרב אהרון וינר, מרבני קרית יובל, עלה אתמול למעונם של גדולי ישראל, הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין, והתייעץ עימם על סערת מתחם ורבורג בשכונה, שנחשפה ב"בחדרי חרדים".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב וינר פגש בביתו של הגר"ח קניבסקי, את הגר"י אפרתי מרבני 'דגל התורה' בירושלים - שנוהג לפקוד את בית הגר"ח כמידי שבוע. הגר"י אפרתי לא שוחח עם הגר"ח בנושא ואף לא שהה במקום בעת שהרב וינר התייעץ בפרשה.

ההתייעצות עם גדולי ישראל, באה לאחר שנרשמה מתיחות גדולה בתוככי סיעת 'דגל התורה' בירושלים, לאחר שהגר"ב סולוביצ'יק, מרבני 'דגל התורה' בעיר, העניק לראש העיר ניר ברקת אור ירוק להעביר את מתחם ורבורג לוועדה המחוזית עבור שינוי תב"ע של המקום, במטרה להפוך את המקום למרכז בילוי ותרבות שכונתי, זאת בתמורה להקצאות שונות עבור מוסדות החינוך החרדיים בשכונות המעורבות בעיר, וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים".

הרב וינר - מרבני השכונה וחתנו של ר"י 'עטרת ישראל' הגרב"מ אזרחי - שהתנגד לעמדת הרב סולוביצ'יק, פנה לנציגים החרדים בירושלים ושיגר להם מכתב שבו הוא טוען כי התוכנית קיבלה את התנגדות גדולי ישראל.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי קודם לכן אתמול, הרב וינר נפגש עם חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה' בעיר, ר"י חברון הגר"ד כהן, וכן התייעץ עם חמיו ראש ישיבת 'עטרת ישראל', אך מה שגרם לעיכוב בהסדרת הסוגייה- היא העובדה שהגר"ב סולוביצ'יק - שוהה בימים אלו בחו"ל.

במכתב ששיגר לחברי מועצת העיר כתב הרב וינר: "כפי הידוע למע"כ, עיריית ירושלים הגישה לוועדה המחוזית תכנית על מגרש וורבורג שביעודו העכשווי מיועד למבני חינוך, תוכנית זו באה להפכו למתחם בידור ובילוי לתושבים כללים שאינם תושבי קרית יובל".

לדברי הרב, "זאת וכאשר לילדי קריית יובל אין מוסדות חינוך בקרית יובל ונאלצים לכתת רגליהם בגשמים ובחום עד שכונת בית וגן. תוכנית זו הייתה קיימת בעבר וגדולי ישראל עיני העדה זצ"ל ויבדלחט"א שליט"א הורו להתנגד נגדה".

"אני פונה אליכם בשם תושבי קריית יובל לעשות ככל יכולתכם לבטל גזירה נוראה זו המהווה נזק בלתי הפיך למרקם העדין של קריית יובל", כתב והוסיף לסיום כי "לתוכנית זו רבים המתנגדים מכל המגזרים בקרית יובל ואין בה תועלת כלל ורק להיפך. וכל המסייעים יזכו לראות בבננה של ירושלים בקדושתה במהרה בימינו".
קרית יובל הרב אהרון וינר מתחם ורבורג הרב ברוך סולוביציק גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד