י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סערת זריקות 'העדה': הגר"מ ברנסדרופר פוסל את העופות מידי יום

פרשת הטריפות ב'עדה החרדית' שנחשפה ב'בחדרי', ממשיכה לעורר סערה • רבים חוששים כי הזריקות הניתנות בשוקיים -מטריפות את העופות • הגר"מ ברנסדורפר שפוסל עשרות עופות של 'העדה' המובאים לבית ההוראה: "יש לאסור את זה מיד"

הגר"מ ברנסדרופר עם גאב"ד 'העדה' הגרי"ט וייס. צילום: ברוך אוביץ
הגר"מ ברנסדרופר עם גאב"ד 'העדה' הגרי"ט וייס. צילום: ברוך אוביץ



סערת הטריפות בעופות 'העדה החרדית': פרשת הזריקות בעופות 'העדה החרדית' שנחשפה ב'בחדרי חרדים' והחשש הגדול מטריפות - זאת בעקבות הודאת ועדת השחיטה של הבד"ץ כי הזריקות הניתנות לעופות גורמות לטריפות, כשגאב"ד 'העדה' נפגש עם שר החקלאות בנושא - ממשיכה לעורר סערה בקרב שוחרי הכשרות.

לבית ההוראה הגדול 'היכל הוראה' שבראשות הפוסק הגאון רבי משה ברנסדרופר השוכן סמוך לישיבת מיר בירושלים, מגיעים מידי יום ביומו אברכים רבים עם עופות ושאלות בידיהם, ועל פי הבדיקות במקום, רוב העופות נזרקים לאחר הבדיקה.

גם בשיעורו הנמסר לאברכי ישיבת מיר התייחס הגר"מ ברנסדרופר לסערה שפרצה שוב בשבועות האחרונים ואמר "הנושא פה הוא לא היכן ניתנת הזריקה אלא עצם זה שיש כאן ריעותא, כפי דברי הרמ"א, יש לאסור את זה מיד".

"אין מצב שיכולו לבדוק כזו כמות גדולה של עופות ורואים בעופות שמביאים לבדוק אפילו מדגם קטן, שהזריקה גורמת לטריפה" אמר הרב ברנסדרופר.



הגאון רבי משה ברנסדרופר בשיעורו בהיכל הוראהצילום: הגאון רבי משה ברנסדרופר בשיעורו בהיכל הוראה
הגאון רבי משה ברנסדרופר בשיעורו בהיכל הוראה


בדבריו הביא מאביו חבר בד"ץ 'העדה החרדית' הגאון רבי מאיר זצ"ל בעל ה'קנה בושם', שאפילו שהריעותא עוברת הדחה ולא נשאר שום רושם מזה עדיין הוא טריפה, מכיוון שהריעותא בסביבת הגידין חוששים גם על הגידין אז גם שזה עבר הדחה במים עדיין חוששים.

הגר"מ ברנסדרופר אף שיבח את בד"ץ העדה החרדית שיזמו את פגישת הגאב"ד הגרי"ט וייס עם השר הציוני ואמר: "שמעתי על הפגישה. זה דבר טוב מאוד גם אבא זצ"ל וחבר הבד"צ הגרא"ד הורביץ זצ"ל בזמנו נפגש עם ראש עיריית ירושלים טדי קולק בכדי לדאוג לשחיטה של העדה החרדית".

העופות של 'העדה' עם הזריקות שנטרפו





הזריקות בעופות הרב משה ברנסדרופר שחיטה היכל הוראה העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד