ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

ביהמ"ש נתן צו ביניים להקצאה של עיריית בני ברק

בית המשפט נעתר לבקשת 28 שכנים שעתרו נגד עיריית בני ברק לתת צו ביניים על הקצאת קרקע ברחוב צייטלין 8 בעיר לעמותת 'נחלת הירדן' • העותרים: "למרות הייעוד המקורי לגן ילדים, החליטו בעירייה להקצות את הקרקע לטובת הקמת בית הכנסת, ללא בחינת צרכי תושבי השכונה"

עיריית בני ברק. צילום: פלאש 90
עיריית בני ברק. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90





בית משפט השלום בתל אביב נעתר לבקשת 28 עותרים נגד עיריית בני ברק לתת צו ביניים על הקצאת קרקע ברחוב צייטלין 8 בעיר לעמותת 'נחלת הירדן', כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

העותרים, שכנים המתגוררים בארבעת הבניינים המקיפים את שטח ההקצאה, שעליה החליטה ועדת ההקצאות ואושרה במליאת מועצת העיר. לטענת העותרים, נפלו פגמים מהותיים בהליך ההקצאה, כאשר "המשיבים פעלו בחוסר סבירות קיצונית, תוך התעלמות מהחוק, מחוזרי המנכ"ל, הנהלים הקיימים והתנגדויות המבקשים".

השכנים, צירפו לעתירה מסמך המאשר כי ייעוד הקרקע המקורית - נועדה עבור גן ילדים ולא עבור בית כנסת, אך "למרות ייעוד מקורי זה, החליטו המשיבים להקצות את המקרקעין לטובת הקמת בית הכנסת, ללא בחינת צרכי תושבי השכונה לכאורה".



לעומת זאת, בעיריית בני ברק, טענו כי יש לדחות על הסף את הבקשה לצו ביניים, לאור שיהוי בהגשת הבקשה, אי צירוף גופים אחרים שקיבלו הקצאה ועלולים להיפגע ואי מיצוי ההליכים. כמו כן טענו בעיריית בני ברק, כך על פי המסמכים שהגיעו לידי 'בחדרי', כי יש לדחות את הבקשה גם מאחר ו"סיכויי העתירה נמוכים ומאזן הנוחות הנוטה לטובתם בשל אי התגבשותו של נזק למבקשים בשלב זה, שכן טרם נחתם ההסכם בין המשיבה 2 (עיריית בני ברק א.ש.) לבין המשיבה 4 (עמותת נחלת הירדן א.ש.) וטרם אושר על ידי שר הפנים - וזאת לעומת נזק אפשרי למשיבים בשל עיכוב הליך ההקצאה".

לאחר בחינת טענות הצדדים, וזאת מבלי שעמותת נחלת הירדן השיבה לעתירה, סגנית נשיא בית משפט המחוזי בתל אביב, השופטת צילה צפת הגיעה למסקנה כי יש להיעתר לבקשה ונתנה צו ביניים המקפיא את המצב ואינו מאפשר לקיים את ההקצאה האמורה, וזאת עד להחלטה בעניין.

"אני סבורה כי אין מקום בשלב הנוכחי להכריע סופית בשאלת סיכויי העתירה להתקבל" כתבה השופטת בהחלטתה והוסיפה כי די אם נקבע כי לכאורה "מעלה העתירה שאלות הראויות להתברר לגופן". בנוסף, התייחסה לכך שעמותת נחלת הירדן כלל לא הגיבה לבקשה לצו ביניים, כך שלא הניחה כל תשתית המאפשרת לקבוע כי מאזן הנוחות נוטה לטובתה, כך גם לא ביססה את הנזק שעלול להיגרם לה כתוצאה מצו הביניים. עוד הוסיפה סגנית נשיא ביהמ"ש, כי הסכם ההקצאה טרם אושר על ידי משרד הפנים, וכי טרם החלו ההליכים התכנוניים, כך שבשביל למנוע מצב של "מעשה עשוי", נוטה הכף לטובת השכנים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בעתירה הנפרשת על פני 171 עמודים שהוגשה לפני כחודש וחצי, בה נטען כי כל הליך ההקצאות בעיר בני ברק נעשה "כסות עיניים לחלוקה שרירותית של כלל נכסי העירייה בין המפלגות הפוליטיות השונות, ללא שום קשר לצרכי הרשות, צרכי הציבור, פרוגרמה, נוהל הגינות, שיוויון וכד'".

עיריית בני ברק בשיבה על כך, אף הם במסמך ארוך של 135 עמודים, שם ציינו כי הצדדים טרם חתמו על הסכם להקצאת הקרקע, וממילא ההקצאה לא תיכנס לתוקפה רק אלרח אישור שר הפנים ומועצת העיר. עוד טענו כי בקשה הוגשה באיחור של שנתיים לפחות, שמגישי העתירה לא מיצו את ההליכים בטרם ההגשהף וכי העתירה והבקשה מיותרות ומהוות הכבדה על בית המשפט לשווא.

כאמור, סגנית נשיא בית משפט המחוזי בתל אביב, השופטת צילה צפת, נתנה צו ביניים עד להחלטה בעניין.
ועדת הקצאות בית המשפט צו ביניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד